Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1630 ggr
Ludvig jellis
0

aggressiv- iller- Hjälp !

Min lila tjej iller är 10 veckor gammal. Hon är glad och social och så.

men varje gång hon vaknade och lekte med oss ​​blev hon så aggressiv. Hon bit och dra men efter ett tag när hon blev trött så hon blev lekfull men inte agreesive

något som detta hände er alla?

Tck :)

Nussen
0

Grattis till illervalpen Glad

En illervalp blir lätt så glad och uppspelt när man busar med den så den tänker inte på hur hårt den biter men med uppfostran och en stor dos tålamod från er så kommer valpen lära sig att inte bita så hårt.

Fick ni inte denna info från uppfödaren? Vilken uppfödare kommer hon ifrån?

Bogey
0

Låter mer som en valp som blir så uppspelt att hon inte kan behärska sig.

Stanna upp leken och skrik gällt "aiij" och se om hon stannar upp, annars tillrättavisa om hon blir för hårdhänt, fräs eller skarpt nej. Lite tvångsgos med långa smekande drag från huvudet och ner över hela illerns längd kan verka lugnande.

Ludvig jellis
0

Uppföare som vi fick henne från hon har berättat men nu för tiden hon bit hårt o hårt och hon tycker att det är roligt sån där även om vi stopp o leka inte med henne men hon spring och försöker att leka med oss.

Vi försökte att skrik och sån med hon stoppa inte. vi lägga henne i buren ensam om några min så hon kan lunga ner sig men efter vi ta ut henne så börja hon igen!

Hon stopp iaf men det är bara när hon är trött.

Primarosen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis till den lilla tösabiten!

Av egna egenskaper tycker inte jag att bur hjälper för att lungna ner, Mollie hon blev överlycklig när hon fick komma ut igen. men som dom skriver här uppe så, visa henne när det gör ont(skrik till så hon reagerar eller förstår att det inte var rätt) självklart stannar hon kankse bara upp i 5 sekunder men då sätter du ner henne på golvet, sen kommer leken börja om igen så det gäller och ha tålamod och det bästa är att leka med en leksak till henne och inte händernaSkrattande Jag tycker att Mollie var hemsk som valp hon bet mig hela tiden och mitt tålamod tog nästan slut, men helt plötsligt försvann bitandet, det kan hända ibland men det gör inte lika ont. Nu har vi skaffat en iller pojke på 10veckor och han är dubbelt så mindre bitigare, han testar mer gränserna sen är det inte kul.

Men lycka till i alla fall, ge inte upp hoppet! Alla går igenom samma fas med dom små pälsbollarna =)

HannaM
0

Beröm henne när hon är med er och busar och är nära händer (eller var hon biter) utan att bita.

Ludvig jellis
0

#4 jag skrik då stanna hon typ några min och börja hon igen. Vi har en leksak för henne men hon vill inte leka med sin leksak om hon med oss.

Vi satte henne i buren och efter hon lugna ner sig och vi tar ut henne och vi leka med henne igen. Ibland hon förstår att hon gör något fel så hon ville gosa med oss, men ibland hon var glad så hon inte vet så hon fortsätta leka hårt. Då hon bli trött o sova. något sådant hända igen och igenObestämd

#5 Vi beröm henne när hon kissa/ bajsa i sin lådan. Och ibland när vi leka :)

Vi vet att hon inte menade att skada oss och vi aldrig bli arg på henne. Men vi vill bara att hon ska sluta eller kanske inte spelar hårtGlad

Nussen
0

För oss tog det 8 månader Skrattande innan det hårda bitandet försvann Glad

Ludvig jellis
0

#7 Vi hoppas det försvinn snart Skrattande

Primarosen
0

#6 jag försöker trycka upp leksaken i Rufus huvud, typ tvingar han att leka med den medans jag håller i den, iblnad får han tag i fingrarna. Men han är så uppspelt när han är inne i sin lek!

#7 Hehe det tog oss 3 månader, men det försvinner i alla fall..

Ludvig jellis
0

hahaha du tvinga din iller. Vi gjorde men hon byr sig inte

HannaM
0

#6 Beröm henne också när hon INTE biter. Dvs om hon går fram till era händer/fötter och inte tar en tugga. Om hon är nära utan att göra något eller om ni busar och hon inte biter. Att bara fya blir väldigt negativt, uppmuntra dom bra beteendena också.

Dasspudel
0

Har själv en illervalp Olja heter hon men kallar henne torpeden, hon är precis lika bitglad och så fruktansvärt snabb. Har aldrig sett en så snabb iller i hela mitt liv. Har en iller sen innan jag avvande bitandet på den andra illern (Diezel) genom att varje gång han bets så körde jag i ett finger i munnen på honom. Detta har jag försökt att göra på Olja med men för det första har man inte en suck att fånga henne för hon springer som f.. och hoppar upp på saker och tar språng från sak till sak. För det andra så när man väl får tag i henne och sätter fingret i munnen så biter den lille råttan stenhårt. Jag kör nu med beröm, väsningar och fy. En och en annan gång har jag brottat ner henner och tagit henne i nackskinnet men det är bara när det har gått överstyr. Jag vet att det inte är det bästa att göra men det är det enda som hjälper mot henne i dessa situationer. Hon är inte som andra tamillrar ska vara för det finns 25% vildiller i denna och det märks!! Men det är bara att jobba på för tillslut så fattar de även om man inte tror det.

En gång iller alltid iller.

Ludvig jellis
0

#11 Okej jag ska göra det Glad

#12 Ja hon är samma som du sagt. Hon hoppa och spring jätte snabb, hon hoppa ganska hög oxå. och hon spring och hoppa som popcorn i microvogsugn.

Jag har tagit henne i nackskinnet ,hon blev så arg på mig. Rynkar på näsan

Nussen
0

# 13 Hihi popcorn Skrattande vilken bra beskrivning passar perfekt Skrattande

Ludvig jellis
0

#14 hihihi Tungan ute