Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 1720 ggr
reira
0

Pinsam Promenad

Var ute med illrarna var för sig idag. Jag ville se hur Alba beter sig ute eftersom vi inte varit ute något då hon va nykasterarad och rakad då hon kom till mig och Samson avskyr kyla så vi har bara varit ute ibland. Nu var det plusgrader och sol och dags att ge sig ut. Alba var duktig, grävde lite tunnlar i snön men det var nog lite kallt om magen för hon ville mest upp. Förbipasserande var lite läskigt men inte överdrivet, från min famn ville hon till och med hälsa på folk :D

Sen hämtade jag Samson. Han va jätteduktig i början, Han kunde gå själv, stressade iväg lite och väste lite på mig som vanligt men jag pratade med honom hela tiden och då gick det bättre. Av och till kom han och ville upp. Folk gick förbi och han tittade bara. Sen kom en mamma med barnvagn, de stannade på behörigt avstånd och frågade vad han var för något. Hon visste inte ens vad en iller var :P Samson väste lite avvaktande och jag pratade med honom och hon frågade lite saker. Helt utan förvarning skäller han så det ekar mellan husen och stinkar! Jag plockar upp honom och han fortsätter väsa men lugnar sig lite. Mamman bad om ursäkt för att hon skrämt honom och jag sa att det va helt lugnt. De befann sig verkligen på behörigt avstånd. Han satt och småväste lite åt allt i min famn ett tag. Sen ville han gå sista biten hem själv som vanligt och så länge jag pratade med honom var det ok att jag gick bredvid. Nu har jag slängt av mig illerstink-kläderna men måste nog hoppa in i duschen också :P

Jaja, ingen framgång utan motgång antar jag, men han är så onödig. Får helt enkelt börja lyfta upp honom när det kommer folk, då vågar han oftast också hälsa.

reira
0

Idag fickjag frågan om Samson var ett näbbdjur :D

Bogey
0

Nästan alltid roligt att gå ut med dem, man kan få så roliga förslag på vad det kan vara för djur man har i band Glad

Faxlin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker i alla fall det låter som en bra mamma med barnvagnen. Hon var nog djurvan i alla fall :)

Lilla Samson blir nog bra med tiden. Fortsätt som du gör nu så tror jag det löser sig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

reira
0

Ja, hon var vettig :) Gick bättre idag. Han väste bara på mig ett par gånger och när vi mötte folk ville han upp. På axeln är han ju "king of the world". Alba var också ute idag. Hon tycker inte att det är ett dugg stressande men blir lite kall om magen och vill upp ibland :)

reira
0

Ja, hon var vettig :) Gick bättre idag. Han väste bara på mig ett par gånger och när vi mötte folk ville han upp. På axeln är han ju "king of the world". Alba var också ute idag. Hon tycker inte att det är ett dugg stressande men blir lite kall om magen och vill upp ibland :)