Iller iFokus

Iller

Etikett: avel
Läst 389 ggr
UlrikaD
0

Riktigt mörka illrar med vit nos?

Hejsan! Jag undrar om det är någon i Sverige som avlar på de här riktigt mörka illrarna med vit nos? Jag har bara sett Maries illrar på illersverige.se och hon avlar ju inte längre. Finns det någon annan?

Nån som vet?

nisse
0

jag vill oxå gärna veta detta.

-eM-
0

Jag vet inte om det finns i Sverige, men i Finland finns det.

nisse
0

men att ta hem en iller ifrån ett annat land är väl inte det bästa.. jag vill inte göra det men om någon annan vill det å sen ta kull på den skulle vara jätte kul..jag vill så gärna ha en liten mörk iller med…nisse är just nu den enda men hoppas att han får en kompis till sommaren..sen om det går bra vill jag forsätta med iller..ju fler desto roligare..och jobbigare

-eM-
0

Haha, jag tar alltid hem illrar från ett annat land och det är inga problem alls. Det går jätte bra.

nisse
0

ok..men jag måste vara jätte försiktig med allt..får inte åka utomlands eftersom min son är mycket infektionkännslig..skulle inte få ta in något djur tror jag..den kan ju bära på någon jobbig liten bakterier som inte finns i sverige..ächs jag vet inte det e lite fjantigt men en infuensa är jätte jobbigt för min grabb..fattar dock inte vaför allt ska va så krångligt för mej

-eM-
0

Usch, låter jobbigt det där, men mellan Finland och Sverige finns det nog ingen större skillnad på bakteriefloran.

AmmiG
0

#2 Kan du skaffa fram information om dom illrarna? Jag är intresserad, om jag kan få mer bakgrundsfakta om hälsan och dyl. hos denna färggrupp av illrar. Jag skulle tagit hem 2 svarta från Nya Zeeland, för några år sen. Tyvärr rann det ut i sanden när den som skulle transportera illrarna inte kunde åka hit.

#5 Åsa har skrivit en bra artikel om införsel av till Sverige. Du får bläddra (ligger på 3e "sidan" har jag för mig).

-eM-
0

Är du där än Ammi? Tänkte så kan jag maila dig..

AmmiG
0

Ja jag är här

-eM-
0

Hade ju redan mailat dig ett mail så nu har du två i din inkorg :)

Johannah
0

Mörka illrar med vit nos? Menar du mörk nos?

UlrikaD
0

Nej, jag menar när de är vita i en rund cirkel kring nosen. Så som Maries illrar är. Jag vet inte vad de kallas. Vill ju inte sätta in en bild på en av hennes utan att fråga om lov.

UlrikaD
0

Jag vet. Jag länkar hennes hemsida.

http://trickytrixie.tripod.com/

Hoppas detta funkar.

Sådana här menar jag.

Tycker de är jättevackra.

Faxlin
0

Visst är de jätte vackra Maries illrar. Tycker de som är så där mörka nästan svarta är oerhört vackra.
Men har ärligt inte sett någon annan som har dem.
Såg en i finland som hade dessa mörka illrar, tyvärr fastnade jag inte för deras stam då jag vill veta mer säkert vad som ligger bakom. Och vissa av dem som låg bakom var inte bra.
Men hojta till om ni hittar någon med bra stam, då finns intresset att importera lite nytt blod. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Johannah
0

Jaha. :) Men det är ju inte själva nosen som är vit. :)

-eM-
0

Men om endast själva nosen är vit så är det väl en vildiller det är frågan om eller har jag helt fel?

nisse
0

åå vad jag vill ha en sån dom e så underbart vackra..men har hon ingen uppfödning längre eller förästen vem är hon..

Faxlin
0

Nej Marie föder inte upp numera. Och att få en valp från henne är nog svårare än att råna fort nox. hihi
Så tyvärr får vi vara utan bebisar därifrån.

Audiatur et altera pars

nisse
0

ååå vcad dummt..men jag får väl en av dej iaf åsa…HAHA du har väl inte slutat..

nisse
0

jag menar dina illas avkommor inte dina..hahaGlad

Faxlin
0

Hmm, jag har visserligen fem avkommor. Men jag tror jag behåller dem ändå. hihi

Men visst får du köpa en av illervalparna, har ju lovat Nisse en kompis. hihi

Audiatur et altera pars

nisse
0

kan vi byta mot min avkomma? nej fy skjutton vad elak jag är…å vad glad jag blir.. tar du ca 1500-2000 eller mer..mej kvittar det bara jag har en aning..kosta vad det kosta vill..

nisse
0

jag såg den andra tråden nu..så jag vet på ett ungefär..Flört

Faxlin
0

haha, vad bra då behöver jag inte svara alltså. hihi

Audiatur et altera pars