poppat över 1h
Nu har toxi gått runt och poppat i över en timma… hon hoppar inte runt och busar som i lek utan går bara runt å nosar å småpoppar KONSTANT. Å hon vägrar lämna soffan där jag ligger, hoppar hon ner så vill hon komma upp lika fort…
Märkligt beteende för henne… Vet ni vad detta kan bero på eller är hon bara allmänt glad ? :P
tjejkväll i soffan e väl najs? :P

tess brukar gå omkring och poppa jättelänge med, även när hon inte är på bushumör. oftast så börjar det när vi pipit med hennes favorit pipleksak.
jag vet inte varför. hon är nog jätteglad :)

Det finns ingen möjlighet att hon är skendräktig?
En fråga jenkass, så ta inte illa upp. Du är inte sjuk, typ förkyld eller nått annat??? Vet att djur ibland kan sypatera med en då. Vi hade en mellanpudel för många herrans år sedan (början av 70-talet), min mor var sjuk i en vinter influensa som gick det året. Och Kompis, vår hund stenvägrade att lämna hennes sidan. Vi var tvungna och bära ner honom för att han skulle sköta sina behov ute. Men det tog honom aldrig mer än max 3-4 min, sen drog han och ville hem. Det första han sen gör det är springa in i sovrummet, och lägga sig över min mors fötter igen.

hur vet man om hon är skendräktig eller inte? :O
#5: ja det kan förstås vara väldigt bra att veta…..
En skendräktig hona visar upp ungefär samma tecken som en dräktig hona. Tecken på kroppen är svullen vulva, viktökning, ibland förändrade bröstvårtor. Honan beter sig även som om hon vore dräktig. Tecken kan vara att hon behandlar andra i hemmet eller gossedjur som om de vore valpar. Det kan upptäckas genom att honan blir "skarpare", bitigare eller orolig. Det varierar mycket från hona till hona hur hon uppför sig.
Hoppas någon som kan det här lite bättre än mig kan utveckla, jag har alldrig själv varit skendräktig.
#4 haha nej men va gulligt :P nej är frisk som en nötkärna här hemma! fast iofs. så har jag nyst lite grann till å från här hemma.. men det är knappast något jag tror hon kan tänka på eller? hmm
jag funderade oxå på att hon kanske kunde vara skendräktig… men får väl vänta och se när "ungarna" kommer :P (hon kastrerades för två veckor sen btw…) men egentligen är hon inte så "mammig" av sig, utan hon vill mest bara vara med överallt vart man än går… hon klättrar upp för mina ben så jag måste ta upp henne å så ligger hon i famnen å bara myser lixom… jättegosig! :P

#6 ingen förändring på vulva eller bröstvårtor.inte mer bitsk, hon är fortfaande våran lilla ängel. inget mamma-beteende heller direkt. bara poppande och vill följa efter när hon är vaken.
och det har hon hållit på med sedan vi upptäckte att hon älskade pipleksaken
Passa på att njuta så länge hon är sällskaplig! 
Sara
#9 jo klart vi uppskattar denna lilla gostös! :) men hon är skitgo annars oxå bara att nu är det som att hon svävar runt på små rosa moln :S hehe

TA HIT ILLERN!!!!! haha=) Jag vill oxså ha en poppande iller=)
Smeagol är så söt. Han har ju ett par tofflor som han älskar över allt annat. Jag tro att han tro att de är illrar. Men de har blivit ganska äckliga och så är de sönder. Så min pojkvän tyckte att vi skulel slänga dem men ja sa ALDRIG i livet eftersom smeagol älskar dem. Men efter att jag såg den enda tofflan så gick ja med på att slänga den men att vi kunde behålal den enda. Som jag ska lag aoch försöka göra ren. Och tur var det väll att min pojkvän inte slängade båda för dagen efter hör jag smeagol poppa som en galning under sängen. Jag funderade över vad han poppade åt och då kom en smeagol ut ifrån sängen släpandes på sin toffel som han brottades med och pussade på som en galning!!=) Så oootroligt gulligt!!
Så vad tro ni?? Tro ni inte att den där toffeln är hans iller kompis?? Det tror jag ialf.

#11> Toffeln är väl hans kompis eller hans älskare… klart han ska ha kvar den! :-)

#12 ja de va ialfal hans älskare när han var brunstig. Då brukar han ha en groda som han bet tag i och så juckade han emot toffeln.. haa Fast det verkade mest som att grodan vara hans älskarinna än toffeln. eftersom de gick lika bra att ha en strumpa emellan så länge som han hade grodan i munnen-
#13 haha vilket triangel drama

*flabb*

OMG! 

#14 jo men visst.---haha. Fast jag tror inte att hans älsakrinnor var speciellt svartsjuka av sig ialf.. haa
Tror att det är de berömda VÅR känslorna
Nanna är lika dan och hon är kastrerad!!!!!

det kan inte vara så att hon vill försöka få upp dig för att leka när du ligger i soffan?=)
#19 nej vi hade lekt hela kvällen å hon går lixom runt å nosar i luften å småpoppar lågmält.. inte alls som hon gör vid bus… sen varje gång jag reser mig hänger hon ju efter å vill upp i famnen å bara mysa :P

En skendräktig hona blir det efter hon varit i löp om man tagit henne ur det utan att hon parats… Hon kan alltå bli det om man kastrerar dem då de är på väg in i löp eller är i löp. Har haft en hona om varit det och det var ett helvete. Hon tog Bubbs som valp och gick och lockade på honom hela tiden. Pop pop
å visan håller i sig än idag…
en riktig liten hångeldrottning har hon blivit på köpet med haha
Låter helmysigt här hemma ska man vara glad om herren behagar ligga still mer än 2 min i knät….:P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
jo vi klagar inte! :) guld värt om det bara håller i sig :)
haha man kan inte låta bli att le… Hon är likadan idag.. Så fort jag släpper ner henne från min famn vill hon upp igen, och så småpoppar hon med mig precis som att hon berättar vad hon har gjort idag osv. haha en riktig liten tjötkvarn! :)
nämen snuttan! varför gör inte mina bebbar så?

nämen.. lite avis? ;)

Kastrerades hon när hon var i löp?
hon löpte ju inte men hon var ju rätt svullen om man säger så…

Då var hon ju i löp. Svullnaden visar att de är i löp ;) Då är hon med största sannolikhet skendräktig.
#31 okej tänkte inte på att man kallade det för löp men aja.. :P Tror du det..? hon beter sig fortfarande likadant, ska komma upp när man ligger i soffan å "slicka rent" en… hehe

Det sitter i hela den perioden de skulle haft valpar… Eller du är väl hennes valp nu. Njut av dessa två månader ;)
ok men då har vi fått svar på det nu då! :) men det gör inte mig någonting, alltid kul att känna sig älskad :P hehe

Hehe, skönt att hon inte är vaktig på någon. När Tjejen var skendräktig tod hon bubs som valp. Mig var det lugnt med men hon gick till attack mot mitt ex när han kom nära bubbsen.
Såå underbart go är hon! Så stolt över mig själv att vi lyckats så bra med henne :)