Rutig iller? (konstprojek)
Hej!
Jag håller för tillfället på med ett konstprojekt om sönderavlingen på våra husdjur och skulle behöva lite hjälp!
Det är ju känt att vissa färger/teckningar/pälslängder är orsaken bakom en del hälsoproblem hos våra tamillrar, och att "utvecklingen" fortsätter att gå "framåt".
- Vilka skulle du säga är de 3 mest "hälsovådliga" färgerna/teckningarna/pälslängderna just nu? Varför?
- Hur kommer framtidens sönderavlade illrar se ut tror du? Vilka hälsoproblem tror du att de kommer dras med?
Länka gärna om du har relevanta sidor med information/bilder 
Tack på förhand!
Putt! Ingen som har någon åsikt eller spekulering?
Vill absolut inte att någon ska känna sig påhoppad om de t.ex. har en blackself eller angora och folk påpekar att de är osunda. Det är bara en undersökning, och jag är väldigt nyfiken på vad som "kommer näst". Kommer vi ha blåögda illrar? Multifärgade illrar? Nakenillrar?
Finns det alltså redan både blåögda och nakna illrar? 
Med multifärgade så tänkte jag mer en iller med typ cremefärgade fält, samt svarta eller silverfärgade osv. Typ som en sköldpaddsfärgad katt 
Silverfargade illrar finns men som kattens skoldpaddsfarg tror jag inte finns, eller det kanske finns nagonstans pga nagon genmutation men inte vad jag vet 
Ja det finns nakna illrar kan tanka mig att de flesta ar experiement djur men de finns och ja det finns blaogda illrar
Medarbetare på matlust
Hmm… vad kommer här näst då? Har sökt runt en massa och hittat en uppfödare som föder upp illrar med lockig päls..