Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 2709 ggr
Zawty
0

Ezmeraldas valpar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visserligen lite sent ute att lägga upp bilder nu när de redan är tre veckor men!
15april föddes fem små sötnosar, två tjejer och tre killar. Varav en av tjejerna verkar bli pastell/albino, ännu lite osäkert!

Detta är första kullen som föds hemma hos mig men allt har gått jättebra och alla växer så det brakar!

Zawty
0

Bild på dem från igår!

Zawty
0

Rumpor!

FerretCrow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej så söta grattis. Tjejen ser ut som en pastell iaf ;)

Zawty
0

Flickorna!

Zawty
0

Jo börjar nästan tro det med!

FerretCrow
0

Åh vad valpsjuk jag blir. jag som vill ha tag i en avelshona … =(

Zawty
0

Den viltfärgade honan söker hem ;) Den ljusa kommer stanna här vid mig!
De är inte ute för tingning ännu för att vi inte hunnit kolla upp priser men snart så!

FerretCrow
0

Mailar du mig lite info om stam?

Zawty
0

Visst!

JossanH
0

Det ser absolut ut som att du fått en liten pastell i kullen. En albino är vit/ljusrosa i den där åldern plus att man ser att ögonfärgen är mörkare än ljusröda ögon, genom ögonlocken.

Söta valpar :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Grattis!

Sara

Zawty
0

#10: Ah, okej! Tack för informationen!

Och tack! ^^

[HannahoHenrik]
0

Vilka små godbitar, grattis till valparna

Zawty
0

Tack så mycket! De är några riktiga pipsillar!

[AlltIEtt]
0

Grattis !

Norrskenets
0

Grattis!

Zawty
0

Tack så mycket!

Tänkte med denna bild fråga vad folk tror om mina misstankar att de blir lite tomteaktiga? Då fötterna ser ljusa ut och huvuderna även lite ljusare.
Däremot vet jag inget om tomtar i släkten så lite oväntat! Men kul.

JossanH
0

Tycker inte dom ser speciellt tomte-aktiga ut i ansiktet, men det är det i Stort sett bara silvrar som brukar. Ser inte så väl på bilderna, men kolla om dom har en stor vit haklapp.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bumblebitch
0

Åh så söta de är, grattis!

UlrikaD
0

Grattis till valparna.

Tomtar brukar man se väldigt snabbt pga att de har avsaknad av pigment på tassarna. Mina tomter såg man redan efter någon vecka.

Vad är det för färger på föräldrarna?

Zawty
0

Tack så mycket alla!!

Kollade igår och ingen har något vidare till hakklapp. Och båda föräldrarna är viltfärgade, däremot är mammans vidare släkt okänd, försöker spåra så gott jag kan men går tyvärr inge vidare…
Däremot kollade jag pappans stamtavla och hans morfar var en tomte med silvertomte! Finns även en till tomte samt pastell längre bak i släkten. Man vet ju aldrig, det kan ju hoppa några generationer?

Zawty
0

…Tomte med silverstrumpa skulle det stå.

Däremot har jag kollat bilder på andra viltfärgade i samma ålder och jag tror nästan alla har då ljusa huvuden ändå.
Men tack för svaren alla!

UlrikaD
0

#22 Tomte med silverstrumpa?

Viltfärgad tomte eller silverfärgad tomte möjligtvis.Skrattande

Zawty
0

#23: Det står så i stamtavlan.. Ordagrant. Jag är inte riktigt säker vad det betyder så haha… Men låter troligt

UlrikaD
0

#24 Kommer han från Svenljunga då? Det är den enda människan som jag vet använt ordet silverstrumpa.

Zawty
0

#25: Uhm, står inte vart men uppfödaren heter Janne Törnqvist om det säger dig någonting?

UlrikaD
0

#26 Nepp. Tänkte bara att jag har bara hört det uttrycket av en person innan, men det kanske har spridit sig.Skrattande

Vilka är föräldrarna till pojken, de kanske är släkt.

Zawty
0

#27: Ah, okej!

Föräldrna till pappan är Elmer och Pheobe från österbybruk ferrets/Granit star ferrets.

UlrikaD
0

Nepp, det var inte den jag tänkte på.

Men Elmer och Phoebes ägare ska finnas här inne på forumet nånstans.

Ser fram emot fler valpbilder.Skrattande

JossanH
0

Oftast brukar man ju kolla upp släkthistorian innan parar för att inte få några otrevliga överraskningar..

Ja, silverstrumpa är ju ett uttryck man hört tidigare men faktum är att är en iller tomte så har den vita tassar och haklapp. Den kan vara silver, och den kan vara viltfärgad. "Strumparna" är i vilket fall som helst vita. Så egentligen finns det ju ingenting som heter det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zawty
0

#29: Åh, det visste jag inte. Däremot haft lite kontakt med henne för att få hjälp med valparna och så! Bilder kommer snart! Ska ta enskilda bilder på allihop imorgon tänkte jag!

#30: Jo, jag vet. Det är dåligt av mig. Gjorde allt i min makt för att få tag i uppfödaren men det gick inte. Försöker mer nu igen men fortfarande inga svar.
Men jag tvivlar start på att de är släkt.

Okej! Tack för informationen i alla fall!

UlrikaD
0

Glömde att Phoebe var död.Skäms

JossanH
0

#31 Det är ju mycket mer än släktskapet att ta hänsyn till när man ger sig in i uppfödning, vilket djur det än må vara.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Du tvivlar på att dessa illrar är släkt men du skrev i mailet till mig att det mest baar är inavel i sverige på iller… Säger du inte emot dig själv lite då ?

Zawty
0

#32: Jo det är så sorgligt >_>

#33: Jag var faktiskt livrädd att ens skriva i detta forumet pga att jag är ny och oerfaren. Men jag har läst på så mycket jag bara kan och kämpat på.
Och jag skrev ändå för att kolla om det fanns intresse för dem för jag vill att de ska få bra hem och inte hos någon oansvarig som bara kommer överlåta dem efter några månader…

Zawty
0

Mer valpbilder nu då!

Först ut är Marshall, störstingen som vägde 166g idag!

Zawty
0

Sedan Ted, 159g! Har stora problem att skilja Marshall och Ted åt, så lika!

Zawty
0

Barney, minsta killen på 146g. Var väldigt sprattlig när vi försökte ta dessa bilder!

Zawty
0

Tjejen Robin, 137g!

Zawty
0

Lily, 138g!

Zawty
0

Flickorna!

Zawty
0

Ett lite rörigt gruppfoto då ingen vill vara still, killarna till höger!

VeronicaKahlbäck
0

Så söta! Är det eller som är pappan?:-)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Faxlin
0

Grattis till valparna. Och jag hoppas det går bra för dig, har du frågor är det bara att skriva antingen här eller i privat.
Du ska inte vara rädd för att skriva här för att du är ny på det här med uppfödning, alla har varit nya någongång och det får de gamla uvarna respektera. Annras får jag ta dem i örat :)

Mvh Faxlin

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zawty
0

#43: Om du menade skriva elmer så nej, det är deras farfar!

#44: Åh, tack så hemskt mycket! Blir glad att höra sådant. Jag kämpar på! Börjar dock bli lite orolig att de inte öppnar ögonen för de skulle göra det vid tre veckor. Nu är de tre och en halv och inga öppna ögon..

UlrikaD
0

De brukar öppna ögon och öron vid 4 veckor så det är lugnt.Skrattande

Zawty
0

#46: Åh vad skönt! Då slipper jag oroa mig så mycket.

Föresten har jag tagit i med hårdhanskarna att få tag var Ezmeralda kommer ifrån nu, vilket gör att jag känner mig lite som en stalker. Men jag hittade en användare som stämmer in på namn och bostadsort som står på veterinärbesiktningen för henne här på iller iFokus! Så nu läser jag gamla trådar och jag tror jag är påväg mot rätt spår!

UlrikaD
0

#47 En del valpar går uppmot 5 veckor innan de öppnar ögonen. Öppnar de för tidigt så är det istället ett tecken på att någonting är galet.

Just det här med att ta reda på bakgrunden på föräldrarna man parar är ju ganska viktigt. Att de är släkt är ju nästan det minsta problemet. Sen är ju många släkt i och med att många illrar kommer från samma ställe och fraktas över hela Sverige. Finns ju avelshanar som får väldigt många valpar per säsong i och med de blir utlånade. Fanns ju någon farmarhane som för några år sedan är sagd till att vara pappa till nästan 100 valpar. Finns väl inga bekräftade uppgifter om det, men många var det iallafall.

Det är väl mer sjukdomshistoriken man bör vara orolig för isåfall.

Var ju någon valp från Elmer som dog tidigt och det var prat om det var någonting med hjärtat. Det har ju uppfödaren mer koll på. Var ju någon diskussion uppe på forumet när en av hanarna, Dumle utlånades till avel.

Men om då Ezmeralda också har någonting i sin släkt så blir det ju dubbla anlag för det som är dåligt.

Det är väl mycket därför det är viktigt att ha reda på bakgrunden till de man parar. För vad gör man om man hittar någonting i efterhand?

Zawty
0

#48: Jo, jag vet. Jag erkänner att det är ett misstag gjort av mig att inte försökt kolla upp mer. Men just nu är det ingenting att göra åt än att försöka hitta det nu.

Gällande valpen från Elmer så kollade jag upp det tidigt och det var inte något ärftligt, och jag var med lite i diskutionen om Dumle.

Förstår helt, och skäms.
Men jag tror jag är på spåret att hitta hennes föräldrar nu och är det som jag misstänker är de inte släkt! Många trådar att kolla igenom bara. Och användaren verkar ha bytt namn ett par gånger.

Zawty
0

Nu har jag styrt upp detta. Rätt namn, rätt ort. Rätt datum, rätt syskon.

Devil-s var hennes senaste namn här, och måste nog vara en av de otrevligaste personer jag hört om. Hon kan gott och väl gärna se detta.
Ezmeraldas mamma är Noomi och pappan någon hane kallad Felix, inte en i hennes ägo/föredetta ägo vad jag förstått.
Ingen av dessa vad jag kollat upp och förstått är släkt med pappa Grell så det är lugnt på den punkten, så jag kan pusta ut nu.

Jag är Ezmeraldas andra hem, och hon fick med dålig kattmat från hennes förra, som jag även hörde att denna Devil matat sina med…

Men Ezmeralda är en frisk och glad tjej samma med hennes valpar, hon hade flera pastellsyskon så nog därifrån lilla Lily fått sitt anlag.
Noomi var en albino var jag förstått.. Kan det bli pasteller av den blandningen eller vad är detta?

Skönt att veta detta nu i alla fall, och hoppas att hennes syskon fick bra hem tillslut i alla fall…

sarae
0

Grattis till sötnosarna!!

Uppfödaren till Ezmeralda finns här inne… här har du hennes profil :D

http://iller.ifokus.se/users/4dbfbc2dd4ebea2013003866-fillanistheshit

Och Noomi tror jag är albino, inte viltfärgad tomte :D

Zawty
0

#51: Och tack! Fast då hon inte svarat på telefon tvivlar jag att hon vill prata med mig ändå..

Jag ändrade det!

Men efter vidare efterforskning, hittade en annan tråd. Så hittade jag namnet som Ezmeralda har på sin veterinärbesiktning… Då verkar hennes mamma vara Wilja och pappa Boobo. Jag läste även att Wilja flyttat hem till raggarillern här på forumet? Hm. Krångligt detta. Hel utredning.

sarae
0

#52 det stämmer att Raggarillern har Wilja, men härinne heter hon  animal-lover :D

Boobo har jag för mig omplacerades strax efter parning.

Zawty
0

#53: Okej tack för infon!

Nu ska jag bara klura hur allt hänger ihop här.
För jag har hittat en tråd där det står att Noomi och Felix valpar är födda 23/4-10, precis som Ezmeralda.
Men i en annan, har hon själv listat alla namnen för Wilja och Boobo så står Nera, vilken är Ezmeraldas uppfödarnamn… Mycket förvirrad.

sarae
0

#54 här är iaf tråden där hon berättade att valparna var födda… vet inte om det står något matnyttigt i den då jag inte läst igenom den nu.

http://iller.ifokus.se/discussions/4d713e89b9cb462239055862-nu-har-dom-kommit

sarae
0

#54 här är f.ö en gammal blogg. Där står det att Wilja & Boobo blev föräldrar den 24/3….

http://mittlivfillan.blogg.se/2010/april/

sarae
0

Spammar sönder din valptråd :P Men här har du tråden när hon fick hem Bobbo

http://iller.ifokus.se/discussions/4d71410cb9cb46222105754b-valkommen-hem

Zawty
0

#55: Tack! Jag är lite sifferblind för att det handlade om datumen 24/3-10 och 23/4-10.

Men 24/3-10 är Ezmeralda född alltså är hennes föräldrar Wilja och Boobo! Så en viltfärgad tomte och en vanlig viltfärgad blir det alltså?

Men då blev plötsligt frågan vad lilla pastell Lily's anlag kommer ifrån…

sarae
0

#58 bara för att föräldrarna inte har den färgen betyder det inte att valparna inte kan få den ;) Pastell är en recessiv färg vilket innebär att det räcker med att båda föräldrarna bär på det längre bak för att det ska slå igenom. Genetik är ganska så spännande ;)

Vill även minnas att det fanns pasteller i ena eller båda av Fillans kullar. så ja, pastell finns helt klart i båda linjerna ;)

Zawty
0

#59: Åh, då förstår jag. Finns pastell långt bak i pappa Grell's släkt med!

Jag har endast sett bilder på Noomi's kull… Nu har jag kollat igenom allt men kunde absolut inte hitta bilder på Wilja's hela kull. Däremot har jag bild på båda föräldrarna. Nu ska jag bara försöka spåra dem.
Vad jag förstått var även Noomi och Wilja syskon? Som kom från någon uppfödare som hette Gunilla i skåne. Enda jag vet om Bobbo är att han är en viltfärgad hane från Jönköping, hon visste inte mer själv så inte värt att fråga.

Äntligen, nu. Är alla frågor utredda.

animal-lover
0

Hej

Det är jag som har Wilja nu och det är bara för dig att höra av dig om du vill veta nåt om henne eller träffa henne Glad

Måste bara säga att Wilja är silvertomte och inte viltfärgadtomte + så har hon riskteckningar (kan vara bra att veta Flört).

Grattis till valparna och jag hoppas att det går bra för "barnbarnen" Skrattande

Zawty
0

#61: Åh vad kul att få höra av dig! Skulle vara jättetrevligt att göra det någon gång. Var bor ni någonstans?

Åh, jag är lite ny med att tyda färger så tack för hjälpen!

Tack så mycket! Du råkar även inte veta om mer var Wilja kommer ifrån? Jag har pm'at en tjej som köpt från samma uppfödare men det enda jag vet är att hon heter Gunilla och bor i skåne..

VeronicaKahlbäck
0

#43 hehe skulle stå; vem är det som är pappan, vet inte riktigt hur jag fick till det:-P är lite valpsugen iaf, blir dock inte förrens nästa tidigast nästa år!

Zawty
0

#63: Haha, förstod iaf. Elmer är deras farfar. Det är hans och Pheobe's ena son Grell som är pappan!

Åh, så blir inga av mina sötnosar?
Lite synd, trots de är så fina har jag lite dåligt med intresserade!

Jag som trodde att folk skulle komma rusande för det är dåligt med illrar runt Dalarna…

FerretCrow
0

#64 ett tips till nästa gång är kanske att kolla intresset innan parning. tyvärr har det varigt låg rusning på valpar senaste åren =(

animal-lover
0

#62 Jag bor i västerås, vart bor du ?

Det är lugnt, kan ju stå/ eller fillan kanske sagt att hon är viltfärgadtomte, vet inte men jag tänkte bara klargöra vad hon har för färg Glad 

Jag har faktiskt tyvärr ingen aning om vart hon kommer ifrån från början. Jag fick med henne när en av mina valpköpare från förra året lämnade tillbaka en valp. Det jag fick veta av henne var att hon köpt Wilja från Fillan och att Fillan sagt att hon var en problem iller, vilket är ett stort fel för Wilja är en så go iller som älskar att mysa, är lite av en tåbitare men annars Tungan ute Hon sa oxå att hon inte ville lämna tillbaka Wilja till Fillan för att hon blivit anmäld för djurplågeri och gav illrarna euroshopper kattmat (vet inte hur mkt av det som är sant) men man ser på Wilja att hon inte fått korrekt mat för hon är väldigt liten. Har hört av Becka89 som har en son till Wilja att hon kommer från Skåne. Det är allt jag vet.

Zawty
0

#65: Jo jag börjar inse detta…

Jag som tycker illrar börjar bli mer och mer poppis, borde det inte vara superrusning istället?

UlrikaD
0

#67 Tycker att det finns mycket intresse, men sen hur många som egentligen är lämpade som illerägare är en annan fråga.

Så mycket omplaceringar som det är i omlopp hela tiden, med folk som tröttnar/ledsnar/inte klarar av efter en vecka.

Det är många uppfödare som får ta tillbaka valpar som inte är önskvärda längre.

Hayley
0

#67, hellre sitta kvar med årets valpar och att dom sen hamnar i det bästa hemmet än att ha rusning och få tillbaka dem efter en vecka (eller ännu värre, inte få tillbaka dom alls och sedan se dom på blocket för dubbla priset). Jag har alltid sett som så att hellre lågt intresse med människor som brinner för dem än rusning med folk som vill ha dom bara för att.. kommer ihåg när Paris Hilton för några år sedan gick med en iller på röda mattan, trodde jag skulle bli nerringd hemma…

Zawty
0

68/69: Jomen precis. Jag har redan massor av mina vänner som är intresserade, men de har inte någon illervana, kunskap eller knappt om djur alls. Ännu mindre tiden. De är bara intresserade för de har sett mina och tycker de är söta… Så de räknar jag inte riktigt som intresserade. Jag har dock två andra som kan bli bra hem!

Så jag avvaktar. Om det inte är någon jag känner så blir de lite förhörda också. Min värsta mardröm är att de skulle hamna på blocket utan min vetskap!

Det är dessutom fortfarande ganska gott om tid kvar innan de ska ut till sina nya hem!

Funderade att lägga upp en annons på blocket med, det kan ju ploppa in någon seriös köpare bland alla ska-ha'are.

ElinaPersson
0

Zawty, jag måste bara få tillägga att Wilja må vara en av de underbaraste illrar jag träffat… Hon brukar ligga och mysa på min arm när jag är där och hälsar på Tungan ute

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

duholm
0

#61. Måste bara fråga, du la väl upp en tråd med bilder på Wilja för en månad sendan eller nåt, där var hon ju viltfärgad tomte. Roanad?

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

Zawty
0

#66: Förlåt min dator är lite dålig med att visa inläggen rätt så såg inte förrän nu!

Ah, okej, men det är bra att veta om jag får ihop till en stamtavla sen!

Förstår, får se om det andra att jag har att gå på räcker för att få mer info då!

Varför Fillan sa att hon var en problemiller kanske var för att hon hade så många samtidigt, samt valpar och allt. Så hon inte kunde ge henne all tid Wilja behövde och bråkade lite då?

Jag som läst massor av trådar idag så den diskussionen, hon hade passat Fillans illrar och sedan inte ville lämna tillbaka, eller?

Har sett lite bilder och ser ju att det inte är illermat de fått i alla fall.. Men bara de får rätt mat nu så.

Skåne vet jag! Samt har ett förnamn till uppfödaren, Gunilla. Får kolla vidare på en tjej som ska ha en iller från henne.

#71: Låter jättebra! Sådana gillar vi. Dock är Ezmeralda en riktig busare, vi brukar kalla henne för apa för hon kan klättra upp precis överallt! Men snäll är hon ändå.

animal-lover
0

#72 Hon är silver men har lite mörkare ben. Ska försöka lägga upp en bild för jag är så dålig på att förklara Skrattande

Och hon har blivit ljusare efter hon tappa vinterpälsen. Kan ju ha fel, jag tycker hon är mer silver än att hon skulle vara viltfärgad. Får höra vad UlrikaD tycker, hon har ju sett Wilja och kan det där med silver Flört

sarae
0

Skulle gissa på att hon är en roanad viltfärgad tomte :D

animal-lover
0

#75 Ja roan färgad är hon nog i såna fall. Kollade bilder på google och det var likt hennes färg Glad 

Pinsamt, har hållt på med illrar ett bra tag och så lyckas jag få fel på vad min iller har för färg Skrattande Är man dum eller är man dum ? XD

Ja nu vet alla, Wilja är antagligen en roan färgad iller

#73 Tjejen som jag tog Wilja av hade inte passat dom tidigare utan köpt Wilja av Fillan

UlrikaD
0

Förra veckan var hon viltfärgad iallafall.Flört

Men helt klart väldigt blekt. Mycket trevlig tjej med väldigt utpräglad teckning. Gick inte att missa den direkt.

Om hon var ett bitmonster någon annanstans så märktes det absolut ingenting av det hos Denise. Så snäll och trevlig, satt gärna i knät och myste en stund.

Hade nog inte så mycket med illern att göra hur hon betedde sig kan man nog dra slutsatsen här. Nu verkade hon helt trygg med omgivningarna.

becka89
0

hej såg att du har en valp från fillan, har en hane från henne med wilja och bobbo som föräldrar, Mr.frost heter han=)

Zawty
0

#77: Låter toppenbra! Vill inte få fem stycken klättermonster som Ezmeralda är själv… Min andra iller Hermione får nog hjälpa till med lite uppfostran sen haha!

#78: Det är Ezmeralda också! De lär ju vara syskon då, vad roligt! Vad är han för färg? Hörde det var pasteller i samma kull.

[Fillanistheshit]
0

Jag har Noomi :] och bobbo bor i Stallarholmen hos en kompis till mig :] hon finns dock inte här inne!

[Fillanistheshit]
0

jag matade mina med kattmat orijen.. inget annat..

felix bor hemma hos Alicia :]

[Fillanistheshit]
0

Btw, har aldrig sagt att wilja är en problem iller.. och om du ska snacka skit kan du göra det till mig än att spamma skiten i den här tråden om dina illrar..  min mobil blev snodd så fick byta nummer thats it!

UlrikaD
0

#82 Hör ju kanske inte till Ezmeraldas tråd nu men i och för sig kan problemillrar betyda olika för olika människor.

Men du skrev i din blocket-annons om wilja att hon var bitig, gick inte på lådan, förstörde era golv osv och på grund av detta så kunde ni inte ha henne kvar och hon var tvungen att flytta så snabbt som möjligt.

Det låter som problem för mig. Efter många turer har hon ju äntligen hittat ett hem hon får stanna i, man kan väl låta det vara där.

[Fillanistheshit]
0

#83 ja hon får stanna där inget mer med det. jag hamnade i en svaka. min kille hade dumpat mig och jag kunde inte ta hand om illrarna. så är det med den saken.

btw: varför hon har pastell är att wilja och noomis mamma är pastell..

[Fillanistheshit]
0

# en annan sak.. du påstår att wiljas uppfödare heter gunilla.. det gör hon verkligen inte.. jag har hennes namn men hon har slutat helt med illrar..

duholm
0

#85. Det räcker inte att Wilja och Noomis mamma var pastell, som redan skrivit i tråden så måste det finnas på båda sidorna.

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

[Fillanistheshit]
0

#86 nej men hon ville ju veta..

Zawty
0

Oj vad mycket att svara på… Men tack för all info.

Och Fillan, om Wilja låg på blocket med säljningsanledning att hon förstörde golven och hade haft en kull och… Du jag mailade och frågade om henne förra året och tänkte köpa henne! Världen är liten.

Och angående att Wilja och Noomis uppfödare hette Gunilla så hittade jag det i en tråd att någon hade för mig att dina illrar kom därifrån.. Men tack för rättningen! Om jag kunde få hennes namn/eller kontaktsätt så jag kunde fråga om Wiljas föräldrar? Jag vill jättegärna ha namn på dem samt färg för stamtavla! Eller du kanske vet detta själv till och med?

Roligt att höra att deras mamma var pastell dock! En pusselbit till i mysteriet. Har varit och tittat i din bdb på gamla bilder, fick namnet av en kompis till dig som hörde av sig. Jättesöta de var! Hittade en bild på bara Ezmeralda, hennes uppfödarnamn var Nera :)

Zawty
0

Idag var vi ute och valparna fick sola sig lite (dock i skuggan..), denna ute kaninbur kom bra till användning. Men efter några timmar började Ezmerala tycka det var dags att samla ihop alla de små och gå in igen. Men kul var det!

Och ingen behöver oroa sig för den öppna luckan, de var under ständig uppsyn!

Zawty
0

Mamma med sina små!

Zawty
0

Valphög!

animal-lover
0

#82 Snackar inte skit. Berättar bara vad jag fick höra från tjejen jag köpte henne av. Och hur sant det är har jag ingen aning, vilket jag skrev. Vill absolut inte förolämpa någon. Så förlåt om jag sa nåt som sårade dig.

#89 Det var en ganska bra lösning om man vill ha dom ute en stund :)

[Fillanistheshit]
0

#88 bra att vi löste det, vill bara inte höra skitsnack jag inte gjort mm.. hon låg ute på blocket sant, men mitt ex la in den annonsen, så jag minns knappt själv vad han skrev om henne.

Gabriella från klippan, minns ej hennes efternamn dock. men loveferrets här inne vet rätt mycket om henne! :]

Zawty
0

#92: Visst är det! Kanske blir roligare när de öppnar ögonen och börjar springa runt. 
Har börjat kolla på lekhagar men hittar inga i sverige till några vettiga priser.. Kanske är lite off topic men någon som råkar veta om någon svensk sida som säljer eller alternativ på lekhagar för illrar?

Zawty
0

#93: Aha. Förstår.

Gabriella… Det kan ju hända att jag som är så glömsk och fumlig med namn kan ha råkat sagt Gunilla istället för det! Låter troligt att det är så.
Får fråga!

becka89
0

åhh vilka fina sötnosar=)

[Nathalie62]
0

Hihi, så gulliga dom alla är. Riktigt trevligt och se massa bilder.

Zawty
0

Tack! :3

Jag är alltid i högsta hugg med kameran! Man får passa på, de är bara små en gång! Innan man vet ordet har de flyttat ut allihop!

[Nathalie62]
0

#98, När man allra helst vill att tiden ska stanna upp går det som fortast :-)

Zawty
0

#99: Jo precis, tittar på dem nu och längtar lite tillbaka till de små rosa korvarna och önskar jag tagit mer bilder då! Men det är som det är.

Nu öppnar de väl snart ögonen och börjar redan få personligheter!

[Nathalie62]
0

#100, Tror aldrig man får nog med bilder, det är alltid för lite i alla fall hihi.
Roligt att dom snart öppnar sina ögon och börjar bli egna individer, måste vara otroligt spännande att följa på nära håll.

Zawty
0

#101: Precis.

De har börjat mumsa lite uppblött torrfoder med! Ligger i hela skålen, så måste mamma Ezmeralda putsa extra mycket sen.

Sedan har jag upptäckt att den som tar mest efter sin mammas apliknande beteende är den tösen som ska få stanna! Haha, otur kanske men hon är söt så går nog bra :)

[Nathalie62]
0

#102, Hihi, hon måste ju tvätta dom rena efter allt goj.
Så roligt att man kan märka det så tidigt. Det kanske var förutbestämt, hon visste säkert om att hon skulle få stanna hos dig :-)

Zawty
0

#103: Jomen hon klättrar ju runt och är den på mest upptäcktsfärd!

[Nathalie62]
0

Hihi, vilken underbar video, den vita var för skön :-) :-)

Zawty
0

#105: Och det är hon som ska stanna med så haha, fullt ös från start var det!

[Nathalie62]
0

#106, Förstod det med den fart hon har hihihihi,

VeronicaKahlbäck
0

#64 Ne blir ingen valp alls i år för mej. Konkurrensen mellan uppfödare är ganska hård, det föds lite för många valpar och de som letar valp hos hemmauppfödare har oftast hårdare kriterier tex att personen avlar på hälsa/livslängd, färg/hårlag eller båda delar. De som inte bryr sej lika mycket tar oftare från "farmare" eller liknande där priset är ganska rejält mycke lägre.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.