Dagbok -Husdjursmässan 2011
Tänkte att jag kunde skriva lite om dessa dagar för att ni ska kunna ta del av den. Vill återberätta dom vanligaste frågorna som besökarna ställer, dumma saker som sägs av okunniga osv.
Lite fun stuff! :)
Är påväg dit nu, utan mina pojkar. Tomt och tråkigt, men för deras bästa!
Kul, ser fram emot att få höra lite när man nu själv inte kan vara där 

Väntar nyfiket.. men kan också förstå om du är tok slut när du kommer hem :)
tycker oxå att det ska bli intressant och få läsa lite ifrån husdjursmässan
Jag var så trött igår så ni anar inte, ändå var det inte speciellt mkt folk. Kanske hade med det jobbiga vädret att göra? Förra året var det ca 9000-10 000 besökare varje dag. Igår kändes det som 6000-8000?
Dagen var jätte trevlig, och faktiskt blev jag förvånad över hur öppna folk var jämnfört med tidigare år. I går var det egentligen ingen som stod och kastade glåpord eller vägrade klappa. Utan många var ärligt nyfikna 
Dagens mest otroliga besökare:
Jag träffade iallfall på ett riktigt ärkepucko och jag höll mig sansad och trevlig, men jisses vad jag önskade att jag inte representerade en illerförening eller det här forumet just då!
Hon berättade att hon var uppväxt med minkfarm, hennes pappa drev en stor farm i finland. Dom hade det minsann så bra, och media hade så fel. Dom hade ett alldeles utmärkt liv.
Jag frågade hur dom levde?: I nätburar sa hon
Hade nätburarna en fast botten eller var det nät?: Det var nät och burarna stod på varandra.
Hade minkarna tillgång till vatten?: Nej varför skulle dom ha det?
För att dom är delvis vattenlevande djur!
Kvinnan berättade glatt att pappan brukade ta hem småminkbebisar och lägga på köksbordet för att dom var roliga att titta på vid middagstid.
Men hon vidhöll att minkarna hade så bra och att farmarna tog väl hand om sina djur, för annars kunde dom inte få ut några pengar för dom när dom såldes.
MEN det var inte det enda hon sa och jag höll på bli galen!
Det fanns många potentiella illerägare, som var mkt trevliga och ärligt intresserade. En hel del gamla illerägare som ville skaffa igen, som bildat familj och haft iller när dom var yngre.
Mkt äldre människor var intresserade. Tidigare år har det mest varit 18-25åringar som har velat köpa, men iår familje runt 30-40år gamla.
Illrarna skötte sig fint, men var väldigt trötta. Vi har extremt många valpar att visa iår som har varit fulla med bus. Vi har även haft några brunstiga hanvalpar, eller snarare förbrunst. Valparna har varit lite smånaffsiga fast på ett helt okej sätt och på ett busigt sätt. Så ingen besökare har kommit tillskada på något sätt. Men många har egentligen bara skrattat och blivit förvånad över att det inte gjorde ondare 
Uppdaterar lite senare om dagens besökare!

#4 låter sannerligen som en väldigt oupplyst person. Försökte du få henne att se saken från ett annat perspektiv eller vara hon ett hopplöst fall?
Imorgon tänkte jag också svänga förbi mässan. Illermontern är dagens höjdpunkt!