Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 203 ggr
Nettan
0

Magsjuka & semesterillrar

I torsdags så kom semesterillrarna Tindra och Tomte (Sophia_doos illrar).
I fredagskväll/natt så såg jag Chilli göra en pöl (diarré) i lådan. Jag gick och lade mig och nu på morgonen så hittade jag 1 pöl i lådan och 3 på golvet.
Konsistensen är slemmig och ljusbrun/grå. Inte grön.

För er som inte minns så var det Sophia_doos illrar som var så dåliga att de gjorde kaskadspyor. Tomte är fortfarande ganska smal efter sin sjukdom.

Nu undrar jag ju självklart om det bara är Chilli som är dålig eller om mina andra tre också är sjuka. När jag hade magsjukan här förra gången, 2005, så bodde inte Chilli här. Undrar om de andra är immuna mot det nu eller om det är en ny variant av magsjuka.
Hur som helst så är den väldigt aggressiv eftersom den bröt ut på en dag här hemma.

Jag skriver mer så for jag vet något nytt.

JossanH
0

nej vad tråkigt för dig nettan!! Gråter

Inte en gång till!! Håll oss uppdaterade, jag vill gärna veta vad det är det rör sig om denna gången, men det låter ju verkligen inte positivt då Chilli fick det så fort..

Önska henne krya på sig från mig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Ja, håll oss uppdaterade är du snäll. Och berätta gärna hur det går med de andra också. Om de också får det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Usch ja. Jag hoppas det inte går på alla fyra illrarna. Det har varit en hård pers med mina små…de har ännu inte återhämtat sig helt. Tur att det är du Nettan eftersom man vet att du har koll. Kram