Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 1203 ggr
Dasspudel
0

Paniken igår kväll

Jag och en polare satte upp en grind på terrassen hemma härrom dagen då Diezel börjar ta sig över ett galler jag hade innan. A nu var det lugnt och skönt tänkte jag. Igår var polaren och jag i boden och skruvade lite med olika saker som skulle lagas, medan Gitte (tjejen) var inne och pulade med annat. Diezel har fri tillgång till terrassen när det är fint väder och vi är hemma, där har han sin grävlåda, sovlåda och annat kul att göra. På kvällen när jag gick in och skulle ta farväl av dagen som gått, jag kollade i sovlådan ute där han alltid ligger när det är öppet ut för att ta in lillkillen, nehe inget djur där, så jag gick in kollad lådan inne. NEJ!! INGET DJUR!! Sat..s jäv.. sk..!! Skrek jag till. -Gitte Diezel är borta. Skrek jag. -VA? Fick jag till svar. med paniken i kroppen så blir man ibland lite otrevlig, så hon fick till svar. -Ja du hörde! Hon letade genom huset och jag högg två pipleksaker och gav mig ut på tomten. Jag vankade fram och tillbaka och pep förbrilt med pipisarna. Gitte kom ut från huset och hittade ingen iller där inne. Aha det var den illern det, tänkte jag. gitte gick ett håll och jag ett på tomten. -Jens kom! skrek Gitte efter kanske 10 min. -Hittat honom? Skrek jag tillbaka. -Ne men det är något i skogen. Svarade Gitte. Det var redan ganska mörkt ute när jag gick in i skogen. Jag var ganska säker redan att Diezel var ett minne blott. Jag gick sakta och pep med leksakerna och lyssnade efter prassel. Rätt som det var stod han där den lille luen framför mig. Puh… Sådan lättnad när jag lyfte upp honom. Han kände nog att jag var lite skakis för han började slicka mig i ansiktet dirrekt precis som han ville trösta eller be om förlåtelse. Idag blir det en utedag för killen, själv ska jag gå runt och hålla koll för måste veta hur han tog sig ut denna gången.

En gång iller alltid iller.

[Nathalie62]
0

Vilken mardröm!  Tur att ni hittade honom igen, hoppas ni kan luska ut var han lyckades smita.

Dasspudel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Aaa lätt en av de värsta stunderna i mitt liv. Allt känns bara så hopplöst i sådana tillfällen. Mm idag blir det spaning och kartläggning på alla hans rörelser

[Fagmag]
0

R det nu folk ska klaga pga dålig iller skötare? Och onte förstå att alla gör misstag??? :)

[Nathalie62]
0

#2, Det är inte lätt att vara sansad i det läget men han tyckte säkert det var spännande och få utforska naturen på egen hand :-)

ElinaPersson
0

#3 Patetiskt av dig Daniel…. Han hade ju för sjutton bytt ut gallret mot en grind på grund av att han INTE skulle smita.. Sen att det lyckades ske ändå är bara ren otur & förmodligen en väldigt smart iller som hittade sig en annan lösning..

Detta är absolut inte ett misstag så din kommentar var bara väldigt onödig & får mig bara att ifrågasätta din mognad ännu mer…

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ElinaPersson
0

#2 Skönt att du lyckades hitta den lille igen! Glad får hoppas att det inte händer igen, för då kanske inte turen är på samma sida Obestämd

Dasspudel
0

#3 Alla kan vi göra mistag. En iller är klurig som få. Men jag vet att du är trött på att folk klagar och allt sånt hela tiden. Men nu när du skriver så som du gör här och nu, så tar man dig lite provokativ. Men jag hoppas inte att folk klankar på mig för att min iller lyckats smita, tror inte det finns någon här på denna sidan som har ett 100% illersäkert hem. Har jobbat på mitt hem med Diezel i snart 6år, och finns tydligen några brister kvar och kommer nog alltid att göra de är ju adaptiva djur.

Dasspudel
0

#5 tackar, men tror inte han menade något illa med det. Han bör nog bara tänka lite innan han skriver.

Dasspudel
0

#4 Aaa det tror jag säkert han tyckte :) Han verkade iaf vara en glad liten sprätt när jag tittade honom.

Dasspudel
0

#3 jag tänker inte klaga på dig på något sätt. Men läste något av ett avskedsbrev innan. var det ilska och besvikelse som satte snurr på tankarna? Ta allt folk skriver med en nypa salt! Ta inte åt dig allt hela tiden. Om nu allt är så jobbigt med denna sida för dig varför plågar du dig själv med att vara här? Ta detta på rätt sätt nu. Bara en vanlig fråga

[Fagmag]
0

#7 Jag vet. Menae bara att jag hadde fått massor skit om jag skrev detdär.. Bevis på att folk är imot mig..

#10 Det var helt klart besvikelse och med tårar i ögona.
Jag plågar mig själkv att vara här för att jag vill det bästa för min iller. och här är ett bra ställe.. Även man mest får skit i svaren dessutom.

[Nathalie62]
0

#7, Det är inte ditt fel så ta inte på dig skulden, det viktigaste är att han är hemma nu. Tror aldrig man kan hindra allt, illrar överlistar oss förr eller senare, det är så dessa djur är. Min förra iller Leo lärde och visade ofta mig hur man löste förhinder. Min lille kille jag har idag bryr sig inte än så länge men jag förväntar mig att han en dag gör det :-)

[Fagmag]
0

#12 jag skyllde inte på honom, s abara att om det hadde hänt MIG hadde ni dampat sönder och skrikit på mig som fan om hur dålig jag är.

ElinaPersson
0

#13 Helt fel om du frågar mig.. Från mig hade du fått exakt samma svar att det var ren och skär OTUR att din iller hittade en annan lösning såpass fort att rymma… Nu är det du som fortsätter hoppa på oss andra och provocera fram något..

ElinaPersson
0

Tycker dessutom vi kan lägga ner diskussionen nu Fagmag då detta är en tråd ifrån Dasspudel & jag tycker han förtjänar att få kommentarer som ENDAST rör hans egna inlägg…

[Fagmag]
0

#14 Nej jag berättar bara hur jag känner, Och hur den antagliga sanningen tyvär är. 

Skulle jag skapa en tråd o skriva ; min iller rymde igår men htitade den senare hadde alla blivit arga på mig,. Tycker bara det är lågt. Att bara för att ni hatar mig måste jag vara idiot.

ElinaPersson
0

#16 Daniel, tror knappast någon på detta forumet hoppas på att någons iller ska lyckas rymma och försvinna.. Många hade nog ifrågasatt HUR det har gått till.. Men hade du framhävt ditt inlägg på samma sett som dasspudel att du faktiskt bytt ut det som fått din iller att rymma tidigare så tror jag många beklagat det som skett..

Men som jag skrev detta tidigare.. Lämna denna tråd nu till Dasspudel & skriv gärna i PM om du vill diskutera vidare. Ska dessutom ta en dusch nu och dra vidare till kvällens umgänge så lycka till & ha det bra! Hälsa Felicia.

[Mikkiz]
0

Usch fick ont i magen när jag började läsa…! Men va skönt att det gick bra till slut! De är bra luriga och kluriga våra små rackare:)

Hoppas att du hittar hans lilla "flyktväg" snart!:)

Dasspudel
0

#16 Daniel… Du är faktiskt jätte duktig på att provocera. Ne tror inte heller att någon skulle ge sig på dig om din iller skulle smita. Att bli av med sitt djur är ju en hemsk tanke. Folk lär inte hata dig här inne. Men du skriver ibland på ett mycket dumt sätt. Du har säkert skaffat dig ovänner här inne, men allt går att lösa igen. Hugg inte tillbaka på dem för då triggas bara mera bråk och osämja, Kanske ska du inte ska ta upp i varje nytt inlägg att alla hackar på dig heller, redan där startar du en ny diskution där folk tar upp att det inte är så, sen är det samma tjabb igen. Eller har jag helt fel? Som sagt ta allt med en nypa salt! ställ de frågor du behöver och skit i om folk är på dig som du upplever det som. Men samtidigt tänk på vad du skriver! Tycker du gör rätt i att stanna kvar och tänka på ditt djur i första hand! ETT MYCKET STORT PLUS!

Dasspudel
0

#18 Tack :) Mmm man blir ganska nervös i sådana situationer. Skulle jag varit uppkopplad till en EKG skulle jag varit dödsförklarad för den skulle garanterat pipit utan uppehåll med den hjärtfrekvensen jag låg inne med. Blir hård bevakning i helgen detta får inte hända igen!

[Mikkiz]
0

#20 Det kan jag tänka mig! Berätta gärna hur det går om du kommer på hur han lyckades rymma osv…

Trevlig helg!

Bumblebitch
0

Usch då, eller ja, skönt att det gick bra! Blev alldeles tårögd när jag läste att ni fann honom igen :-)

[Nathalie62]
0

#13, Det var inte riktat till dig, jag svarade på post 7 och det står också i början på mitt svar.
#20, Hihi, berätta gärna när du hittat vart han lyckades smita. Hur mår han nu ?

VeronicaKahlbäck
0

Usch va otäckt, skönt att ni hittade honom! Hoppas ni hittar vart han smet med:-)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Bogey
0

Been there, done that! Så jag vet precis hur du kände.Skrikandes

Vår markbundna lilla Bogey lyckades helt plötsligt räkna ut hur han skulle komma ut genom ett fönster. Dessutom i ett sovrum som han normalt sett inte får vara i men som han lyckades smita in i ett obevakat ögonblick. Han var nog på vift i över en timme innan vi saknade honom. Efter en bra stunds panikartat letande precis som du just råkat ut för så hittade vi en glad Bogey vid ett av sina favorithål ute på grönområdet här brevid.

Det är då man inser att det är bra att ta sin/sina illrar på promenad i närområdet så man får ett hum åt vilket håll de gillar att gå åt och vilka hål som är intressantast.

Så du har mitt fulla medlidande Glad

Dasspudel
0

Han är klurig det lilla livet! Har haft koll i helgen men in ska inte tror att han försökt igen. Han mår kanon och trivs på verandan i den friska luften. Men tyvär så vågar jag inte lämna honom själv där längre, så nu får han bara vara ute när jag har tid till att hålla koll. Hoppas han visar sitt hemliga ställe snart så jag kan fixa att det blir säkert igen..

[Mikkiz]
0

Ajdå, vilken liten rackare:) Men du lyckas nog avslöja honom till slut:)

FerretCrow
0

Fagman: varför är du kvar när du nyss skrev en novell om att du skulle lämna detta skitställe? Man börjar undra om du enbart skriver för att skapa debatter…

TS: dom är lurig dom små men skönt att du hittade honom iaf. Min hane rymde en gång och var ute i 4 dygn.

[Mikkiz]
0

#28 Men han har väl gått? Eller har jag missat nått? Glad

Dasspudel
0

#27 ja jag måste göra det. annars är det lite trist för killen. Han älskar att vara ute där och leka, gräva och göra oreda :)

#28 Luriga? Jo det kan man säga luriga är bara förnamnet. Oj måste varit otroligt skönt när han kom tillbaka. :)

FerretCrow
0

#30 ja jag trodde aldrig jag skulle få se honom igen så paniken du hade känner jag igen så väl.

Dasspudel
0

#31 Mmm vist är den hemsk :( men vi hade iaf tur. tycker synd om de som inte ser dem igen.

Sarah
0

Usch, vet precis hur det känns. Har kommit till insikten att en utegård alltid överlistar en, hur säker man än tror att den är :( Har förlorat 3 illrar som rymt och jag har hittat en del efter de kommit ut oxå. Man tror att det är säkert, men icke. Nu har ingen rymt härifrån på ett år iaf och jag tror att det är säkert, men man vet aldrig :(

[Nathalie62]
0

#26, Har du visat sitt hemliga ställe än :-) ?

Dasspudel
0

Nee det retar mig att han inte vill visa mig! Tror jag hittat var han kan har tagit sig ut, jag tror han har hoppat från sovlådan eller grävlådan till räcket och häft sig upp och över. Har nu flyttat dessa lite :) Har provat att ställa tillbaka dem där de stod och satt Diezel på dem, men döm till min förvåning så visade han inga tecken på att försöka hoppa upp eller någonting, så än är jag inte 100 tyvär :(

Bogey
0

Hur kan du tro att han ska klättra över på sitt hemliga ställe medan du står och tittar på, han är väl inte dum heller. Flört

Klart att hussar och mattar ska hållas på sträckbänken så länge som möjligt fattar du väl.Tungan ute

[Nathalie62]
0

#36, Hihi.

Dasspudel
0

#36 Ha ha ja jag kan tänka mig att han flinar åt mig när jag vänder rygget till ibland. Nee dessa djuren är då inga dumhuvuden det är en sak som är säker!