Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 543 ggr
Blagmeister
0

Busig haniller sökes!

Hej,

jag är på jakt efter en iller och undrar om någon har en liten krabat till salu? Söker en hane och är den kastrerad så gör detta inget.

Pris spelar ingen roll och inte plats heller, är dock ett plus om det finns någon inom örebro området med en busig iller till salu, men som jag tidigare nämnde så är inte det krav.

Är som sagt mycket intresserad av en iller och har ni någon krabat där hemma som ska omplaceras eller nyligen fått valpar så hör gärna av er till mig via mejl (Blagmeister88@hotmail.com) så tar vi kontakten vidare därifrån. ENDAST seriösa svar tack!

MVH / B.

VeronicaKahlbäck
0

Finns en iller till salu på blocket i Hallsberg (Vretstorp). Men som du verkar förstått så har många åkt långt för att hämta iller, har åkt 40 mil enkel resa med tåg som haft sammanlagt sex byten haha. Finns dom som åkt längre:-P Både valpar och omplacering. I ditt inlägg framgår det inte vad du har för erfarenhet av iller men om du inte träffat någon rekommenderar jag minst ett besök hos någon med iller, hur mycket man än läst är det svårt att föreställa sej dom små liven irl vilket tyvärr leder till en massa onödiga omplaceringar varje år. Kommer själv från Kumla men har precis flyttat till Norrköping. Finns en massa personer där som gärna visar upp och pratar om sina älsklingar.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Blagmeister
0

Jag vet att de inte är de lättaste att hanskas med, men det jag tycker är kul också då det blir en utmaning. Jag har tyvärr ingen illervana ännu, men har en del kompisar med illrar =)

Sen förstår jag att folk kanske inte vill sälja till någon utan illervana, men man måste kanske först skaffa sig en iller för att få vana, right? :P

Ne men jag tror nog det kommer gå mycket bra då jag läst en del om illrar och skötsel de senaste dagarna, samt att kompisarna hjälper mig också (de med illervana.) En sida jag tyckte va bra är denna: http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1771587

=)

[Virvelvindsflickan]
0

Du kan alltid titta på blocket.