Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 1257 ggr
kredka
0

Kära illerägare i Stockholm

Jag vet att det kan kännas lite konstig att jag frågar här men vi är i nödsituation och jag letar efter lite hjälp överallt.  Vi skaffade Gunnar då vi hade allt ordnat med lägenhet och så , hyrde ut den från en familjemedlem och inget tydde på att vi skulle behöva flytta därifrån de närmaste några år men bara 2 veckor efter vi skaffade Gunnar vi fick veta att vi måste flytta. Nu situation ser ut så att vi måste hyra ut nåt fram till 1 dec men tyvär alla som har lägenhet att hyra önskar sig icke-djur ägare.

Om nån av er har kanske nån tips på ledig lägenhet i vilken Gunnar också skulle vara välkommen då skulle jag vara riktig tacksam. Annars Gunnar måste hitta ett nytt hem eller flytta utomlands , till mina föräldrar och jag på riktig vill inte ge bort honom.

Välkommen till ferretplanet.se :)

mandariiin
0

Kolla alla annonser på blocket  (andrahand). Jag hittade en lägenhet till en kompis (med två katter och hamster) som hon får hyra under två års tid.

Även jag och sambon fick en lägenhet i andrahand med illrar, ormar, m.m.

mandariiin
0

Annars så är det bara att köpa lägenhet. Finns massor till salu här i mitt område :P

JossanH
0

Var du tvungen att finna en lägenhet till 1 dec eller hitta något att bo i fram till 1 dec?
löser det sig inte kanske någon kan gå med på att vara "semesterhem" åt honom tills ni hittar något så slipper ni omplacera medan ni letar lägenhet.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Solo-amici
0

Inte många som vet att i lagen står det att ÄVEN fast de ÖNSKAR att de som flyttar in INTE har djur, så får man ändå ha djur. Men då gäller det att man inte säger till de som man ska hyra av, att man har djur. För de kan man ju ha skaffat efteråt, efter man har flyttat in, eller hur ?
De som hyr ut sen, har inget att säga till om.

Lagen är konstig, men till djurägarnas fördel ibland ;)

Ska leta upp, för det står på hyresgästföreningens hemsida har jag för mig. Jag använde mig utav denna lag när jag skulle flytta till en helt nybyggd lght, fast då var det HGF som berättade det för mig.

kredka
0

JossanH - vi måste flytta till 1 dec från lägenhet vi finner oss i nu.

Tack för alla tips :) Det är ganska svårt att hitta lägenhet i Stockholm faktiskt :)  Jag ska inte piipa ett ord att vi har iller :DD

reira
0

Löste det sig med lägenheten? :)

kredka
0

Japp :) vi letade och letade till slut lyckades jag att få en förstahands kontrakt i upplands väsby :) fast gick inte utan problem vi blev blåsta på 6 tusen kr. av en oärlig kille som skulle hyra ut sin lägenhet till oss och den nya lägenhet är inte så super bra heller - vi har ingen värme där och typ ingen kan laga den tsss… men viktigast är att vi har nånstans att bo och vi behövde inte skilja gunnar från oss Skrattande