Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 402 ggr
HomerSimpson
0

Hur är en iller?

Jag funderar på att skaffa en iller och har endast hittat en bok, så jag undrade om ni kan dela med er lite av era egna erfarenheter. Hur en iller är, är den kelig, kan den liggai knäet och sova? Är den igång hela dagarna, hur ska man indreda för att illern inte ska göra sig illa osv. Hur är en iller i vardagen helt enkelt!

// Ellie

skrellet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kan bara berätta om våra illrar eftersom alla är så pass olika. dom är väldigt keliga, men oftast vill dom inte sova i knät. bara när dom är jättetrötta. och våra är uppe några timmar på nätterna och härjar. mycket bus på kvällen vänder inte deras dygnsrytm. :P

ferretgirl
0

En iller är smart, kelig, busig, envis och helt underbar. Jag har 9 av slagsen, så jag vet, och alla 9 har dom sina små egenheter

Faxlin
0

Ja, illrar är keliga (om man gör dem det), illrar är underbara (om man uppfostrar de rätt), illrar bits inte (om man uppfostrar dem rätt), illrar är bara bäst ( om man uppfostrar dem rätt).

Mycket hänger på uppfostran som du kanske förstår, men visst de har sina egna personligheter de små liven. Alla är olika.
Om du är seriöst intresserad så se till att du får komma hem till någon som har iller, hälsa på i illerns hemmiljö. Sedan åka på träffar är också bra. Då får man se hur olika illrar kan var i hemmiljö och på en träff.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

smurfb
0

Vet inte om de är så formbara som ni tycker… men bits gör de inte.. men vissa gillar helt enkelt inte att kela.

sarae
0

illrar är helt enkelt underbara, MEN de kräver mycket tid, arbete, och envishet. Så det är inget djur man bör skaffa utan eftertanke. För de kan vara oerhört svåra att uppfostra, och mer än en gån per dag driver de dig till fullkomligt vanisnne! Men det är också det som är charmen med dem. En iller blir aldrig förutsägbar, och en iller kommer aldrig göra exakt vad du säger till den. De är självständiga som få men samtidigt väldigt uppmärksamhets sökande. De vill vara ifred samtidigt som att de vill vara med dig hela tiden.  Men lär man sig bara förstå dem är de underbara husdjur. men som sagt, de kräver mycket tålamod, för de är inga läta djur.