Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1008 ggr
Mr_twisted
0

Irriterad värre...TOKIRRITERAD !

Vart e världen på väg ? Hur kan man sälja en iller te ungar som inte vet vad det e som dom köper ? Okej om dom har föräldrar som vet vad det handlar om men annars…. det e ju faktiskt ett "rovdjur" dom tar hem och går de riktigt illa så e d ju faktiskt så att det kan spåra ur och den inte går att ta i och få ordning på och då blir det vetrinären…. har själv haft ett par sånna som tyvärr inte gått att få ordning på och då pratar vi om månader som jag har försökt och mina händer och fötter har sett ut som…. stora sår och gått i personlig konkurs pga av alla plåster jag fått köpa *ASG*

Och sen e det INGET BURDJUR…. Alltså…. Näää f*n…. Ringde på en stackare som jag fick reda på… knappt ett halvår och bor i bur och dom tar in honom ibland… Skjut mig va förbannad jag blir…. Skulle aldrig sätt min Ferdinand i bur…. va fan det finns ju ingen som har katter och hundar i bur…. hur tröga kan folk va… JÖSSES…

Nu ska jag sätta på kaffe och lugna ner mig…

Puss på er alla där ute eller… nått !!

Mvh Jensen

sabinshe
0

Dom tror väl att de är en stor hamster dom köper.. så jävla illa. Jag är ju barn/ungdom själv, men jag vet ju att ska man skaffa sig nått djur överhuvudtaget så ska man veta vad ansvar och tålamod är. Speciellt med en iller har jag förstått. Om man ska ha iller ska man iallafall vara 18. Tycker jag!

Mr_twisted
0

*nickar och håller med*

sarae
0

ja…många har svårt att acceptera den där 18 års gränsen många uppfödare har….nu verkar den inte så pjåkig längre va? Det finns en anledning till varför du bör vara över 18.

Mr_twisted
0

MMmmm…. Att det ska vara så svårt för en eventuell förälder att säga nej… eller åtminstone kolla upp vad det e som kommer in i huset… läsa och lära…. Vart tog vuxenansvaret vägen ??

Faxlin
0

haha, ja visst kan man bli tokig för mindre. Men som Sara sger det finns en anledning att vi kör med 18 års gräns. Och att vi ibland kan låta lite hårda i tonen när det dyker upp nya ngre förmågor. Även om vi faktiskt har fått oss näsbrännor att vi haft fel med ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

Mmm men mitt upp i all den här förtvivlan så finns VI… som tar hand om dom när det gått åt skogen…. fast man går i personlig konkurs på alla plåster… det e fan om man inte får STORA VITA vinga när man dör *ASG*

Faxlin
0

haha, ja kanske det, eller åtminstone kanske vi får en stjärna i himlen i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

Jä ska ha två i såfall för sveda och värk *ASG*

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kanske kommer att se ut så här med dina fina vingar… Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Faxlin
0

haha, det där såg ut som min Nikita fast hon skulle haft svarta vingar :-)

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

HaHaHahA FINNS EN VISS LIKHeT KANSKE …HEHeHE

Flisa
0

jag är 11, och har iller som snart är ett halvår. min lucifer bor i bur, eller, egentligen bara på natten. på dagarna är han antingen i hela huset, på hela övervåningen eller i mitt rum, som för övrigt är ganska stort. alltid är någon är hemma är han i hela huset eller på övervåningen. jag tycker, i alla fall enligt mig själv, att jag är en seriös illerägare, vilket även uppfödaren verkar anse också.

mvh märta

Mr_twisted
0

Oki Flisa Jag har fått ta många illrar förr så jag vet vad jag pratar om… visst du kanske vet vad du håller på med men tycker endå att du e för ung för att ha hela ansvaret för en iller…. och vad uppfödaren tycker… hmmm… ja hon e inte seriös någonstans så det hjälper ju inte… Men hoppas du lyckas me din iller…

Mvh Jensen

Flisa
0

vad exakt menar du att hon inte är seriös någonstans? förstår inte riktigt.

Mr_twisted
0

Jo min käre vän hon säljer sjuka illrar…. Hon avlar på Iller utan stamtavla e absolut INTE seriöst !! Hon säljer för unga illrar…. ja listan e lång… orkar inte skriva allt… Ledsen men du frågade…

Flisa
0

känner du henne? hur vet du vem jag menar? jag tar inte illa upp men jag blir bara lite orolig.

Sara
0

Alla som är yngre än 18 år är ju inte oseriösa bara för att de är unga. Jag hade oxå djur innan jag var 18 men mina föräldrar hade det största ansvaret och vi var inte oseriösa.

Mina illrar sitter aldrig i bur om vi inte åker bil eller är på utställning men jag vet andra som har illern i bur på nätterna och när de jobbar och de är definitivt över 18 år.

Jag har oxå tagit många omplaceringar, 9 st för att vara exakt men bara en från en ägare som var under 18 år. De flesta var från folk som skaffat barn.

Jag håller fullständigt med att man inte ska sälja djur till minderåriga utan till hela familjen isåfall.

Sara

Mr_twisted
0

#16: Jag har hållit på me illrar länge och vet mycket !

Flisa
0

hm, okej. fast du har ju en poäng där, för vad jag vet är saraes rickie, som är bror till lucifer, inte fullständigt frisk…. hm.

Sara
0

# 18 .. Men kanske inte alltid bäst?! Sorry, håller med dig i mkt av dina ovanstående mess men det där lät faktiskt rätt besserwisser.

Sara

sarae
0

han syftar nog på inlägg nr 16 och inte ditt sara hihihi

Sara
0

Ja, det förstod jag men det var ändå ett rätt kasst svar.. Fundersam

Sara

Flisa
0

22# håller med…..

Mr_twisted
0

#20: Jo det e sant det jag skrev för jag vet mycket men jag hänger inte ut folk här….. Du vet ju inte eller hur…. Vi känner ju inte varandra… men visst… jag står för det jag skriver….

Va det något mer eller va det bra så ???

M;vh Jensen

Sara
0

# 24 Vill väldigt gärna ha en kebabpizza utan kött.. Flört

Sara

Faxlin
0

#25: haha, lät gott ;-)

Audiatur et altera pars

KerstinL
0

Jag kan ta en biff m. bea… Skrattande

Cool

Mr_twisted
0

Men kebabpizza utan kött… då e det väl ingen kebabpizza… tå e det ju…. fan vet vad det är…

En Biff me Bea on the Way… Cola te den eller ?? :P

KerstinL
0

Light, please…Flört

Cool

Mr_twisted
0

Fixar jag…. on the Mail !!

sarae
0

åh kan jag få en 10 bitars sushi utan crabfish med extraingefära? och ett glas (flaska?) rödvin?

Mr_twisted
0

Skit i den råa fisken men RÖDVINET kan du få HeHeHeHe… Say no more … :P

Madde
0

Ohhh snacka inte mat. Man blir ju bara hungrig. =)) åh vad sugen jag blev på kyckling i pitabröd. Det är riktigt gott.

Hemmagjort så klart.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mr_twisted
0

chicken mcnuggets ?? i hamburgebröd om det går bra…

sarae
0

men jag vill ju ha båda! men en flaska rötjut hade jag inte sagt nej till… hmmm hur lågt sjunker man om man sitter ensam en söndag kväll å pimplar rödvin med iller iFokus som enda lsällskap….? Dags att kalla på hjälp då?

Mr_twisted
0

Va det någon som ropade mitt namn… ??? *ASG* Sara va det du som skrek hjälp ?? *ASG*

sarae
0

ja heter du "hit med flaskan" så var det nog dig jag ropade på!

Mr_twisted
0

Och när de4n e tom då…. då e det mitt namn du ropar eller ?? *ASG*

sarae
0
Mr_twisted
0

TACK *fnys*

Madde
0

hihi ni är för härliga. =)

Mr_twisted
0

och nu tog hon en cigg och försvann…. det brukar man göra efter….hmmmm…. *asg* så lätt va det *stolt*

Nettan
0

nu är det officiellt, Sarae är inte den enda i världen om att vara så knäpp. Hon har skrämmande nog fått en kompanjon *fnissar*

Mr_twisted
0

im the man  !!! *ASG* så sant Nettan !! Jag erkänner !!

sarae
0

Vaddå? jag? knäpp? vet inte vad du talar om nettan!

Faxlin
0

haha, nej hon är inte ensam. Och tur är väl det. Tänk vad tråkigt vi normala skulle få då.

Audiatur et altera pars

sarae
0

ja tänk va tråkigt! kul att jag kan fylla en funktion här i livet

Mr_twisted
0

Ja tänk va vi NORMALA skulle få då….usch *

sarae
0

tror tyvärr inte att du klassas som normal…hårt men sant…sök hjälp! (tror du vi får grupp rabatt?)

Faxlin
0

#48: haha, du hörde ju till dem som var lika tokig som Sara. ;-)

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

Doktorn kommer säga…hopplöst fall doktorn grät !!! Vi kommer få en stämpel i rompen där det står WARNING NO BREEDING …

Faxlin
0

#51: *Asg*

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

Nu dog den här tråden !

Faxlin
0

Exakt, den gick ju inte att avla på :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

jag tror tråden kände sig smått kränkt och begick självmord för att rädda sig själv från förnedringen

Faxlin
0

#55: *Asg* Ni håller på så jag får ont i magen av allt skrattande. Inte hinner jag göra något vettigt heller.

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

Sara ser du …vi lyckades….Hon får inte gjort nått….. planerat in i minsta detalj…. whhhaaaaahoooooaaaaa

sarae
0

skulle DU göra nått vettigt? hihihi *asg*

Faxlin
0

#57: Hmm, morrelimorr.

#58: Och vad menar damen med det då? *morrar lite extra*

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

hehehehehehe…. sara jagar mat så hon kommer strax tebaxz…har henne luren….hon ligger på alla fyra och morrar och äter upp sina bebisas mat….*asg*

Faxlin
0

#60: Säg genast åt henna att sluta. det stod i bebisens kontrakt att hon inte fick äta upp hans mat.

Audiatur et altera pars

sarae
0

men vaddå han äter ju min! finns de ingen rättvisa här i världen??

Mr_twisted
0

asg….nu ska vi ha upp alla tråda till hundra svar…skriv för fan he4hehe sara e mätt och tebaxz

Faxlin
0

#62; Klart det finns rättvisa. Men den gäller bara illrar :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

haha mätt vette sjutton men jag känner lite svag yrsel och ser dubbla kommntarer överallt….hmm tror ni rohypnolen jag ger illrarna kan ha haft någon effekt på mig?

Mr_twisted
0

asg….ingen puss av sara…vet hur tiggis luktar i munnen *urk*

Faxlin
0

#65: hmm, nu vet du hur illrarna ser världen. Inte konstigt de river halva huset ibland med andra ord. ;-)

#66: Lite får du väl offra dig ;-)

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

det här e inte sant….. asg….

Faxlin
0

#68: Klart det är sant. Jag skriver det ju ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

haha så åsas skriftliga ord är lag? hmm hur e det med det talade ordet?

Faxlin
0

#70: Ja fundera på det du.

Audiatur et altera pars

sarae
0

hmm jag klurar å klurar men kommer inte fram till nått vettigt….ovanligt

Faxlin
0

#72: Nepp :-)

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

im back……hehehehe

Madde
0

ja är oxå tillbaka. =) har varit och letat efter bilen under all snö. =) hihi

Faxlin
0

mig är också tillbaka, även om jag skrev lite medans jag pratade i telefon ;-)

Audiatur et altera pars

Mr_twisted
0

vad händer i alla trådar då…. jag och sara fundera på att gifta oss….

sarae
0

jasså gör vi det? när hade du tänkt informera mig då?

Mr_twisted
0

Det vet du inte förrän på bröllopsnatten…. *ASG* Efter själva akten…. och då kommer du tycka att jag e en bra linje så då kommer du bara bli glad !! *ASG*

sarae
0

hahaha du e inte frisk nånstans! för din egen skull informera mig i god tid så jag hinner sätt på fejset (sminket) å ansa mina lurviga hahaha

Madde
0

hahaha. jaså är det tal om giftemål. =)) hahaha. Ja det är tur att ni är här och underhåller oss andra. =)

sarae
0

ja visst e det väl det ;) OBS jag anser mig fortfarande inte informerad om detta giftemål…ser dessutom ingen mega diamant ring på mitt finger heller…

sabinshe
0

Om jag bara får säga mitt så tycker jag att ingen illeruppfödare ska sälja iller till någon minderåring utan att ha pratat med målsman och fått underskrift, eftersom de är större ansvar och tålamod med en iller än något annat djur, för en katt eller hund är lätt tycker jag. katter är ju självständiga och hundar lyssnar efter 4de gången man sagt till dom. liksom om barnet vill ha en söt liten pälsboll, ge dom en hamster eller en råtta. för dom lever inte lika länge heller, när man är så pass liten så kan man inte ta ett sånt ansvar som man måste med en iller. och man vet inte om man vill ha kvar den så länge.

sarae
0

#83 bra skrivet! håller med dig där!

babsan
0

jah är 13 men min mamma är med på iller, hon älskar bab´s men min iller har en bur hon får gå in o ut igenom det är hennes lekplatsFlört

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.