Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 141 ggr
holtz
0

Vem blev kastrerad, jag eller Prada?

Så. Nu är Pradisen kastrerad. Jisses vilken dag det har varit. Innan avfärd hemifrån får jag lugnade kommentarer av Åsa. Hittade sen inte dit. Tårarna rann bara av det. Ringde (iller)nettan i all panik, skrek på telefonen -Prada ska kastreras nu och jag är vilse. -Stå kvar där du är, jag kommer. Nettan kommer i ilfart. Kör oss till djurkliniken och eftersom jag redan fått panik över allt och inget får hon hjälpa mig när det är dags för narkossprutan och jisses vad jobbigt det kändes… Får lugnande ord av Nettan och kommer hem. Till en jättetom lägenhet som ska städas och förberedas för hemkomst av sessan. Dags för nästa lugnande ord, Sara utan täckning på en öde ö. Men det blev lite mer lugnande då igen.. Efter ett par timmar får jag hämta min bäbis. Yr och skakar, käkar, dricker vatten, pissar och sover (dessa ord gäller för både mig och henne..:S). Vi ser båda jätteynkliga ut och jag gör allt för henne. Så. Då var väl allt som vanligt igen då?!

JossanH
0

hehe… stackars dig! vilken tur att allt ändå gått bra!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

haha, jag sa ju att det skulle gå bra :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

haha lilla vännen ;) när ska vi ta å klippa av navelsträngen? eller åtminstonne nagga den lite i kanten? ;) men jag förstår att det var jobbigt för dig idag! usch! men skönt att allt e bra, åtminstonne med pradisen.

holtz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ynklig?

holtz
0

Drogad?

holtz
0

Min bäbis!

Robinsnel
0

lilla tjejen! omskuren va!? stackarn… Gråter

holtz
0

Så. Ett dygn senare och lillbruden har sovit mestadels av tiden. Var uppe en stund inatt och vissa små korta gånger idag under dagen. Mest för att äta och kissa. Hon har inte alls visat sig lika pigg som innan, än så länge. Är det bara att vänta ut eller ska man eller borde man liksom förvänta sig piggheten snart? Eller är det jättepersonligt? Kanske var en jättepers för henne och hon behöver en dags vila till?

babsan
0

Bab´s kastrerades i fredags o vill fortfarande bara sova, så det tar nog några dar :P

sarae
0

det är väldigt individuellt, buffy var uppe å skutta så fort vi kom från veterinären, så på henne kunde man inte ana att hon var nyopererad…rickie var lugn i ett helt dygn å slö i ett par dagar..snacka om semester för mig hehehe ;)