Delphis "Wrong in all the right ways"
Klockan 21 i går kväll började Delphis förlossning. Hon lät mig vara med, vilket jag är oerhört tacksam för! Hade även världens bästa stöd i telefonen, världens bästa sekreterare t.o.m, som antecknade antal valpar och tidpunkt!
Delphi och jag hade pratat lite innan om att fem var en bra siffra. Jag kunde sträcka mig till sju, men lilltjejen skakade på huvudet och bestämde att stora familjer är bra skit! Så vid 23 snåret, strax efter åttonde valpen var född kände jag och klämde lite på henne och tyckte att antingen är där en till eller så är det överkanten på livmodern jag känner. Efter åttonde valpen blev det lite svårt att se in i bolådan eftersom hon la sig mellan ingången och valparna, så jag bestämde att hon klarade det bra själv. Tittade till henne efter 1 och då verkade det som hon var färdig. Hon låg och sov och det kryllade av valpar som klängde på henne! Hon hade varit ute och ätit lactolen jag gjort till henne. Allt verkade bra så jag gick och la mig.
I morse tog jag en ordentlig titt och tjejen har inte lyssnat över huvud taget! 11 små bebbar har hon fått. Men hon godkände ialla fall planen jag förklarat angående könsfördelningen. Jag hävdade att lika många av båda könen var bra att ha, och mycket riktigt blev det 6 flickor och 5 pojkar!
Vikten på dem är relativt jämn. Dock är det två som väger lite mindre, men jag hoppas de växer till sig. Inte lätt att mata 11 små med 9 spenar. De verkar ialla fall pigga allihop.
Därmed presenterar jag 2011 kullen "wrong in all the right ways"
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

Välkomna till världen!
Grattis till små korvar :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Grattis! =)
Sara
Woohoo! bästaste valparna till bästaste mormor ju! Jag komme rhelt klart att avlida i många hörn av denna galet snygga kull…. börjar redan överväga kidnappning av minst en… kanske t.om 5 stycken :P
Grattis till de små! :D
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oo grattis grattis:)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Nej men åh vilka sötnosar!
Jag blir helt illersjuk igen…Grattis!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Grattis till tillökningen. :)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åh herre jisses vilken familj! Grattis grattis!

Grattis till en stor och fin kull :) Du ska se att hon klarar det galant med endast 9st tissar, valparna får turas om
Pax för allihopa!!! :D
Hälsningar Malin

Jättegrattis till valpisarna. Misool vinkar också, hon kräver minst en vappis i sin rätt som faster!
Grattis till dig och Delphi :-)
Grattis till valparna !
<3 ferrets is the life <3
Grattis!!
Det var många, hoppas alla överlever, grattis till mormor.
Grattis till bebbarna!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Härligt, då kommer vi ner på besök när de har växt till sig lite =)
Hoppas att alla överlever!

Haha! Tack allihop! Nu har de ialla fall överlevt ett dygn! Passade på att norpa en liten pojke när Delphi sov!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

En bild till!
Ååh! Jag kan knappt bärja mig tills jag och Victor kan komma och träffa de små liven! :D:D:D:D!
Grattis till småttingarna!

Grattis :)
//Denise
Stoooort grattis till alla de små sötisarna!!
Stort grattis till valparna. =) Och många blev dem.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hej och grattis till dem små liven! Alla 11:)
Jag skulle vara intresserad av att köpa en valp från dig. Kan jag sätta mig på en valplista om det finns fortfarande plats eller hur funkar det? Jag har redan en iller på snart 1 år och jag o min man har funderat på att skaffa en till. Jag bor i Malmö. Hör av dig är du snäll.
Grattis till ett gäng jätte fina små pipisar
Dom är ur gulliga =) Grattis än en gång =)
#26 Sorry, men jag har faktiskt paxat allihopa.
Hälsningar Malin

Tyvärr verkar det som om de snart bara är 10, en av de pyttesmå flickorna taktar av mer och mer. Ske ge det ett sista försök med stödmatning, men jag tror tyvärr det är för sent. 
Tråkigt att höra att en verkar tyna bort
Vi håller tummarna att stödmatningen fungerar, men det är ju svårt när de är så små. Med en så stor kull är det väl lätt hänt att någon är för liten och svag, även om det är lika jobbigt ändå.

Vad tråkigt att höra, hoppas det hjälper att stödmata *styrke kramar*
Storebror Totte skickar en styrkekram! :)

Numera är de bara 10. Lilltjejen klarade sig inte utan dog natten till lördag. Men resten tutar på!

Lyckades även få en på småkillarna där ialla fall allihop syns! Snabba små barn när de sätter den sidan till!
Snart kommer jag och kidnappar!
Hälsningar Malin
… Det var inget hot… Det var ett löfte.. ;)
Hälsningar Malin

#36: Jag har så det både räcker och blir över! Så du kan komma och kidnappa när du vill! Påminn mig om att boka in en semestervecka, för då kan du få kidnappa ALLIHOP!!

Lite sen som vanligt, stort grattis till bebisarna:-D
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#38 Repris av förra året!!!??? Nu skrämmer du mig!!!!!!!!!!!!!!!!
Hälsningar Malin

Jag tycker att jag kan ha dem sålänge de är mysiga och söta, sen runt 7 veckor när de börjar bli lite halvpestiga och testar allting så kan jag planera in en västindienkryssning på en två eller tre veckor! Sen kan jag få tillbaks dem när bit- och lådträningen är fixad! Tycker vi bestämmer det redan nu!
#41 Men.. Mjä… Nää…
Millan skulle nog inte tillåta det förslaget, hon kommer strypa mig, speciellt efter förra året!
Hälsningar Malin

Okay! Det är svårt att ta bra bilder på headbangande bebisar! Lättare när de låg still och pep! Men här kommer ialla fall två bilder!

Och en på flickorna! Individuella bilder finns på min sida.
Valp-Nojja! 
Hälsningar Malin
Hihi så söta, har dom börjat öppna ögonen ?

Så jäkla söta!!
#46 De öppnar inte ögonen förrän de är ca 4 veckor gamla:)
#47, Alltid lär man sig något nytt :-)

När jag kom hem från min bortahelg så hittade jag valpar hos Delphi som antagligen ätit upp mina bebisar… Letar fortfarande efter mina, men slänger upp lite bilder på punkarna som visst flyttat in här istället!
Alla punkare!

Småflickor, lägg märke till att jag även fått en igelkott (vänster) i kullen!
jaaaaa monsterbaaaaaaaaaarn! Sötaste i hela världen!

Pojkar

Mat!

Misool tycker fortfarande att hon har rätt till minst ett syskonbarn. Minst alltså!
Jag har sagt att det är helt ok men då får hon betala maten och försäkringen själv!

Det är lugnt Ulrika! Du kan ta en av de här skitgrisarna!" De har nämligen inget borsskick!

Ha, ha, vilka träskmonster!
Oj vad stora dom blivit :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Dom är så sötroliga i den här åldern med fluffet på huvudet=)

Åh så mycket fluff! Bara jag som tänker på gremlings?:-O
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

#59. Nä, jag är helt på ditt spår!
Hur går det för dom ?

#62 Det går jätte bra! Små hagalna monster som just nu försöker äta allt de snubblar över!
Bild på en liten kille

Och en liten tjej!
sötaste barnen!!

Man ser ju hur de skriker: Faster Misooooool!!!!

Åhhh, de är sååå söta. Tror jag får sluta kika i den här tråden :(
Audiatur et altera pars
Hihi, så roliga bilder.
Varnar för alla att kika i denna tråd!!
MAN BLIR KÄR!
#68, Hihi, ska lägga det på minnet.
En annan är redan helsåld :D Åååh! Vad jag längtar tills det lilla minimonstret kommer hem till mig och min sambo! Hälsade på dem igår och det var knappt så att man ville gå därifrån!

Bildspammar lite i vanlig ordning!
Några sötnosar!

En överst i högen!
Underbar bild!
Hälsningar Malin

Och sist en obligatorisk kladdbild!
Vad mörka dom blivit! :)
Hälsningar Malin

Dom är mörka, dock gör kameran att vissa ser lite ljusare ut. Kommer bli massor av mörka snyggingar tror jag! Kommer att ha svårt att välja vilken jag ska behålla! Malin du har väl plats till en 5-6 stycken i reserv om jag inte kan bestämma mig!?
#76 Självklart, men på vilkor att du bygger min utegård!
Hälsningar Malin
sötbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarnen!!! Komsi komsi till ehh hmm.. hur blir det nu? farfarsmor? eller … äh i give!
Tycke rhelt klart att Malin ska agera reserv lager :D
Åååh! Vad fort de växer :D!
Ojojoj så massa sötnötar :D Überfina verkligen
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Så söta bebisar
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Man kan inte låta bli att titta, så söta :-)

Nu har vi ett öga! Nu väntar vi bara på 19 till!

Man bara dör när den första helt plötsligt tittar på en!!
Gwen var ju först i min kull med att helt plötsligt ligga och titta på mig. Jag trodde jag skulle gå lite sönder i hjärtat.

Ja, eller hur!!! Jag har glömt hur mysig den här tiden är! Nu känns det lönt att prata med dem också, för hon reagerade även på ljud. Man känner sig ganska korkad under valpfotograferingarna när man viftar med fingrarna och gör konstiga ljud… ingen som liksom uppfattar det ändå, men det KÄNNS bra!! 

#86 Man pratar ju med dem automatiskt ändå. Men det är en häftig känsla när de helt plötsligt vänder huvudet åt ens håll när man gör något ljud. Då blir de "riktiga" illrar på nåt sätt.
Underbar tid det där, bara liiiiiiite avundsjuk.
Njut så länge du kan! jag tyckte att 6 stycken små bitmonster var illa nog, hur blir det då med 10? XD
åååååh ett ööööööga!!!! Vi vill vi ha ögon på resten av de snyggaste barnen!
#88 äh.. det fixar sara galant… förra året hade hon 9 odjur som det faktiskt blev mycket trevligt folk av :D Däremot ser jag fram emot de frustrerade ynket över allt bajs som ska torkas… 10 bajsar fler än 5 sara… bara så att du vet mohahaha

Hej hej och välkommen till den delen av livet där vi ser världen=)

Jag tänkte jag skulle köra en liten presentation av de kvinnliga gangstrarna här hemma. Äntligen har jag prickat in nemnen på honorna ialla fall, hanarna får vänta ett par dagar! Måste ju vara rätt namn på rätt valp och jag tror jag har koncentrerat mig lite mer på honorna i år faktiskt!
Börjar ialla fall med Optimus Ferrets "Hazard to myself" (Rosa hona)

Optimus Ferrets "Blows my mind" (Grön hona)

Optimus Ferrets "Don´t be fancy" (Lila hona)

Optimus Ferrets "Bad influence" (Gul hona)

Optimus Ferrets "Red light dancer" (Omärkt hona)
Underbara bilder Duholm!
Hälsningar Malin
Usch! Det är så det kryper i hela kroppen och speciellt i fingrar när man se det små liven :D:D:D! Wiiie!
Lilla Red Light Dancer hade ju en nuna som skulle kunna smälta det kallaste hjärta!
Jag dör lite över allihop, men Don't Be Fancy…. GNÖÖÖÖÖK! GE - MIG - OMEDELBUMS!!! (nej, ingen caps lock idag… jag e allvarlig :P)

Don´t be fancy stannar nog här tror jag bestämt! Och Red light dancer är mitt lilla hjärtegull, så hon kanske får stanna som ett litet bonusbarn! Eller så låser jag dörren och ALLA stannar här! 
Neeeeeeeeeeeej! Hemska tanke! Inte allihopa! Men omärkt hane har ju ögonbryn så han kan väl ändå få komma med mig och Victor hem ^^?

Nu har även hanarna fått namn!
Optimus Ferrets "Cuz I can" (Rosa hane)

Optimus Ferrets "Victim of disaster" (Grön hane)

Optimus Ferrets "To school for cool" (Lila hane)

Optimus Ferrets "Can´t keep me down" (Gul hane)

Optimus Ferrets "I´m trouble" (omärkt hane)

#106 och där vandrade han in i mitt hjärta, kan du skicka via UPS? så har jag honom imorgon ;);)
Helt underbara namn 
åhhhh. Man dör - sååå söta dem är. jag funderar på en liten tös;) kommer höra av mig snart kanske vi kan titta förbi om 1-2 veckor.
Och mycket personliga namn har dem fått också;)
Det är riktigt fina valpar du har! 

Valparna tackar så mycket!
#197: Tyvärr är ju 106.an tingad! Han flyttar bara en liten bit härifrån så honom kommer jag att träffa massor!
Namnen har de förtjänat med råge! Allihop!
Någon mer som har tingat en valp än?
Jepp jag ska ha en av de små, var och kollade en sväng igår. lutar mot grön hona :) 4 veckor kvar… Lägg dem i sträckbänk så det går inte fortare :) Vill ha hem nuu!
En gång iller alltid iller.

#112: som det ser ut nu så finns hazard to myself (rosa hona), to school for cool (lila hane) och bad influence (gul hona) kvar, kanske även red light dancer (minsta honan) om jag inte kan övertala björn om att hon också faktiskt måste stanna här!

Lite nya bilder på småtjejerna! Låtsa att det är en vildäng och inte min gräsmatta som inte alls behöver klippas..
Bad Influense (Gul hona)

Blows my mind (Grön hona)

Don´t be fancy (Lila hona)

Hazard to myself (Rosa hona)

Och lillsnuttan, Red light dancer (Omärkt hona)
Vad stora dom blivit!!!!!!!!!!!!!!!!
Hälsningar Malin

Supersöta!!!
Misool undrar vem det är som hon får komma och hämta.
Hihi så söta. Hur gamla är dom nu ?

120: Jaaa! Massor av stora barn nu! Varje ny morgon så vill man nästan skrika: Vilka är ni och varför åt ni upp mina valpar!?!
121: Haha! Vi kan säga att hon kan hämta ett gäng när jag tröttnar! eftersom jag redan har planer på att flytta utomlands, byta namn och bli brunett för att kunna behålla allihop så tar det kanske ett par år eller nåt!
#122: De är 6 veckor idag!
gnöööööök nu dog jag på allvar en liten sväng… tror helt klart ALLA måste flytta hit alltså… bara att packa in dem i bubbelplast och skicka!
#123, Då ska dom snart flytta hemifrån :-)

#125: Ja, det dröjer ju 4 veckor till, och jag hoppas det blir lååååånga veckor!
Tycker det ska bli fyra snabba veckor! Annars kommer jag börja tälta i din trädgård! Får illerabstinens så fort jag går när jag varit hos dig!

#123 Minst en säger Misool. Hon ska betala försäkringen och mat heeeelt själv för veckopengen. Vi diskuterar fortfarande vem som ska städa lådan.
Hon skyller på tummen mitt i tassen osv, men den går jag inte med på.
#115 Så söta charmtrollen är!
Inte ska du väl klippa deras djungel…var ska dom då smyga omkring 
Ska inte den lille stanna så kanske det blir ändrade planer, säg till om du inte lyckas övertala honom. Diezel sa något om den lille har jag för mig. Han ville nog ha något litet att hålla på plats. 
En gång iller alltid iller.

Usch den här tråden är sååå farlig. Jag blir så sugen på valpis varenda gång jag kikar in här :(
Audiatur et altera pars
Hihi, vill se fler bilder :-)

Haha! Jag som trodde alla var trötta på valpbilder! Men då tar vi grabbarna idag då!
Can´t keep me down (gul hane)

Cuz I Can (Rosa hane)

I´m Trouble (Omärkt hane)

To School For Cool (lila hane)

Victim Of Disaster (Grön Hane)
Hihi, tror aldrig jag tröttnar på att titta, så skoj!!
Jätte söta bebisar du har!

Klart man inte tröttnar på att se på dina valpisar. Men det blir ju inte mindre farligt :)
Audiatur et altera pars
Den gula hanen vart man ju bara så kär i!
Skulle haft en kompis till min lilla tjej här hemma igentligen, men blir då vi flyttar till egen lägenhet haha. :)
Alltså… nu har jag suttit i ösregnet utanför brevlådan i 2 dagar…. och det har fortfarand einte kommit någon Cuz I Can!
Kan det ha blivit något fel på postgången? Eller är det jag som är otålig? :s

#141 Cuz he couldn´t?
#141 & #142
Asgarv ni två! 

#141: Tyvärr gäller hemleverans på honom, han sa att han vågar vägra åka postbil! Gula bilar är för mesar! Så det kommer visst en tant som har blivit lovad vin, räkor och semester! Hon har även beställt sol och 25+ i havet!