Bertil är redan hemma med oss
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår åkte vi en låååång resa för att hemta lille Bertil från Sanna (HippieAngel). Vi hade många funderingar och undrade hur ska det gå för Gunnar att ha en kompis hemma men…det gick super bra :) så här har ni lite bilder från första dagen :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
lite lek :)
Nu mina (jord)gubbar jagar varandra i marshalls rör :) väldigt mycket prat är det här nu :D och full fart :D tvåbenta sitter och tittar som förtrollade :) till middag idag blir det ankbröst (med skin och allt) plus lite nötkött :) en riktig lyxig middag ;)
Det ser lite grymt ut, släpar iväg den lilla som en annan vante. Varför gör han så ?
Väldigt fina video. Hoppas dom blir bra vänner.
#7 Det är helt naturligt beteende hos illrar och inget som valpen skadas av. Den äldre illern visar att han bestämmer och sätter valpen på plats, som ändå försöker mopsa upp sig lite. ;)
Det där är faktiskt ett väldigt lugnt möte mellan illrar måste jag säga..
Sajtvärd på Iller.ifokus
första filmen ni ser är från deras absolut första möte så det gick såå mycket bättre än vi väntade oss… som vi känner Gunnar så var vi förberedda till blodiga strider men absolut inget sånt händer och de till och med sover tillsammans redan :) det känns att lilla Bertil var det absolut bästa vi kunde ge Gunnar som födelsedags present :) (han fyller år imorgon;) )

Grattis till både er och Gunnar lite i förskott då! Bertil var supersöt!

Gud va söt han e!!!

Grattis till både Gunnar och er. :) Underbart söt :)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
hahah jag trodde igår hela dagen att det var måndag hahha visst fyller Gunnar år imorgon på tisdag hahaha :D man blir lite förvirrad med dagarna när man är ledig för länge :)
men det går super bra för pojkarna de har sovit första natten tillsammans och på morgonen Gunnar var helt slut och Bertil gick runt glad och pratade med sig själv :D
Grattis vad roligt att det gick så bra 
Vi hade ett riktigt illerkrig här hemma när vi skulle föra ihop två äldre illerkillar ojojoj inte roligt trots att vi försökte allt i ca 1 månad fick den nya illern flytta
han har dock ett underbart nytt hem nu men fy vad det var tufft.

#14 Brukar alltid vara lättare att sammanföra en vuxen med en bebis.
#13 Hur gammal var Bertil när han kom?

#8 Är det vanligt förekommande att de håller på så ett tag eller börjar trots att de bott ihop ett tag?
#16 Ibland övergår bus till lite hårdare tag och det kan hända även efter flera år tillsammans. Det beror lite på hur illrarna är. Jag har haft illrar av båda slag.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8. Då är det bara jag som är lite små nojjig :-)

#17 Skönt att höra! Då kan Tony och Estor få leka vidare! ^^
#2 Vilken fin bild!
Åh lilla bebben! Är så glad för hans skull :D Mamma Lilith har allt letat efter honom men nu verkar hon ha lugnat sig :)
#21 Åhh, har dina blivit så gamla att de får flytta hemifrån? De där ca 10 veckorna går verkligen fort.
Lycka till Bertil i ditt nya hem :)
#22 Ja det har de :D Åh vad nojjig jag har varit, mina små hjärtegull ska ut själva i stora världen! Men jag vet att de kommer till bra hem :)
Nu har det gått en vecka on en del bus. Bertil är en riktig tjockis igår vägde han nästan 900 gram! snart blir han storre än våran stackars Gunnar :) pojkar leker för fullt äter massa kött vad glädjer mig oerhört mycket då förr Gunnar var mycket skeptiskt mot kött, köpte åt de häst entrecote och struts filee vad uppskatade de och nästan slogs varandra vid skål :D
Bertils livsuppgift är att: tjuva strumpor, bita fötter, busa, göra Gunnar arg och hänga på fötter… skulle ni se mig göra köttbullar stående på en fot med den andra uppe i luften med Bertil hängande från den skulle ni skratta ihjäl er :)
Gunnars livsuppgift är: att hitta nya ställen där Bertil kan inte komma för att få lite lugn och ro, visa Bertil var är hans plats här hemma, vara snabbare vid matskål då Bertil äter för 5 :) lära Bertil hur man använder kattlåda och öppnar stängda skåp :)
med andra ord - allt är perfekt :)
#24 Haha underbart! Jag sa ju att Bertil skulle bli stor, han var ju störst i kullen och vid nio veckors ålder mycket större än sin mor ;)
Bertil väger redan 1kg 200g - snacka om bra kost ;)
och en till kort film som visar vanligt morgon hemma hos oss nu :)
#26 så söta de är! :) Vad är de för rör du har? Var har du köpt dem? :)
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
http://www.tezzstromberg.n.nu/
Jätte fina filmer hihi, Undrar som #28, vad är det för rör du har ?
Vita genomskinliga rör är Marshall Super Thru-Way rör och svarta köpte vi på bygghandel :)
Aha, var har du köpt Marshall Super Thru-Way rören och vad kostade de ? :) De såg bra o roliga ut :)
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
#31 jag har de i min butik :) fast inte nu nästa kommer om ungefär 2 veckor :)
Jaha, ska nog köpa sådana rör när de finns igen :)
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
Roligt att dom är genomskinliga också hihi. Ska nog köpa jag med.
det är faktiskt jätte häftigt att kunna titta på de medan de leker :) rör är också mycket elastiskt så man kan böja den och vrida lite hur man vill och ändra den så att illrar tröttnar inte på den fort :)

Fast har man stora pojkar så får de inte plats. Då springer de rakt fram och hela röret fastnar kring midjan på dem.
#36 vet precis vad du menar.. Freddie ville ALLTID springa in under en byrå men fastnade med rumpan… Efter kastreringen dock och fällandet av vinterpälsen så kom han under, fast utan marginaler… Han verkligen strök längs golvet 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

#37 Ja, Freddie kommer definitivt inte in i det röret. Fast han är ju så klumpig så han lyckas ju fastna i det mesta.
Igår trasslade han in sig i persiennerna när han busade.
#27 och #26, Herreguud har han blivit så stor den lille parveln? :D Och vad kul han och Gunnar har ihop! Vilket underbart hem :D
*Asg* va härlig han är :D hoppas han fortfarande uppför sig ;)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo