Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 2756 ggr
UlrikaD
0

Jävla illersömn!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit illerägare i sex år, jag VET vad illersömn är, jag borde inte bli skräckslagen och hålla på att få panik när jag ser det.

Men efter senaste tidens händelser så lik förbannat….

Ligger och har migrän, ispåse på huvudet, Gwen ligger bredvid mig i sängen. Jag lyfter upp henne på magen. Hon fortsätter att sova. Det är Gwen vi pratar om, hyperaktiv valp-skit, hon ska inte sova så. Reser mig upp, Gwen ligger kvar. Lyfter i Gwen, hon bara hänger.

Får panik, vi var hos veterinären igår och tog rabiesspruta. I mitt migräntillstånd får jag för mig att hon fått en allergisk reaktion nu och håller på att dö.

Börjar skaka henne och hon vaknar inte. Släpper henne bara ner bredvid mig. Då skakar hon på sig och skuttar iväg till närmaste puff och blänger på mig.

Jäkla matte, jag som sov så skönt.

Var tvungen att ge henne lite grädde för att kolla henne, och det är ju inget fel på henne. Bara jag som sitter och hyperventilerar och en sur Gwen.

Jävla illersömn!! Måste ha mer huvudvärkstabletter!

MaaariaS
0

Va skönt att det inte var nått annat än sömn,men förstår chocken innan man vet säkert.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Mikkiz]
0

Hihi, förstår din panik! Kommer nog får riktig panik när det kommer hända mig första gången… Inget jag ser fram emot… Men ska försöka minnas denna tråd då, så att inte mitt hjärta stannar upp mitt i paniken! :)

Theres
0

Mina har inte sovit så hårt på länge… när Melwin var valp kunde han sova hårt, men nu vaknar de jättelätt :S

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Det var jättelängesen det hände här också, var väl därför jag blev så rädd.

Vet ju att småttingarna sov så ibland. Som Gwen på den här bilden t.ex.Flört

Hayley
0

#0 på ett sätt så är det skönt o höra att det inte bara är jag. Sen drue gick bort är jag lika livrädd varje gång jag hittar inka eller roxxy sovandes i illersömn. Varje gång stiger pulsen och jag får panik. kan man inte lära dom att sova lätt för att unvika framtida hjärtattaker ifrån matte? ;)

reira
0

Gud vad skönt att den här tråden kom upp innan det händer här hemma :D Måste passa på apropå sömn, bild på sovande mästare i yoga!

Sara
0

Helt ärligt, jag blir lika rädd varje gång och jag har ändå haft iller sen -97. :D

Sara

JossanH
0

Jag som bara njuter när mina sover komasömn ;) Tycker dom är sååå söta då, har bara hänt en gång med Marcello när han var liten annars var det flera år sedan sist.

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernettan
0

#7 Kan bara instämma fast jag har haft iller sedan 1992 och det är lika skrämmande dom gånger det händer.

Senast var det Alinéa Zephora. Var på utställning och hon hade vunnit pris så att vi skulle upp och hämta. Öppnar burdörren, letar fram Allie och hon vaknar inte. Känner paniken börja komma lite smått, skakar henne försiktigt, men nä inte vaknar hon, skakar något hårdare, nä inte en reaktion. Under tiden står ju alla och funderar över vad som händer borta hos oss. Paniken stegras, skakar henne ännu hårdare, kollar hjärtslagen, puh hon lever, skakar henne ännu hårdare och då kikar hon på mig med ena ögat och jag drar en lättnadens suck. Svor ganska gott över henne på upp.

#0 Jag förstår din panik. Det är inte kul att uppleva det. Tankarna fladdrar rejält snabbt i dom lägena.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

HannaM
0

Nej den är inte kul.. fast man vet precis vad det rör sig om. Här hemma är det bara bels som lyckas med det. Idag låg han två meter från slagborren och stensov när vi satte upp en hylla…

Hallberg
0

Totte sover alltid jätte djupt. Men jag gillar det för då kan man bara lyfta honom och ta med han till sängen och gosa utan att han vaknar och vill leka =D

[HippieAngel]
0

Är det nu under vinter som illrar sover såhär djupt, eller är det så året om? För jag har aldrig kommit på min Lilith när hon sover SÅ djupt :S Hon är ungefär två år gammal nu, och jag har haft henne i cirka sex månader. Börjr sådant när de blir äldre? Tycker det är bra att vara förberedd ;)

[HippieAngel]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är ju bara tvungen att visa en liten video på Lilith, en stor iller i litet format! ;)

Weraz
0

#13 haha måste börja köpa rice krispies

[HippieAngel]
0

Det tycker jag verkligen ;) Man vet ju aldrig vad man kan få! Haha :D