Upphittad hund
Upphittad hund utanför kolbäck!
En vattenpaniel liknande fågelhund, hane runt 2-3 år. Nån som vet vart han kan höra hemma ?
Fråga folk ni känner oxå 
Pm:a eller maila på denise.loeper@hotmail.com
//Denise

Är han inte chippad ??

Jag vet inte. Hittade det inte när jag kände på han men jag vet inte hur mkt det kan ha flyttat sig.
//Denise

Polisstationer har chipläsare så har du någon i närheten så trava in och kolla av. Samma med alla veterinärer. Snabbaste sättet att hitta ägare redan ikväll.
#3 Tyvärr har inte alla :-( Polisen här hade en men dom förstod sej inte på den… Man önskar ju att det skulle funka så bra som det lät när registret kom men icke.
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

#4 Hur då förstod sig inte på den? Vem som helst kan läsa av en chipläsare. Sätt på den och sök över djuret så piper den när den hittar ett chip och numret kommer upp på displayen.
#5 Den hade krånglat så antagligen var den paj, hade legat i en låda i flera år. Ringer man in hit så hänvisar dom till pensionatet och där finns heller ingen avläsare.
Har plockat upp flera lösspringande och det har varit samma elände var gång, polisen här är inte till nån hjälp vill jag lova!
Man kan ju alltid hoppas att det funkar bättre på andra platser i landet..
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
#6 Vad är det för chipläsare? Om det är en Mini Max från Datamars, så gör ni så här:
- Sätt chipläsaren på "ON".
- Tryck på djurbilden, så att sökfunktionen aktiveras. Texten *READING* kommer upp i fönstret.
- Dra chipläsaren över och omkring hunden, tills en pipsignal markerar att chipet har hittats. Hittar ni inte chipet tillräckligt snabbt, kopplas sökfunktionen ur och texten *NO TAG FOUND* syns i fönstret. Då får ni starta om sökfunktionen genom att trycka på bilden igen.
Det kan vara samma tillvägagångssätt på nyare datamars läsare och andra märken av läsare. Ni får testa om det är en annan typ av chipläsare.
Lycka till
Ammi
#6 hmm…får ni inte i gång den, så kanske det kan hjälpa att sätta in ett nytt batteri i chipläsaren 
Kolbäck ligger ju inte långt ifrån Strömsholm. Så det skulle ju gå att ta hunden.
Eller så kanske du kan åka till polisen i Västerås eller Köping, där bör det ju fungera. Kan man ju hoppas.
Mvh Madde // Före detta Köpingsbo. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hunden har hittat hem nu 
Han bodde bara på andra sidan kolbäcksån så han hade inte sprungit så långt. Ägarna hade ringt polisen och fått syrrans nr.
//Denise
Skönt att han hittat tillbaka hem. Men ta ett snack med polisen om deras chipläsare…dom borde ju ha någon instruktionsinformation och antagligen byta batterier i läsaren.