Trevlig promenad
Idag var jag å 2 av vildarna (buffy var hemma…lilla fröken fin vill inte gå ut) på en trevlig promenad. Trevlig i den bemärkelsen att jag mötte både trevliga och vettiga männsikor.
Inom loppet av 5 minuter kommer en kvinna fram å utbrister:
-åh! jag måste få hälsa på dina illrar! har aldrig träffat sånna på riktigt.
Hon börjar klappa stitch å ska sen klappa rickie. Då varnar jag för att han kan bitas. å hon svarar:
-Ja men det gör inget! då säger jag bara ifrån.
min haka föll en halv meter….efter ett tag gick vi vidare å då kommer en äldre man fram å säger:"
- Enligt min dotter har illrar bara två lägen: fullt ös eller medvetslös, å visst stämmer det! vilka underbara djur!
återigen: hakan dere vid knäna
Nästa är en dam med barnvagn, som blir helt fascinerad och envisas med att klappa båda vildarna trots mina varningar. Hon till och med presenterar sig och berättar vilka dagar hon brukar vara ute och gå, ihop om att vi ses nån mer gång!
Å sist ännu en äldre man som kontaterar "det är mycket jobb med sånna djur va? Men visst är det värt det! Å så söta"..
vad tusan har hänt med mitt kvarter? ivanliga fall e det 90% negativt!
Twiligt zone?
du har mött den enda procenten
som kan något
för att citera trissreklamen plötsligt händer det
måste bero på vädret 

Hihi…den enda procenten möter ja ju hela tiden…inte ofta nån har nåt annat å säga :)

Haha, man blir som en stolt mamma när folk kommer fram och avgudar ens söta lilla monster. :)
jag tror faktiskt att jag bara har träffat på 1% som är otrevliga, de resterande 99% är jätte positiva och nyfikna :)
här e det tvärs om…mest negativt ;) men visst blir man glad..men jag har kommit till den punkten där jag nästan inte orkar med att folk kommer fram överhuvudtaget…e så trött på dumma frågor ;)
haha, jag avviker också gärna lite snyggt.. man blir såå less till slut på att alla ska fråga..
Det måste va vädret iaf sara… men härligt med lite positiv respons for once för dig.
ja,…man blir ju glatt överaskad..men visst måste det vara vädret ;) hade jag vart ute i stormen i söndags hade jag väl fått sparkar å slag hihi

OMG!! vad finns de människorna?? Vad hade de ätit till frukost!! tycker att de förtjänare en dagens ros!!=)
de finns i göteborg konstigt nog ;)

#10 Konstigt nog? Jag trodde Göteborgare var kända för sitt glada humör? :P
javisst…men inte i mina kvarter vad gäller iller ;)
När jag var ute med Athlaz för ett par veckor sen.Det var på en fredagkväll, och vi träffade på en kvinna som var dyngrak, hon ville hälsa på Athlaz och jag sa att han bits,men hon skulle bara hälsa på honom. Och mycket riktigt -han bet henne. Då börjar hon skrika på mej om att han var livsfarlig och borde avlivas. Va fan, jag sa ju att han bits.Hon får ju skylla sig själv!
Mvh Jenny
#13 fy fn vilka männsikor det finns! säger bara SUCK!
Eh, f**k her =) uups vilka ord.Nej men, jag bryr mig inte om henne. Jag menar, hon var ju så full att ögonen gick i kors… Detta har bara hänt en gång. Normalt sett så är folk jättepositiva, och ställer en massa frågor. Det var till och med en kille som var tvungen att springa över gatan till oss för att titta på honom och skulle ställa frågor och klappa. Det är jättekul. Det roligaste är när folk tvärnitar med sina bilar för att titta och sen rullar sakta i vår takt. Barnen sitter i baksätet och pekar och skrattar. De stockholmare som vi träffar verkar överlag glada när de får se mitt lilla pälstroll =)
Mvh Jenny
Så fort man går ut så får man en massa frågor och folk som vill klappa. En gång va det en tjej som prata i telefonen och så säger hon till personen som hon prata med. Nu måste jag lägga på för det är illrar som jag måste kolla på. Så hon la på för att fråga en massa och klappa dom :) Sen har det vart massa gamla människor som vill hälsa och frågar en massa. Men vi föredrar att åka ut till skogen eller nått avskilt ställe. Jobbigt att så fort man går ut svara på samma frågor hela tiden.
ja….å här på väst kusten i alla fall så tror 90% av de som kommer fram att det är minkar siom kommer flyga dem i strupen "för det har jag råkat ut för vid kusten"…suck….särskilt vårat sommarställe där det finns rätt mycket mink (fanns en mink farm…någon, säger inte vem ;).. släppte ut dem)
(i didn't do it) :P

haha? :D
golf.ifokus.se
nej alltså jag har inte gjort ngt sådant (även fast jag är vegan…)
i know ;) inte jag heller faktikst ;)

Det var några nånstans som släppte ut massa djur… de sprang ner i en flod och dog :D … :S… =(
golf.ifokus.se
ja, att släppa ut djur som fötts upp i fångesnskap är ingen höjdare..men jag kan i alla fall berätta att väldigt många utav minkarna har överlevt ;)

*suckar* visst, jag tycker faktiskt det är ganska gulligt när söta 14åriga killar kommer fram och ska hälsa på illern, men jag höll på att garva ihjäl mig på stan en dag :P det kom fram en icke-söt kille, typ 14 år, och så sa han "ååh får jag hälsa på din iller!?" ja, trevligt trevligt. varnade för att han kunde bitas och allt sådär. sen säger han "har du sett gustav 2?" och sen börjar helt eusiastiskt beskriva illern i gustav 2.. hm. :P

Sarae> *sjunger* det är vååååår, det är våååååår!!! Vårkänslorna gör folk trevliga…