Testa på att ha iller
Hej alla där ute :)
Jag är en sann djur älskare och djur är det bästa jag vet.
Jag har haft endel djur men på grund av allergi har det funkat sisådär.
Nu är det så att jag var med en vän och passade en iller en helg, det gick suveränt bra och jag föll för illern direkt.
Jag ska snart flytta till ett hus, och då finns det plats för att skaffa ett djur.
Dock på grund av rädsla för min allergi, skulle jag vilja testa på att ha en iller i någon månad innan jag kan besluta mig för att behålla djuret. Finns det någon villig där ute som vill sälja sin iller, men med risk att vara tvungen att ta tillbaka den om det inte skulle funka med allergin? Jag är villig att testa allt, och min dröm är att kunna ha en iller. Det kan dock vara synd om djuret, om jag nu inte klarar av det, och den får byta hem miljö så mycket. Men vet inte annars hur man kan lösa det.
Någon som har något tips?
Detta blir dock inte förens om 2-3 månader, Men vill vara ute i god tid för planering, inköp av diverse prylar (har dock mycket då jag haft chinchillor en gång i tiden, så har transportbur, rör, matskålar etc)
Iband är det folk som har behov av semesterhem för sina små pälsar. Det finns inte så många som är villiga att ställa upp som semesterhem för iller om man inte redan är illerägare så att ställa upp som ett sånt skulle både ge dig möjlighet att testa på iller samt hjälpa nån illerägare som av nån anlednng inte kan ta med sina små pälsar.
Det brukar röra sig om 1-2 veckor vilket kan vara ganska lagom om man nu skulle börja känna av en allergi. Inte längre än att man kan härda ut ifall att.

vart bor du?
Bogey: Åh vad smart! Det låter ju faktiskt som något man kanske kan testa på :)
Spoony: Jag bor i Uddevalla, Västra Götalän.
Åå i Uddevalla va kul där bor jag oxå med mina pälsar :) Vill du får du gärna komma och hälsa på hemma hos mig oxå..
Tyvärr är det väl kanske ofta så att folk som är allergiska inte reagerar på iller direkt dock så kan de lätt bli så att efter tiden går så utvecklar man även en allergi till illrarna också :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
TottsiGirl: Var inte möjligtvis dig man läste om i tidningen i sommras när de skrev om illrar? =)
Nje det var det inte, men vet att de ska finnas en annan tjej i stan som har illrar, tyvärr har jag ingen kontakt med henne och inte fick jaläst om de i tidningen heller :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."