Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 296 ggr
Nea
0

STIF-träff på Gotland

Hej alla glada illerfantaster!

Nu kommer STIF äntligen ha sin första träff på den under bara ön Gotland.

Vi kör hårt på en gång. Träffen kommer vara en tematräff. Temat för den här gången är foto. Det kommer att finnas möjlighet att få sina illrar fotograferade. Förhoppningsvis kan även tips och trix om hur man bäst fotograferar sina illrar kunna utbytas.

Det kommer även bjudas på något gott under dagen.

Vart: Hos Guteillern (Ammi) och Mangafreak i Alskog. Hör av er om ni vill ha vägbeskrivning.

När: Sön 25/3 kl 14:00

Alla som vill och kan är välkomna att delta. Ta med ett glatt humör, illrar och massor med idéer om hur man bäst skall få våra underbara busar att fastna på bild.

Nea
0

Puttar upp.

Sarah
0

Attans, jag ska ner den här helgen. Utan illrar dock.

Nea
0

#2 Vad synd. Om du ser det här när du är på Ön och har illerabstinens kan du Pm:a mig så kan vi träffas.

Sarah
0

Vad snällt av dig. Var dock ganska skönt att vara illerledig en helg ;) vart bor ni?

LeeLoo
0

Vad roligt, vi kommer!!! Glad

Nea
0

#4 Vi bor i Visby.

#5 Vad kul. Hoppas det är fler som vill komma.

Sarah
0

#& ah, då borde jag ju tittat in! det blir nästa gång. har ju hästen uthyrd dit så jag åker ju ner en del :)

cannaydia
0

Tyvärr kommer jag ej då jag upptäckte öronskabb på några av mina illrar nyligen, frågan är varifrån de fått det. 2allternativ, antingen senaste illerträffen (så snälla alla Gotlänningar, kolla upp era illrars öron!) andra alternaivet är att min hona dragit hem det ifrån sthlm när hon var iväg.

Så jag uppmanar Er allihopa kolla illrarnas öron.

Jag stannar hemma med mina pälsar föratt undvika skabbets spridning.

Nea
0

#7 Det är bara att höra av sig.

#8 Jättebra att du säger till och berättar så vi andra kan hålla koll. Tråkigt att du inte kan komma.

Guteillern
0

#8 Tack för att du berättade, vi ska kolla våra innan träffen. Eftersom skabb inte är luftburen smitta, kan vi ordna så att dina pälsar får eget utrymme, ifall du iaf vill komma.  

Förutom stora "lekplatsen", så kommer det att finnas flera möjlighet att vid behov placera illrar separat. 

/Ammi

Guteillern
0

*putt*

LeeLoo
0

Är det på söndag man ska ställa om klockan? en timme tidigare?

Nea
0

#12 Natten mellan idag och imorgon ställs klockan framåt 1h.

Guteillern
0

Vi har kollat öronen på våra idag, alla var skabbfria. Ser fram emot att få träffa er som kommer imorgon. Separata utrymmen finns om någon av er råkar hitta "extra husdjur" i öronen på pälsarna. /Ammi

Nea
0

Stif och jag vill tacka så jättemycket för en trevlig träff. Ett särskilt tack till Ammi och Carola som lånade ut sitt hem till träffen samt till pitay_celva som fotograferade vildingarna.

LeeLoo
0

Hej! Tack för en bra träff. Vi hade i alla fall tur med vädret! Glad härligt med solen!

Illercafe
0

Jag är bara nyfiken om hur ni la upp temat. Skrattande

LeeLoo
0

Oj vet inte vad jag ska svara, men jag kan säga att träffen var som en stor fotosession. Överlåter frågan till någon annan eftersom det inte var jag som direkt "la upp" tematFlört

Illercafe
0

*puttar*  Är fortfarande nyfiken på upplägget =0)

cannaydia
0

#14 hade missat ditt inlägg att de va fritt fram ändå…men då slapp ni städa det utrymmet extra noga ;-)

Guteillern
0

#14 Lätt hänt… vi ses på någon annan träff. /Ammi