Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1730 ggr
UlrikaD
0

En blivande mamma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan detta vara en blivande mor, tro? Ser hon inte alldeles för oskyldig ut för att dölja att någonting är på gång.

Det har gått en vecka sedan parning och det är fem outhärdligt långa veckor kvar.

Men söt är min lilla pestråtta iallafall.Skrattande

terkina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Naaw! Vi håller tummarna här hemma! Flört

Hon har ju fattat det där med silverfärgen iafl (till skillnad från bror piss-gul här hemma Tungan ute)

Medarbetare på fengshui.ifokus

Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

kredka
0

Om parningen lyckades - vilken färg och pälslängd förväntar du dig? :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

UlrikaD
0

#1 Är du dum får du lämna tillbaka honom.Tungan ute

#2 Silver, och viltfärgat. Semi-angora och angora.

terkina
0

#3 Tanken har slagit mig! Flört

Medarbetare på fengshui.ifokus

Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

UlrikaD
0

#4 Komsi, komsi till mamma, skruttis!!Kyss

Doktor-och-Designer
0
Vosjes
0

Hon är så vacker din tjej! Får mig att känna behovet efter både flicka och silver Skäms

Vi håller tummar och tassar på att det blir ett gäng luddrumpor Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

kredka
0

heheh jag blev helt sjuk på silver angora :) letar efter en sådan i hela europa :)

UlrikaD
0

Tack så mycket allihopa.

#8 Du behöver ju inte leta så värst långt, bara att ta sig till Danmark så finns det mängder av dem. Av varierande härkomst, stamtavla och utan stamtavlor.

kredka
0

#9 vill ha med en bra stamtavla och just nu hittade jag en bra uppfödare i tyskland varifrån folk tar illrar till vidare avel :)

UlrikaD
0

#10 Bara för att folk tar från en uppfödare till vidare avel behöver inte betyda att de är bra.Flört

Det får man ju bedöma själv genom att kolla sjukdomar och livslängd osv. De flesta i Danmark som avlar tar ju just sina illrar från Tyskland och Holland mest.

Gottfridsson
0

Ulrika, ser hon lika oskyldig och belåten ut fortfarande, så kanske hon försöker övertyga dig om en till Danmarksresa :-) Lycka till och klappa illrarna

#10 Nackdelen med att ta avelsvalp från en uppfödning, där många hämtar sina avelsdjur från, är att avelsstammen begränsas då många avlar på samma linjer.

Har dom däremot inte sålt avelsdjur till Sverige, så är det ju nya linjer för oss. Lycka till i ditt sökande :-)

kredka
0

Men jag tar inte avelshane :D den ska kastreras och vara min kram-korv :)

Susan
0

Hon ser absolut helt oskyldig ut men hur söt som helst.

Gottfridsson
0

#13 aha en liten kramkorv :-) Men tänk på det Ulrika skrev i #11 och om uppfödaren sålt avelsdjur till Sverige, kanske du kan hitta valp med de linjerna på hemmaplan och slippa importkostnaderna.

UlrikaD
0

#12 Nej, nu får det vara bra med danmarks-resor. Hur mycket god mat man än får.Flört

#13 Att importera en avelshane som ska kastreras verkar som en krånglig och onödig utgift. Chansen är mycket hög att avkommor redan finns i Danmark.

Sen bör man nog kolla upp varför avelshanen säljs. Många som är kryptochida säljs med rabatterat pris. Även sådana som har gett ntd-valpar i kullar.

Nu säger jag absolut inte att just denna hanen har gjort det i och med att jag inte har en aning om vem han är. Men man bör nog vara riktigt noga med att kolla upp allting innan man får hem en iller som inte bara kostat en massa att köpa och importera utan även sen blir dyr i veterinärskostnad.

Hoppas det är en super-kille du ska få hem iallafall, ser fram emot bilder!Skrattande

kredka
0

Nu blev det litet missförstånd :) den hane är ingen avelshane :) men från den uppfödare folk tar också illrar till avel för att de har en bra stamtavla :)

reira
0

# 17 Om du ska hämta en kan du väl ta med en till mig också Flört

[Nathalie62]
0

Hoppas det har tagit sig.

VeronicaKahlbäck
0

Tror det är sju små nakna friska valpisar där inne:-D

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

Efter att ha träffat brorsan till Gwen, Galahad idag så är valpsuget ENORMT!!

Zawty
0

Alla sorters tummar och tassar hålls här!

Faxlin
0

Tycker hon ser ut som en liten oskyldig ros där hon ligger. En som försöker övertyga hela världen om sin oskuld :) Hoppas dock att det tog så inte resan var förgäves för dig igen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Hoppas jag med!

I och för sig alltid roligt att åka till Danmark och träffa iller-människor. Och jag tror att om Gwen inte är dräktig så tyckte hon det var alldeles för trevligt hon också.Flört

Faxlin
0

haha, kan ju vara så kanske. Du får berätta för henne att det faktiskt är möjligt för er att åka dit på besök även om hon får valpar :) Så kanske hon ger dig ett gäng. Säg att ni kan stanna längre på semester om hon ger dig många :)

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

#25 Smart!! Så långt har jag inte tänkt.Tungan ute

Hon får ju träffa så måååånga illrar när vi åker dit. Som en valpträff gånger tre. Och så pappa såklart!

Ceciltini
0

Vilken vacker tjej! :) såå fin färg :)

Faxlin
0

#26: Du ser, kör med mitt förslag så kanske du får 15 valpar. Du vet ju hur illrar är, alltid ska det överdrivas åt något håll :)

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

#27 Tack, älskar min lilla tös!

#28 Holy crap…får nog hitta åt mellanting tror jag.Tungan ute

[Nathalie62]
0

Tar det 5 veckor tills man vet om det finns valpar i magen ? Håller tummarna att det finns bebisar där inne :-)

UlrikaD
0

#30 De går dräktiga i 42 dagar. Det kan ibland vara svårt att se på en hona ifall hon är dräktig eller skendräktig. De kan vara lite luriga på det sättet.

[Nathalie62]
0

#31, Bara i 42 dagar ? Tänkte mig lite längre än så hihi.
Man kanske ser det när det börjar sparka där inne  :-)