Ännu en fråga =)
hoppas ni inte blir trött på mig o mina frågor =)
men nu har det gått ganska längesen jag för första gången hörde talas om att illrar "poppar" och jag har länge gått o funderat på vad detta innäbär, har inte velat fråga heller, känns som om alla vet utom jag =D men nu måste jag fråga för jag vill veta, så vad gör en iller när den poppar? låter den? rör den sig konstigt eller va sjutton är detta?
Du är så välkommen att ställa frågor ;)
När en iller poppar så låter den lite som en kuttrande duva, eller kyckling…svårt att beskriva, men det e ett mycket speciellt läte. Oftast gör de det när de är på lekhumör, och det brukar följas av spring och skutt och lek. Men de kan även "arg poppa", ofta när de träffar en iller de inte drar jämt med.

Ohh, du skulle vara här Malin, då hade du fått höra på poppanden nu. Har tre damer som far runt som idioter och poppar i hundranittio här nu. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
haha ok. lite som jag trodde då, men man vet ju aldrig.. ok så dina illrar Åsa e glada o på lekhumör o då poppar dom samtidigt som dom springer o så? =)

Just nu är de på ruggigt lekhumör. De springer och hoppar och poppar samtidigt :-)
Audiatur et altera pars
haha måste va kul o se.. måste bara ta mig hem till dig o kolla detta nångång =D

Du är så välkommen hit. När du vill ;-)
Audiatur et altera pars
Oh jag vill också höra proppande. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
ja Alex vi får allt ta oss till Åsa o lyssna =D

Fanns det inte nån sida på nätet där man kunde höra illrar poppa? Någon som vet?

haha, ska vi spela in en skiva till alla som vill höra illerpoppande? ;) vi samlar alla sveriges poppande illrar och spelar in :P