Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 174 ggr
Sara
0

OT - Skulle kunna DÖDA!

Fy farao vad jag avskyr kajor! Det bor en flock (ca ett hundratal) kajor i området runt min lägenhet och deras favoritträd står max 10 meter från mitt ena fönster.

När jag hade mitt sovrum i det rummet så vaknade jag minst 1 gång på natten mellan kl 2-4 av att de tjattrade oavbrutet. Nu har jag bytt sovrum och tror ni inte ett par av de jäkla fåglarna nu håller på att bygga bo på mitt balkongtak som ligger precis brevid det nya sovrummet!!!!

De hade ett bo där förra sommaren oxå och då vågade jag inte släppa ut illrarna på balkongen ensamma för fåglarna var rusktigt upprörda över att ha levande varelser så nära boet. De flög VÄLDIGT snabbt och nära den öppna delen på balkongen och skränade åt oss.

Tycker fåglar är läbbiga djur! Bättre 10 i skogen än 1 på balkongen..

Sara

ViktorMarina
0

åå vad jobbigt, förstår att det är lite creepy.. och störande!

min mamma hade haft det jobbigt, hon får svårt att sova när sommarfåglarna börjar dyka upp på våren.. hon vaknar när de trudeluttar.. haha, stackarn :P

fast jag tycker ändå om fåglar.. massor :)

sarae
0

usch! stitch e livrädd för fåglar, så jag tycker oxå de e lite obehagliga. Får krupp på landet när måsarna skriker halva nätterna…lyckas sova då..nope

Faxlin
0

Jag tycker också att fåglar är lite läbbiga. Speciellt när man går över torget och det bara far duvor kring huvudet på en. De är okej i små antal och i små storlekar. Men inte många eller stora.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

holtz
0

läskigt oxå när skator å måsar följer mig och prada i kungälv..en pradis e tydligen jätteintressant :S..dyker ner tätt ovanför huvudet…

förra sommaren blev ja jagad av en mås när ja kom cyklandes hem från stängning…han sket på min väska bak på pakethållaren..de va bara å slänga..sen picka han mig i hövvet…sen jisses vilken fart de blev på mig hela vägen hem..rädd som satan…:S

sarae
0

#4 moahahaha sorry men jag tyckte det var kul ;)

Faxlin
0

#4: Usch vad hemskt. Förstår dig.

Elaka sarae inte skratta så där.

Audiatur et altera pars

sarae
0
Faxlin
0

Nepp, måste du inte. Nu ska du vara snäll. Hmm, kan du ordets betydelse. Annars slå upp det på google. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

har slagit upp det på google: Begreppet "snäll" kopplas inte sällan till egenskaper som dum, omogen och mesig

efter det har jag inga planer på att bli snäll!

Faxlin
0

*Asg* Okej, men således är du redan snäll med andra ord. Fel av mig. Jag erkänner så gärna mina fel och brister så. Speciellt i ett läge som denna. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

sarae
0

nu var du riktigt kul måste jag säga….men ok, jag e nog rätt mesig ;)

Faxlin
0

haha, ja jag säger ju att jag alltid har rätt. Du lär dig- Sakta men säkert. hihi

Audiatur et altera pars

sarae
0

om det nu e  så säkert, varför måste jag då sita fastspänd här med hjälm å knäskydd?

Faxlin
0

Men för att du är höjden av klumpighet, så oavsett om du var i ett helt madrasserat rum skulle du kunna göra dig illa.

Audiatur et altera pars

sarae
0

jag? nejdå! jag e inte ett dugg klumpig…jag har bara otur

Faxlin
0

haha, jaja i din lilla värld ja- i vårat kallas det klumpigt. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

då lever ni helt klart i fel värld

Faxlin
0

Japp vi lever i verkligheten Sara, men i drömmarnas land där är det mesta trevligare. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

ja, det e verkligen trevligt hos mig…rosa å fluffigt..säker på att du inte vill komma hit?

Faxlin
0

hmm, lät lite inbjudande. Men rosa fluff. Inget lila alls?

Audiatur et altera pars

sarae
0

joo längst bort i vänstra hörnet finns lite lilla….sen kan du få en pensel å en färg pyts så kan du fixa resten ;)

AlbaStiffler
0

#0> Sara, köp en sån där plastuggla som finns på de flesta jaktaffärer. De kostar kanske nån enstaka hundring, men de ska funka vad jag hört.

I uppsala där jag bor har vi ju värsta kaj-problemet. Och på hur många hustak som helst har de satt upp uggleprofiler, som tydligen funkar så att inte kajorna sätter sig på taket. Så sätter du en på din balkong så vill de säkert inte vara i trädet heller. Kan kanske vara värt det.

Sara
0

# 22 WOW! Det ska jag kolla upp!

Sara