Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 469 ggr
TanjaS
0

Gulsot RIP Lilla Nora

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter all chock lagt sig efter Lilla Noras hastiga bortgång förra onsdagen (4/4) ringde jag hennes vetrinär för att få mer klarhet i hennes troliga bortgång. Jag fick rapporter under kvällen som anemi, uttorkad, benmärgsproblem, låg temp och nåt med levern.

Igår fick jag svaret att de handlade om gulsot troligen grundad i levertumörer. Kan aldrig veta säkert.

Frågade vetrinären då man känner vissa skuldkänslor fanns de nåpgot jag kunde göra? Och hon svarade nej!

Jag saknar henne så och de gör illerkompisarna och pojkvännen och hans barn och ja alla som har träffat Lilla Nora. Sådan busig personlighet , så charmig, hon bet aldrig! Hon var den absolut mest tillgivna iller jag haft och så lämna hon in bara 3,5 år gammal.

Sakna vår älskade Lilla Nora! RIP! Ses i Himlen! *LOVE!*

skrellet
0

usch va hemskt ;(

Ilokay
0

vilken liten sötnos hon var :')

tycker verkligen synd om er sörjande! 

men det känns väl på något vis bättre att veta vad det var som hon blev sjuk av?

sarae
0

stackars lilla vännen.  Förstår att ni saknar henne…att ett sånt litet kryp kan lämna ett så stort tomrum. Men nu vet ni åtminstonne vad som hände, även om det inte är någon stor tröst i dagsläget. lider med er

holtz
0

oooh…jag ryser när jag läser…inte gammal alls..förstår att det måste kännas tungt..

Tesan
0

Blir så lessen-alla dessa djur som lämnar oss för tidigt

Kerstin hann bara bli 10mån

Faxlin
0

Jag är så ledsen för eran skull. Och tänker mycket på er.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Trist… förstår din saknad!

Gulsot, vet du något mer om vad det är? Vad som orsakar gulsot? Är det en cancervariant eller något annat? Man hör ju om gulsot då och då, men jag minns inte vad det beror på…

TanjaS
0

Vetrinären trodde att de kunde bero på cancer tumörer men med 100% säkerhet vet man inte…. de var något med levern i alla fall :0(

smurfb
0

Gulsot är ju att levern slutar fungera, kan både vara cancer i levern eller vanligast (hos människor) är att man får leverinflamation typ hepatit.

AlbaStiffler
0

#9> Aha, tack för infon. Vet iaf att man blir gul av det… Min farfar dog av gulsot efter många års alkoholism med utslagen lever. *urk* han såg ut som en kines på dödsbädden. :(

TanjaS
0

Funderade också på hepatit men har funderat att då borde mina andra illrar också blivit sjuka och är pigga… Funderade annars hur hon kunde fått hepatit… men som sagt var risken stört att de var cancertumörer i levern…

smurfb
0

Hepatit smittar väl rätt lätt, men inte genom luften om jag minns rätt. Men det är rätt ovanligt i sverige. Eftersom cancer är vanligt hos illrar så skulle jag nog tro det är så att hon helt enkelt hade otur. Det kanske var annan tumör som spred sig?

Guteillern
0

Om man söker på www.sva.se sökord: iller hepatit 

så hittar man en hel del sidor. Har inte läst igenom, så jag vet inte hur ingående de olika länkarna behandlar, hepatit hos illrar

Mvh /Ammi

TanjaS
0

Nu är hon kremerad min älskade Lilla Nora (fredags kl 16) och då var vi i gänget ute och gick. Allt har gått så fort men 1000 och 1 tankar far genom huvudet… Att de gick så fort. Ha vart med om de en ggr innan för ett antal år sen då Towa gick bort hon var också dålig på morgonen…

Faxlin
0

Förstår att det är tungt för er.
Skickar några kramar så här över cybervärlden till dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars