Skänka transportburar till behövande..
Jag är en transportbursmissbrukare som har allt för många transportburar.
Jag har nog fler burar än skor och många använder jag aldrig. Jag har tom burar som jag aldrig har användt!
Jag har i tanken att skänka bort ett par och vill ha tips på ngn förening eller dylikt som behöver burar. Var dom sen gör med dom, säljer, ger bort när djur flyttar osv spelar mig ingen roll.
Har ni tips på vart jag kan skänka ett par burar till?
Mvh/Cecilia
Vilken fin tanke
Om jag hade transportburar över, skulle jag höra mig för hos katthemmen.
Vi har skänkt mat och filtar till katthem förut, och det skulle kännas bra att skänka till ngt annat den här gången.
Typ viltjour eller så? men jag vet inte vad som finns!
Du kan också prova att sälja burar på blocket och skänka pengar från de till behövande illrar som t.ex bor i tillfälliga hem och behöver suprelorin chip eller något sådant innan de kan hitta ett permanent hem…vet inte hur det fungerar i Sverige men utomlands finns organisationer som hjälper illrar i behov.
Välkommen till ferretplanet.se :)
#3 Man kan inte sälja begagnade burar idag, man får ingenting för dom. Det har nog större värde som fysiska ting för en organisation än en fjuttig 100lapp tror jag?
Sökte på Viltjouren och fann bl.a. denna http://www.viltjouren.se/ Om du söker så kanske du kan finna någon lokal viltjour i din närhet.
Har mailat dom! :)

katastrofhjälp för fåglar och vilt finns oxå :)
#7 Har mailat viltjouren nu, men vill dom inte ha så mailar jag till fåglar och vilt :) Tack!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Svenska Illervänners omplaceringsverksamhet är nog tacksam för alla prylar som dom kan få.
Citerar från hemsidan:
"Alla kan ge bidrag till Hjälpfonden, stort som litet, allt är välkommet! Pengarna som kommer in till fonden är öronmärkta, och används inte till något annat än till det de är tänkta för. Du kan också donera saker, såsom foder, sand, leksaker o.s.v. för att stödja de akuthem som tar sig an illrarna i första hand tills de får ett nytt, permanent hem."
#9 Tack för infon! 
Katt hem av div slag, Illervanner.se, Ratthjalpen.se, livlinan.be. Finns massor :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.