Jag tror hon är släkt med släkten
Ja alltså, denna Alinda, jag lovar igen, jag har fler illrar! Det är bara det att den enda som fastnar på bild är Fröken Skitfia Flump.
Hur som helst, jag har ju upplevt ett par vinterpälsomgångar nu när jag haft iller i drygt tre år. Men alltså… I år syns det att Alinda är släkt med släkten om man säger så. Hennes vinterfluff delar sig ju för tusan i mittbena när hon springer, hon kan inte längre neka släktskapet med angoraDaisy. Dessutom har hon bestämt sig för att ju mer desto bättre även på fläskfronten. Hon är för tusan tre illrar på en gång när hon kommer galoperande med magen som går i vågor och pälsen som flyger i fartvinden.. påvisar starkt släktskapet med tillexempel faster Molly, faster Dweia och nu tydligen även poppetipappa Ludvig.
Tyvärr ger bilderna inte riktigt en rättvis bild av hur lång och fluffig pälsen är men ja ett försök är det=).

En av dom absoluta favoritsysselsättningarna, att försöka kraffsa sig in i mattes tofflor/strumpor så man kan köra ner sin nos…

Ehm, alltså, det är svårt att smyga diskret när det dunkar i parketten av vikten=p
Vilken söt bastant liten dam, vad väger hon? tänker om det är fluffet som gör det bastanta :)

#5 Haha hon skyller på fluffet, jag kan säga att det är inte det som är orsaken=P Har inte vägt henne nyligen men hon är tjock och har under sommaren legat på 1100 ungefär.

Härlig fluff-rumpa, börjar likna faster Molly i viktligan, även om Molly fortfarande leder stort.
Fast Molly hävdar bestämt att hon är inte fet, hon har pondus!
Willa hade klättrat upp till 940 gram nu när vi var och chippade henne! Men hon ser fortfarande ut som en liten mask ;) #1 var en såå härlig bild!

Glömde säga att färgmässigt ser hon exakt ut som syrran Alea. Bara det att Alea har inte det minsta vinterpäls utan är sträv som en tax.

#7 Haha vänta bara, Alinda jagar faster med blåslampa! Förra vintern var hon uppe över 1300 och jag menar hon måste ju slå det, med den vinnarskallen kan man ju inte vara sämre än tidigare. Men Alea då, hennes kusin gör samma sak, Valle ser ut osm en hona som haft minst två valpkullar.. smal och raggig.
#8 Hon jobbar ju på det i alla fall=) Hela släkten kan ju inte vara överviktig dock=p Ja, visst är hon charmig tjejen.

tycker hon kan dela med sig av lite mysig fluffig päls till gurkan här, han har bestämt sig för frysa hela vintern tydligen ;-)
Theo undrar varför han inte är nämnd 

#12 Alinda vet ju inte vem det är=p Men nog är fluffet släkt alltid.

Fläskfia ligger på en blygsam vikt på 1200 just nu =)
#13 Har hon inte hört rykterna om honom? eller surfat på iller.ifokus? ;)