Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2366 ggr
mandariiin
0

Aura omplaceras (fortfarande)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aura är en kastrerad albino tjej född i juli 2007.
Vaccinerad i januari och fullt frisk vad jag vet.
Hon kommer från Sjöbo. Där var hon kvar till hon var ca 7månader. Hon fick då flytta till en tjej som hade henne ihop med andra illrar och katter utan problem.

Aura har nu bott hos mej i 2år. Hon kommer bra överens med mina andra illrar.

Jag har jobbat mycket med bitträningen och att gå på låda. Ena dagen är hon jätte duktig, nästa dag går hon mitt på golvet. Bitandet kan jag inte bli av med. Om man ignorerar henne så går allt bra. Men ibland måste jag rätta henne om hon missar lådan, ta tag i henne för att klippa klor eller vad som helst. Det är då hon biter. Så enkelt förklarat, allt ska ske på hennes villkor, då är livet frid och fröjd enligt Aura själv.

Jag vill att Aura hamnar i ett hem där hon blir uppskattad för den hon är. Hon är absolut ingen förstå gångs iller, utan man behöver kunskap för att ha henne.

Hon flyttar bara till ett hem som känns rätt.

Anledningen till varför hon omplaceras är att jag känner att jag inte orkar längre. Jag får bara ångest över att ha kvar henne hos mej då jag vet att hon kan få det bättre och bli älskad av någon.

Det blir även för mycket för mej med två äldre illrar som opererats och kräver dom pengarna jag får ihop och en hund som utvecklat epelepsi.

Snälla, kan någon ta Aura???

Sätter en symbolisk summa på 500kr. Men hemmet är viktigare än pengar.

ElinaPersson
0

Jag hoppas på det bästa för lilla Aura!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

razerman
0

bara undra vart du bor isåfall :)

UlrikaD
0

#2 Det står i inlägget att hon inte lämpar sig som förstagångsiller.

VeronicaKahlbäck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Sen dom lanserade nya iFokus så ser jag oftas bara halva trådar så med risk att inlägg #3 som jag inte kan se skrivit samma sak så vill jag bara påpeka att om du läser #0 så är det ingen första gångs iller, så både för illerns skull och din kanske du borde hoppa Aura.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

mandariiin
0

Precis som jag skrivit tydligt i tråden och som tidigare medlemmar påpekat, hon är ej någon första gångs iller.

Om du nu är intresserad av Att skaffa iller, kolla igenom trådarna om omplacering, LÄS informationen om illern, och vidga dina vyer utanför jönköpings trakten. jag åkte t.ex. från Stockholm till Halmstad (tåg i ca 5 timmar enkel väg) för att hämta denna tjej. Lycka till med ditt eventuella iller köp.

VeronicaKahlbäck
0

#5 Är det ingen som är intresserad?
Tycker det borde finnas någon som inte är så rädd för lite bett!
Jag är ju inte det men fullt upptagen med två andra pirajjor..

UlrikaD
0

#6 Det är väl viktigt att tösen får stanna resten av livet nu i sitt nya hem.

Jag har själv inga problem med bitiga illrar, de brukar oftast inte ens bitas hos mig. Men i och med att jag hade magsjukan här i december så sitter mina i karantän och får inte träffa andra illrar alls.

VeronicaKahlbäck
0

#7 Jo självklart, det och att Aura får leva fritt även fast hon kan bita till. Menade seriöst intresserade som vet hur det faktiskt kan vara att ha en bitig iller:)

mandariiin
0

Hon har faktist lugnat ner sej väldigt mycket med bett. hon börjar bli ganska mysig faktist. vågar mer och är nyfiken som en iller ska vara….

vi ska kanske iväg på torsdag för att hälsa på ett nytt eventuellt hem till min lilla tjej. så vi håller tummarna för att det blir bra :)

UlrikaD
0

#9 Men om hon blivit bättre och mysig, ni kanske kan behålla henne själva?

[AlltIEtt]
0

Håller tummarna på torsdag, lycka till.

VeronicaKahlbäck
0

#9 Hoppas det blir bra!

mandariiin
0

#10 tyvärr så känns det inte rätt. personligheterna klickar inte, och jag har inte fäst mej vid henne än, efter 2 år tillsammans…..

sen är det helt enkelt för mycket med allt runt omkring.

Ceciliaolucifer
0

Jag har träffat Aura och hon är världens sötaste tjej. Min uppfattning är att hon är en osäker tjej som behöver ett hem som lägger stor fokus på henne.

Enligt mig så är hon inte en problemiller då hon aldrig har sökt upp mig för att starta bråk när jag har varit och hälsat på. Jag tror att hon kan bli helt fantastisk i ett hem som har tålamod, utrymme och accepterar henne för den hon är.

Aura är helt klart värd att se!

VeronicaKahlbäck
0

Hur gick det idag?:)

mandariiin
0

Aura har nu flyttat till Alicia (lizzu) och bor där med hennes Snus och Dolly. Hon har vart där över helgen på prov och ska väl fortsätta så ett litet tag till. Men än så länge så har det tydligen gått väldigt bra. Aura och Snus kommer bra överens och Dolly åller sej i bakgrunden. Jag håller tummarna för att det fortsätter på rätt spår!

VeronicaKahlbäck
0

Hoppas det fortsätter lika bra!:)