Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1604 ggr
sofie
0

Träff i Nyköping 14 April

Träff i Nyköping Lördagen den 14 April med start kl 13.00. Alla är välkomna med eller utan iller.

Träffen är hemma hos mig (sofie) och Manne och våra 6 illrar. Adressen är Östra Kvarngatan 9. Och våra telefonnr där vi nås vid frågor är 073-6534982 och 070-4812237.

Det kommer bli lite fika och sen kommer vi beställa mat. Det blir från en pizzeria och en grekisk kolgrill.

http://kartor.eniro.se/query?streetname=%D6stra+Kvarngatan+9&what=map&asearch=1 src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Karta med våran adress. Bara att skriva in vart ifrån man åker så får man vägbeskrivningen :) 

Vi tänkte be alla som komma att skicka ett pm eller skriva i tråden, med hur många ni blir och hur många illrar som följer med. Senaste den 9:e April. Men vet ni redan nu så får ni gärna meddela det :) Vi kommer sätta stop vid 25 stycken anmälda. Mer än så får vi inte plats med här hemma :)

**

Va vänliga att kolla era illrar innan träffen så dom inte har skabb. Eftersom det smittar otroligt lätt så hoppas vi att ni lämnar illrarna hemma ifall dom skulle ha det.

**

emoflickan
0

Vi lär ju dyka upp :) Det blir ju isf gimli tjabo och frodo som får haka på :)

sofie
0

Vad trevligt :) Tänkte på att du oftast är först att svara hihi

JossanH
0

får se om man kan dyka upp då- vore ju skoj! alltså bara grekmaten vore värt det! hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

på födelsedagen och allt.. ;)

sofie
0

#3 Vad skoj. Då hoppas vi att du kan det :)

Sarah
0

Vill… tror att jag jobbar, men det kanske går att byta.

elinn
0

Vi kommer säkert dyka upp. Är ju ett tag dit så mycket kan hända men jag tror vi kan, har iaf inget planerat just nu…

smurfb
0

Snickerskakor ftw!… vi har säkert plats för någon fler i bilen, bara pma hanna (som vanligt).

trollet85
0

ja kommer!

JossanH
0

#9 bra då får du köra denna gång om jag också kan hänga med!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

#6 Vad roligt att du vill komma :) Vi hoppas du kan byta jobb dag :)

#7 Vad skoj att ni kanske kommer :)

#9 Hihi vad trevligt Ida :)

sofie
0

*putt*

Nettan
0

Jag hoppas att jag kan komma. Jag har ju lovat Jossan att jag ska ta med min lilla Ebba på nästa träff.

Lotta_A
0

Jag och Spiecher kommer gärna :)
Jag och tina kom ju lite sent på förra träffen så jag han aldrig smaka dina kända snickerskakor :( hihi

JossanH
0

#13 ja, gör det! hoppas bara att jag själv kan komma ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

#13 Vad roligt Nettan :)

#14 Åh vad skoj, att du och Spiecher kommer :) Ska se till att det finns massor av snickerskakor :)

JossanH
0

nästan helst säkert att jag kommer! :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Vad skoj Jossan :)

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi kommer oxå (om inte nåt allvarligt inträffar).. Suzuki och Crystal hade ju kul sist.. Den här gången kanske Zahara kan få följa med oxå om hon är på humör Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sofie
0

#19 Vad roligt :)

bnoffan
0

Jag börjar bli sugen på en illerträff. Men får se om jag lyckas dra med mig någon. Skulle vara trevligt i alla fall! Glad

sofie
0

#21 Vad skoj :) Hoppas du lyckas dra med dig nån.

VeronicaKahlbäck
0

är det okej om jag kommer??:) isåfall kommer jag med lilla Mio:P

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

sofie
0

#23 Ja du och Mio är så välkomna :)

sofie
0

*putt*

sofie
0

*puttiputt*

sofie
0

*putt*

JossanH
0

du har anmält mig va? jag kommer iaf!! :P och eventuellt ett par pälskorvar också…

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Ja du står upp skriven :)

sofie
0

Ja jag puttar väl igen

HannaM
0

Ny här utan iller men jag (Hanna) och min kära sambo Jonathan kommer gärna och lär och allt och jobbar lite på vår illervana, förutsatt att kerran och kent kommer så vi får skjuts!

sofie
0

Vad roligt :) Ni är så välkomna så, då hoppas vi att kerran och kent kommer så ni kan få skjuts :)

HannaM
0
sofie
0

*puttar lite till*

Nettan
0

Jag bekräftar nu att jag och Ebba kommer att komma. Jag kommer att ha med mig 2 illrar. Turbo och någon mer.. antagligen Ior.

[Falo]
0

Jag kan komma så ring och förbered grekiska restaurangen redan nu…

sofie
0

Okej vad trevligt att ni kan komma :)

Haha okej Calle :)

sofie
0

Och jag puttar lite till

Sarah
0

Nu har jag fixat… Kommer oxå! Tar förmodligen med mig fem st. Beror på hur Bubs mår. Jag kör från stockholm och det finns plats för någon fler i bilen… Ska höra med Ixid om hon ska med.

Robinsnel
0

mmmm, lite för långt fram för att veta om jag jobbar än.. men vore ju kul.. milton skulle ju kunna hänga på, så får han träffa tina.. Ska se vad elin säger. Finns det fortfarande plats?

sofie
0

Vad roligt Sara bara hojta till om Ixid kommer också :)

#40 Jadå det finns plaster kvar så ni är så välkomna så :)

Robinsnel
0

då är vi inbokade med 2 människor o en st milton.

sofie
0

Det finns 7 platser kvar nu.

Sarah
0

Kommer det brunstiga hannar?

sofie
0

#44 Det vet jag faktiskt inte

Sarah
0

Ok, ni som anmält er, kommer ni ta med brunstiga hannar? Jag är osäker på om jag tar med mina då. Tycker att det brukar bli så mycket bråk och oroligheter.

sofie
0

*putt*

Robinsnel
0

Vi kommer inte. pga magsjukan får våra vara i karantän de kommande åtta månaderna. pm'ar dig sofie också..

JossanH
0

#48 men kan inte ni personligen komma för det då??? jag ska dit iaf! Sen blir det klädbyte och dusch här hemma innan jag myser med mina illrar!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

*putt*

Nettan
0

Folk kanske förstår att mina illrar också stannar hemma, för säkerhetsskull.

sofie
0

*puttiputt*

Trolltott
0

Jag kommer också med lilla Leiah. :) Vi trängs med i Nettans bil. :)

sofie
0

Åhh vad roligt :)

sofie
0

OBS!!! INSTÄLLD!!!!

kitty
0

why?

Nettan
0

Vi får snällt vänta tills vi får veta mer.

Lotta_A
0

nej vad tråkigt:( varför är det inställt??

VeronicaKahlbäck
0

ja:( varfor?

sofie
0

Den kommer kanske va ändå. Vi vet i mitten av veckan helt säkert och då får ni även veta varför den skulle bli inställd. Vi hoppas verkligen att vi kan ha den :) Hoppas ni fortfarande vill komma om den blir av.

sofie
0

Anledningen att den skulle blivit inställd är för att vi inte viste hur dålig Örjan va och vilke besked vi hade att vänta oss. Men som tur är va det inte insulinom och det ska inte va nått farligt. Så träffen kommer bli av.

Vi tänkte höra om intresset för en Föräldraträff kan va nått? Och dom som kommer för att träffa illrar så finns det 6 stycken som bor här. Och 5 av dom är tillgängliga till mys och bus :) Ni kan väl skriva vad ni tycker. För då blir den här träffen en Föräldraträff.

Guteillern
0

#62 Föräldraträff, hur menar du då :-) /Ammi

sofie
0

Vi menar att då kommer man utan illrar så kan vi "föräldrar" sitta och prata och ha det trevligt och äta gott. Vi har funderat på om vi ska ordna nånstans man kan va ute och grilla på. Om intresset för en Föräldraträff finns. Men grillningen är inte helt säkert än.

Guteillern
0

Kul idé, tyvärr ska vi till fastlandet den 19e, så det blir lite tätt inpå. Hoppas ni får en rolig träff. /Ammi

sofie
0

OBS OBS OBS!!!

Alltså tycker ni att en träff för bara oss "föräldrar" inte skulle va kul, så blir det en vanlig träff. Det är ni som bestämmer. Och känner ni att ni inte vill skriva ut i tråden får ni gärna pma.

Nettan
0

För mig spelar det ingen roll eftersom jag kommer utan illrar ändå.

Sarah
0

Jag tar gärna med illrarna…

KerstinL
0

Jag är gärna med på en föräldraträff.. Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Trolltott
0

Jag skulle gärna vilja ta med lilla Leiah för att se hur hon skulle vara med andra illrar. :)
Men blir det föräldraträff så blir det. ^^

sofie
0

OBS OBS OBS!!! 

Det blir en vanlig illerträff :) Men jag tycker allt att vi ska ordna en "föräldraträff" här i Nyköping snart :)

Kom ihåg att kolla skabb och tänka på magsjukan.

Nettan
0

Efter mycket bilproblem så har maken satt som krav att få fixa bilen nästa helg. Det är körförbud på ena idag och den måste fixas snarast.

Jag kan med andra ord inte komma på träffen.

sofie
0

#72 Ne vad tråkigt Nettan :(

Lotta_A
0

Gud vad kul att träffen blir av ändå :)

sofie
0

#74 Ja visst är det :) Ska bli kul att få träffa dig Speicher.

Sarah
0

Nettan kan du inte ta dig till stockhom och åa med mig?

Nettan
0

Nej, måste vara hemma med barnen. Jag får komma en annan gång. Jag får roa mig med att plugga istället…*suckar*

sofie
0

#75 Oj det ska stå dig och Speicher. Hihi

emoflickan
0

Vi kan tyvärr heller inte komma..kanske nästa gång!

sofie
0

#79 Nej vad tråkigt :(

sofie
0

Kan alla som ska komma på lördag skicka ett pm eller skriva det här i tråden en gång till.

Sarah
0

Moi + mina illrar. Vet inte hur elin gör… kanske kommer hon oxå. Calle åker med mig om jag får tala för honom oxå :)

sofie
0

Okej vad bra :)

sofie
0

*puttar*

ixid
0

men åååh, nu när sarah lovat bort mig måååste jag ju åka! Jag ringer och byter mitt pass på lördag så kommer jag också. jag tar nog med mig mini, shrimpy (tidigare känd som tjockis) haze och vilse. Lucifer e så tokigt kåt så han skulle bara förpesta för alla damer… Fast han e ju min gosegris och den som brukar uppsatta andra illrar mest…stackarn… Sarah, vi hörs, alla andra- vi ses!

[Falo]
0

Ja jag kommer fortfarandeGlad

sofie
0

#85 Vad roligt att du också kommer nu :) Får du ju träffa systrarna B också :)

#86 Det låter bra det. hihi.

sofie
0

*putt*

sofie
0

*Putt igen* Vill gärna att ni som kommer skriver det i tråden en gång till eller pmar oss. Ni som redan har gjort den en gång behöver inte göra det en gång till :)

ixid
0

ledsen att säga det men jag kan inte. ingen ville byta mitt mastodontpass på tolv timmar… skit asså! men ni får ha hjärligt kul iallafall! *gråtgråt*

UlrikaD
0

Ha det så jätteroligt!!! Jag lämnar illrarna hemma och åker till Norrköping på chilla-utställning.

VeronicaKahlbäck
0

Har tyvärr en skada i handen som gör ont hela tiden även när jag inte använder den och har försökt att  vänta och se om det skulle bli bättre men det blir bara värre så jag kan tyvärr inte komma:(

JossanH
0

kommer inte heller tyvärr! Ida är sjuk och är hon frisk i morgon var hon tvungen att jobba… (men skicka gärna hit några snickerskakor och en tallrik med grillade grönsaker!)

alla som åker1 ha det så kul!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Jaha ja. Ja dom som vi vet kommer imorgon är Knubbs och Falo. Det är några till som jag inte är helt säker på om dom ska komma så vi får väl se om dom ger nått besked under kvällen. Annars blir det en överaskning imorgon.

sofie
0

Det blir ingen träff eftersom det bara va två som skulle komma.

Nu väntar vi på att kunna få veta om vi kan åka och hjälpa lilla Babsan till veterinären.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.