Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 515 ggr
[CerberusHanna]
0

Nybliven Illerägare Tips&Råd!

Nu har jag äntligen tingat en iller dock är det 200 mil i resa framför oss till den lilla krabaten men det är helt klart värt besväret.

Den är precis 9 veckor ska hämta den 7e augusti och skulle behöva lite tips.

Har skrivit ner en packlista åt Cerberus som den nu ska heta.

Bur
Filt
Leksaker
Mat ( ge gärna exempel på valp mat jag kan ta med mig? )

Skriv gärna upp mer saker jag ska ta med mig åt han.

LisenN
0

Vatten + skål. Foder borde du få med från uppfödaren annars får du kolla vad han ätit tidigare. Det är bra att köra samma foder de första veckorna i ett nytt hem, foderbyte bör ske när allt är lugnt runt omkring.

Lycka till med den lille :)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

IzzyR0xx
0

Ha gärna tidningspapper i buren för toapauser och en hängmatta så illern kan sova plus att han slipper sova bland sin avföring..

kredka
0

Om det är en sådant lång resa det är bra om du har transport bur med skålar (som man kan fästa vid dörren) så att lillen ska ha tillgång till vatten och mat.

hemma : massor med sovställen (från mysiga krypin till filtar), lite roliga leksaker (obs ej tunn plast (pingis bollar) och gummi/latex), kanske lite godis eller vitamin pasta för all beröm lill killen ska få när han blir duktig på att ej bita och toa :) massor med toalådor (en eller 2 räcker inte jag lovar heheh) typiskt valp foder är väl totally ferret baby

Välkommen till ferretplanet.se :)

Nussen
0

Vattenflaska tycker jag är jättebra att fästa på transportburen & då skvätter illern inte ut så mycket ta med en kylväska med några frysklampar så kan du ha extra vatten där och om han ska ha fäsk mat så håller det jättebra i en kylväska med många klampar.

Jag skulle ta med babywipes och en eller flera tidningar att byta med och torka rent med i botten på transporten om du inte vill köpa en hängmatta kan du göra en själv av en bit tyg med snören att fästa i buren i det fyra hörnen.

När ni ska åka så långt är en sele bra att ta med så lillen får komma ut om så bara i bilen med koppel blir det mycket lättare att få fram honom om han rymmer under säterna men försök att hålla honom där ifrån så han inte gör illa sig.

Just det mina illrar blir förkylda om vi inte är försiktiga med airconditionen speciellt om det blåser direkt på dem.

Grattis till illervalpen Glad

JossanH
0

Man får plats med en liten toalåda i de flesta transportburar.

Sajtvärd på Iller.ifokus