Slickar i sig urin?
Asså detta är lite äckligt och pinsamt att ta upp men jag har en liten fråga om min iller Groggie som efter hon kissat ibland står och slickar i sig sin egen urin. Jag tar bort henne för det är ju så äckligt. Hennes brorsdotter Tessie som jag också har i mitt hem gör likadant ibland.
Man får ju den tanken i de äckliga att de är något som fattas dem? Asså nåt ämne typ salt som de behöver eller nåt? Är detta något vanligt för jag har haft iller i snart 10 år och aldrig vart med om de innan… Tacksam för svar!
I övrigt är saknaden efter vår Lilla Nora så stor. Ska åka hem till vår egen bostad från killen idag och de kommer bli jobbigt då man är ensam med sina illrar…
RIP! Lilla Nora - See you in heaven! *LOVE!*
det beror i regel på att illern har någon form av brist gällande mineraler. Det finns ett par andra trådar gällande detta ämne.. hoppas någon kan svra lite mer exakt på vad du kan ge henne för tillskott så att hon slutar.
Sajtvärd på Iller.ifokus

precis låter som mineralbrist!
lite lite salt i vatten (man kan spruta in lite saltat vatten i munnen)
eller mineraltillskott, tipsade Åsa om i en annan tråd, som finns på djuraffären (till smådjur eller katt, tror jag det står på förpackningen..)