Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 202 ggr
Aelsklinn
0

Uppfödare i Sverige!?

Hej alla uppfödare!

Jag undrar vart någonstans i Sverigen ni befinner er?

Jag och sambon ska börja kontakta uppfödare snart eftersom vi vill skaffa oss en valp till sommaren (Underbart! Vi har äntligen bestämt oss!). Men kruxet är att vi bor i Umeå, och den enda uppfödare som fanns här uppe i krokarna har nu flyttat till Stockholm och ska dessutom sluta avla.

Så det verkar som om alla uppfödare är så himla långt ifrån oss! Jag vet att de flesta uppfödare har krav på hur många gånger man måste träffas för att man ska lära känna varandra ordentligt. Men jag och min kille kommer verkligen ha svårt att få ihop både tid (p.g.a studier nu under vårterminen) för att åka till t.ex. sthlm massor med gånger.

Hur ställer ni er som uppfödare till detta? Räcker det att man pratar MYCKET per telefon? Eller är det otänkbart för er att sälja en valp till någon som ni endast träffat irl kanske EN gång?

Tacksam för svar/ Linn

Aelsklinn
0

plutt

Guteillern
0

#0: Jo det är dåligt med uppfödare i norrland. Bodde några år utanför Sollefteå förut och var nog den nordligaste uppfödaren då. Nu håller jag till på Gotland, reser upp till bekanta när jag får möjlighet.

Mvh /Ammi

ferretgirl
0

Jag bor i Skåne, närmare bestämt i Helsingborg

Aelsklinn
0

2# och 3#

Vad tycker ni om det här med att köpare kanske inte kan åka och träffa er så många gånger då?

Guteillern
0

#4 Man får göra det bästa möjliga av situationen. Att någon bor långt bort och inte har möjlighet att hälsa på, gör ju inte personen olämplig som valpköpare. Det går bra att ha kontakt via telefon och mail, sedan kan den valpintresserade gå på illerträffar och besöka andra illerägare.

/Ammi

Guteillern
0

försöker putta…tråden kom inte upp bland senaste inlägg.

[QueenTizzan]
0

Kalmar län, emmaboda

LeeLoo
0

Jag finns på Gotland, Visby med möjlighet att leverera/samleverans till Oskarshamn eller Nynäshamn/Sthlm (ska ev. till Sundsvall i sommar).
För mig är det ok om man har kontakt via mail & telefon före ev. valpköp. /Mvh Lee Eriksson