Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1511 ggr
ElinaPersson
0

Pastellfärgade illrar

Hejsan!

Undrar om någon vet en uppfödare som fokuserar på att föda upp pastellfärgade illrar? Tungan ute

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[AlltIEtt]
0

Vet bara en och har för oss att hon kallas"Norrskenets" här.

JossanH
0

Norrskenets fokuserar ju inte på att få fram just pastellfärgade illrar, men hennes avelshonor har varit pastell, det är ju en viss skillnad ;)
Hela första kullen på pastellhonan var med en viltfärgad hane där alla valparna blev viltfärgade, andra kullen var med en albino så där blev det bara pastell och albino.
Jag vet ingen som fokuserar på en speciell färg mer än dom som bara avlar viltfärgat men det brukar ju i första hand handla om att man vill åt den lite mer "ursprungliga" illern och då är det ju viltfärgat som gäller.
Dom som avlar på andra färger brukar inte specialicera sig på en viss färg utan avlar på illrar som stämmer bra överrens med uppfödarens mål- färg kommer som en senare prioritet :)
Det är iaf den uppfattningen jag har fått!

Sajtvärd på Iller.ifokus

ElinaPersson
0

# 2

okej tack! :) norrskenets skulle försöka hitta en angora hane till i år har jag hört :P

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[AlltIEtt]
0

Har inte nämnt att hon fokuserar på att få fram dessa färger men det har blivit det i alla fall och troligtvis lär det bli så i år oxå.

UlrikaD
0

Med tanke på att Norrskenets har chippat sin blivande avelshona så lär det nog inte bli några valpar där i år alls.

JossanH
0

#4 Jaha, jag trodde du menade det då TS efterfrågade vilka som fokuserade på pastellfärgade illrar :)

Sen tror jag inte det blir några valpar hos henne i år då hennes nya avelshona är chippad så vitt jag vet och kommer då inte vara tillgänglig för avel förrän om ett par år. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

#5 Du var snabbast :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Japp pratade med norrskenet idag och hon hoppas på att KANSKE kunna ta valpar på nya avelshonan 2012 men söker efter en egen avelshane att importera =)

UlrikaD
0

Kan vara värt att tänka på att chippet bör hålla minst två år på honor och de flesta honor går tomma första parningen efter att implantatet gått ur kroppen.

FerretCrow
0

#9 jo det var det vi pratade om i luren idag oxå därför jag skrev kanske ;)

[AlltIEtt]
0

Ber om ursäkt för vårt missvissande inlägg 4. Fick för oss att hon nämnde det tidigare.

Bogey
0

0# Karma's illeruppfödning har en pastellfärgad avelshona så där blir det en och annan pastell per kull. Om hon sen fokuserar på pastell vet jag inte utan jag tror fokus ligger mer på en bra stam.

Kontaktuppgifter hittar du i "Uppfödartråd"en uppe till vänster.

Den här lilla fluffentussan kommer från Karma's

Nussen
0

# 12 Er fluffetussa är grymt söt Skrattande

Bogey
0

#13 Imie niger blygt och tackar för komplimangen Flört

Nussen
0

#14 Skrattande

Evelinanord
0

Jan nilsson i Eslöv brukar få pastellfärgade, min Leo kommer därifrån och är pastell