Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 3143 ggr
Faxlin
0

Kläder på illrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några kort med kläder på era illrar?

Jag har skämt ut mina en del. Så här har ni några bilder på dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Flera kommer här.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och här…

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och här…

Audiatur et altera pars

tessa
0

åååh så tjusiga! =) - fina "kläder" på söta illrar.. och de får sitta på?

Kan du inte berätta om hur du gör, ungefärliga mått och sådär? Jag virkar en del men är rätt kass på det men jag försöker hålla mig sysselsatt nu i väntans tider.. *ler* det känns nästan som att vänta barn (kan jag tro) och allt man gör är relaterat till den lille.. så medan jag väntar på att kunna hämta hem min skrutt, så vore det väl kul att pyssla med illerkläder och annat smått och gott. Vi bor ju långt upp i norr jämfört med pågen, så han kommer säkert att känna sig en smula frusen.. ;D

Mvh Tessan

Faxlin
0

Tror bästa sättet att veta att det blir rätt storlek är att du ber Theres att mäta honom. Längden från nacke ner till svans (ryggen), och så hals ner till strax bakbenen (magen) och så omkretsen runt hals och mage. Sedan stickar du eller virkar efter det. Jag ska säga att jag kan inte alls sånt här egentligen, det är min mamma som gjort tröjorna. Men får vi måtten på honom kan jag kolla om jag har en tröja som skulle kunna passa och så mäta lite på den.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

elinn
0

Här är ett kort på Elvis i hans tröja som jag gjorde för ett tag sedan…

elinn
0

Vill bara påpeka att jag inte är den som sätter på mina illrar kläder i onödan. Tycker det ser alldelles för bedrövligt ut när man ser vad folk kan göra med sina djur (Paris Hilton tex)

Aldrig kläder på mer än vid utgång i kyla eller för att ibland få ett häftigt kort. Men kläderna åker av så fort dom inte behövs längre…

Faxlin
0

Jag sätter oftast på mina kläder för att skämma ut dem lite så matte får roliga kort och så ibland för att det är väldigt kallt ute.

Audiatur et altera pars

reddie
0

cool jacka lilla Elvis hade. Brudarna flockas då han går ut, eller?Flört

tessa
0

Åsa: Tack för tipset! Jag har messat Therese och frågat om hon har lust att krångla lite med Snodden, för min skull.. Flört Det vore jättesnällt om du hade lust att kika på något av dilla illerplagg om jag får måtten, så kanske jag kan virka något fagert - och förhoppningsvis välsittande till min lille påg Skrattande

Mvh Tessan

Faxlin
0

Fast den enklaste är att man gör det med modellen hemma, det vet du va? hihi, inga problem jag mäter så gärna, så fort jag fått måtten av dig eller Therese.

Audiatur et altera pars

tessa
0

haha, jodå det grämer mig att jag inte kan prova på modellen himself på riktigt så att säga.. men snart så, - OM mister nu behagar att tillfredställa sin nya matte med dessa fåniga hyss hon nu har för sig.. ;)

tessa
0

Tillägg: Givetvis skulle jag aldrig påtvinga honom något som han själv inte vill.. - men nog är det kul att sysselsätta sig med "illergöra" medan man väntar på den stora dagen! Om det sk. plagget sedan kommer användas eller inte blir ju en senare fråga, men det känns som sagt väldigt kul att pyssla med iller-relaterade ting =)

Faxlin
0

Haha, klart du kommer påtvinga honom saker som han inte själv vill. Det gör alla illerägare. Vi har en massa regler som de inte alls vill  ha. fniss

Och när du provar tröjan första gången kommer han inte alls vilja det, men man provar ändå och sedan bara måste man knäppa kort på det, för de är såååååå söta.Skrattande

Men jag förstår dig, tror det är nyttigt att ha något iller relaterat att syssla med när man väntar. För väntan är jobbig. Usch, jag tycker det är jobbogt nu och min ligger inte ens i magen på någon än. hihi

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Sååå, så fort jag läst Tessas mess så begav jag mig på jakt efter Snoddas, beväpnad men ett måttband och flaskan med vetegroddsolja. Hittade alla illrarna i illerrummet där de låg och sov i en hög i buren.

Nu min fråga till er. Hur tror ni att fem sömniga illrar reagerar på ett stycke matte med en tvåmeters "orm" i händerna och en flaska med godis?

Det skall jag berätta för er.

Hällde ut en droppe med groddolja på golvet och placerade Snoddas framför för att han skulle hålla sig lugn. Fyra illrar slänger sig över oljan och Snoddas springer så fort benen bär på motsatt håll. *suck*

Fångar in Snoddas och placerar honom på bordet istället, vänder mig om för att ta måttbandet, och upptäcker att det är borta. Hittar måttbandet och Electra under soffan där hon är i full färd med att mörda tvåmeters "monstret". Plockar ur henne ifrån under soffan och får två fingrar punkterade i mitt försök att få henne att släppa taget om måttbandet. Blod. Plåster.

Kommer ut från badrummet, lägger måtttbandet på bordet och börjar leta efter Snoddas som passat på att smita iväg när jag var upptagen med annat. Hittar honom i fönstret där han är i full färd med att gräva ur min stackars blomma. Fångar in honom och borstar av honom det mesta av jorden. *suck igen*

Placerar honom på bordet igen och kan konstatera att hans mått är:

• Från nacke till början av svans: 33 cm
  • "Runt om", precis bakom frambenen: 24 cm
  • "Runt om", på det tjockaste stället på magen 31 cm

Jättesvårt att mäta när jag inte vet exakt vad det är ni är ute efter. Måtten är "löst" tagna, dvs, jag har inte dragit åt måttbandet lika hårt som man gör med tex en sele.

Nu skall jag dra fram dammsugaren och få bort all blomjord från golvet.

Våga bara be mig om ytterligare mått. Flört

//Therese

tessa
0

*asg* Du är inte bara bäst, du är helt tokig dessutom!!! Vet att vi konstaterat det innan men nu VET jag att du är det..

Tusen tack för den händelserika mätningen du gjorde nu i afton - och allt besvär jag åsamkade dig Generad usch, jag känner mig sååå skyldig… Det var ju absolut inte min mening att ge dig en massa strul. Får väl trösta mig - och dig - med att illrarna säkert är alldeles väldigt nöjda med sin söndag och nu dessutom har det extra rent och fint på golvet… *ler*

Hmm… Vet inte riktigt hur jag ska kunna återgälda dig detta men en kram kan du få! - Misstänker att du kan behöva en nu Räcka ut tungan

mvh Tessan

Therese-jhfd
0

Nej nej, inte skall du känna dig skyldig på något vis. Som du säger, illrarna fick ju sig en hejdundrandes söndagskväll och att pälsarna mår bra är ju det absolut viktigaste. Flört

Faxlin
0

*Asg* Japp du är tokig, och bara för dig tror ungarna att jag är det oxå. Eftersom jag sitter och asgarnvar fra,för datorn.

Jag tycker faktiskt att det var hejdlöst roligt. Och Tessan ha inte dåligt samvete för att vi bad Therese att mäta, det har inte jag. Tack vare oss har hon nu fått det städat, och dessutom fått träna blodprovstagning, klarar således av dubbla blodprov i samma finger. hihi, hon är dessutom nu klart medveten om vad skönt det blir när snoddas flyttar till dig. Bra eftersom detta gör att hon inte ångrar sig och vill ha honom kvar själv.

Ännu en gång *Asg*

Audiatur et altera pars

tessa
0

haha jomen visst, det skulle kännas såå mycket skönare om man kan vända och vrida eländet till att vi faktiskt gjorde Therese och hennes älsklingar en stor tjänst! japp, så får det bli.. Flört

och du har säkert rätt Åsa med detta kring Snoddas och hans flytt. Det sista jag vill är ju att hon ska betutta sig i pågen och vägra släppa honom, så kvällens ideér vart kanske inte så dumma trots allt.. *skrockar* hmm, undra vad man mer kan komma på för skojigheter…. Oskyldig

Så vad tror du om måtten Åsa, är Snodden i ungefärlig storlek med någon av dina? hehe kan inte bli annat än glad när jag ser dina "klädbilder", de ser för festliga ut.. och kanske stämmer det att man som illerägare utsätter sin iller för både det ena och det andra som den får lära sig att tåla.. tur att denna filosofi tycks vara ömsesidig! Cool

Mvh Tessan

Faxlin
0

Ska jag ta ditt inlägg så att du vill att jag mäter mina tjejer? Trodde det skulle räcka med att jag mäter tröjorna. Men du vill alltså allvarligt att jag ska utsätta mig för samma trauma som Therese gjort? Hmm, jag bor långt från Theres jag kan inte bli betuttad i honom. Varför ska jag straffas? Flört

Men jag får väl offra mig då. I morgon bitti ska jag gå och mäta mina pälsar och se om någon av dem stämmer med Snoddas mått eller åtminstone vilken som är närmast, då kan jag lättare kolla vilken tröja som skulle passa och således ge dig bättre virkningsmått. Du är hopplös vet du det? Inte lika tokig som Therese dock, men känns som om du inte ligger så långt bakom. Skrattande Turatt en annan är fullt normal och står med båda fötterna på jorden. fniss

Audiatur et altera pars

tessa
0

haha ojoj, här får jag skynda mig att skriva och förklara att jag aldrig skulle vilja utsätta dig - eller någon för den delen - för det kaotiska trauma som jag tvingade Therese till i afton! *s* Fast det klart, nu när du verkar acceptera idén att faktiskt göra de riskfyllda mätningarna, så borde jag kanske svälja eländet att du gör liknelser mellan toktherese och mig själv (blinkblink), och låta dig utsättas för de eländiga farorna som du riskerar att stöta på… hmmm…. *funderar* nej, jag köper ditt resonemang att du bor för långt ifrån "min" skånepåg, så skippa du mätandet PÅ illrarna och OM du vill vara bussig, i sådana fall ev. mäta någon av tröjorna (eller vad de kallas) så att jag bara får ett hum om måtten.

För att skaka av mig tokfasonerna som du tror att jag lider av *huga*, så kan jag ju göra ett klent försök med att förklara att jag faktiskt menade att du kunde mäta en tröja som du trodde kunde passa en illerpiller i Snoddens storlek.. och INTE illerbestarna själva. Vem är det som är tokig egentligen…?! Flört Vet inte hur stora eller små dina hårbollar egentligen är, men å andra sidan så är det ju ingen korsett jag ska göra till stackarn Skrattande Det hela kommer säkert att passa som smäcken!

Faxlin
0

Tokig eller inte tokig? - Det är frågan!Fundersam Svaret på denna fråga tror jag att jag överlåter åt dig att fundera på Tessan. hihihi. Ja, om inte Therese eller någon annan lustig kurre kommer och avslöjar mig innan förståss. Oskyldig

Mina bestar är såååååååå snälla. De skulle aldrig bita mig. fniss

Skämt och sido kollar upp detta i morgon så att du får börja någon gång. Kräver dock en bild på honom i tröjan här på iFokus. hihi

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Jahaja, ni roade er kungligt inatt på min bekostnad ser jag. Själv låg jag i sängen och försökte sova. Är ju uppe tidigt idag och skall snart bege mig till Kristianstad för att närmare ta reda på om den utlovade utbildningen är något att ha.

Innan jag åker tänkte jag dock reda ut en del av de missförstånd som tycks ha uppkommit. Räcka ut tungan

Citat Åsa - "Tur att en annan är fullt normal och står med båda fötterna på jorden. fniss". Slut citat.

Åsa, inte sitta här nu och lura i Tessa och de andra forumsanvändarna en massa dumheter, du är tokigare än någon av oss så det så. *asg* Eller hur. Tala nu om sanningen… Annars kanske jag blir tvungen att göra det. *hihi*

Citat Tessa - "och du har säkert rätt Åsa med detta kring Snoddas och hans flytt. Det sista jag vill är ju att hon ska betutta sig i pågen och vägra släppa honom, så kvällens ideér vart kanske inte så dumma trots allt.." Slut citat.

Och Tessa skall kanske ha i åtanke att om hon inte uppför sig så får hon ingen Snoddas påg med sig hem, utan en bitig pälsmask vid namn Electra, så det så. För det är ju så Tessa att du vet ju inte riktiiiiigt hur Snoddas ser ut. Eller hur? *moahahaha*

Nej, nu skall jag vara snäll och tyst, dricka mitt kaffe och bege mig på vift. Vill bara passa på att säga: Tack töser för att ni förgylt min morgon, vi skrivs säkert ikväll. *kram*

*L*
0

*asg* iller människor har humor Cool en sak som är säkert och tokiga är dom ochså, här hör jag hemma :P

Faxlin
0

*skrapar skyldigt med foten i marken* Tessa, jag är nog tokigast av oss alla. (säger Therese i alla fall) Så jag narrades lite förrut. Generad

Fast hihi, nu är inte Therese kvar längre så nu kan jag säga att hon ligger då inte långt efter mig. Skrattande

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

*Ryter* ÅSA! Passa sig, riktigt sååå snabbt hinner jag inte lämna huset vet du, har ju en hel hög med illrar som måste morgonkelas först… Och kaffekannan är inte tömd ännu… *hehe*

Och för er andra. JAG, är inte tokig alls, bara liiiite förvirrad ibland. Flört

Faxlin
0

Oups!! Var du kvar hemma fortfarande? Generad

Till er andra: *viskar* det är hon visst det.

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

*viskar* Schhh, tyst Åsa. Säg inte så för då kommer ju aldrig Tessa våga åka ner hit för att hämta Sn… Just det ja, Electra menar jag…

Faxlin
0

Okej, jag ska inte säga till Tessan att du visst är en riktig toka Therese. *hojtar jag högljutt*

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

ALLA illerägare är "lite" smågalna… annars skulle vi inte vara illerägare, eftersom en iller kräver att dess ägare ska vara lika galen som den själv Flört

Ni har väl hört det här?

Det är inte du som äger illern…

Det är illern som äger dig!!

Och jag är en stolt ( & galen ) ägare av tre små pälsmonster

Måste försöka ta storleken på Kron och Stella, tror inte att Quasi är riktigt redo för det ännu, eller så är det mina fingrar som inte är redo Skrattande

*L*
0

sa inte du att illern äger dig?

så du ägs av 3 små pälsmonster :)

Faxlin
0

haha, låter som en intressant utmaning att mäta Quasi. Fast jag skulle nog råda dig att låta bli. hihi

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

#31 Jo, jag sa ju det… fast jag försöker leva i förhoppning att det inte stämmer.. men i slutändan så har du nog rätt ändå, det är jag som ägs av dessa tre maffiaaktiga små pälsmonster :)

#32 Jag låter nog hellre bli ett tag till *asg* Vill ju inte göra slut p åde icke existerande plåtstrena här hemma. Jag tror i alla fall inte att vi har några :)

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

Linda
0

_Åh vad gulligt..Prydnadshundarna kan slänga sig i väggen..snart vill alla ha en Iller ist;)
_

Faxlin
0

Skrattande Japp de är gulliga. Vad många glömmer är att de är rätt svåra att få så snälla och pussvänliga som våra är.

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Det krävs onekligen en hel del tålamod, en enorm portion envishet och ett helt lager med plåster Skrattande

Faxlin
0

Haha, japp vi kanske skulle se till att bli sponsrade av något plåsterföretag. Kan varanågot att fundera på till Yran kanske.

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

JAAAAA, fast det kan ju onekligen vara lite avskräckande för blivande illerägare också… fast det får dom ta om dom planerar att bli en av alla galna illerägare Skrattande

Faxlin
0

Haha, fast det är det som är så häftigt. är man galen nog att skaffa sig iller så avskräcker inte lite plåster.Cool

Audiatur et altera pars

tessa
0

haha Åsa, jag lovar dig - efter att ha läst igenom dagsskörden av inlägg som ni elakingar skrev tidigt i ottan, så behöver jag verkligen inte fundera på OM du och Therese är tokiga, inte hur tokiga ni är heller för den delen för jag tror minsann att ni slår alla rekord på galenskap! *asg* Therese, du skrev "förvirrad", pyttsan heller, vad är det för klen ursäkt.. - du kan väl ändå inte på självaste allvar mena att vi andra ska tro på detta.. Flört nänänä, ni är lika goda kålsupare båda två, så jag väljer att göra min egen slutsats.. hehe.

hmm.. oooups, jag ska kanske hålla mig i pyjamasen fram tills jag fått hem Snoddmannen, för efter Therese något händelserika afton igår, med Electra i spetsen så är jag inte helt säker på att jag vill ha ytterligare ett fruntimmer i huset! *s* Får nog pränta in fotona som jag fått på på Snodden in i mitt dåliga minne, så att jag har koll på vilken pälsmask jag egentligen får med mig hem.. fast jag förutsätter att det väl åtminstone är bytesrätt i en vecka? Räcka ut tungan

- Kram på er!

// Tessan

Faxlin
0

*viskar* ett tips kolla om han har kulor Tessan. Om ite försöker hon blåsa dig. hihihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

*fnissar* Tack för tipset Åsa.. men en kastrerad illermask har väl inga kottar, eller har de? Nu är Snodden förvisso inte kastrerad - än - men hans manlighets dagar äro räknade *mohaha* Min Herman hund som blev kastrerad i Spanien är tom som… som en godisskål! Vet inte hur illrar ser ut faktiskt - varken före eller efter så det är kanske inte illa om jag lyckas med bedriften att överhuvudtaget få med mig en pälsboll från Therese.. Vem vet, när jag sedan glatt lägger upp bilder här på forumet, så kanske det visar sig att det är en av råttisarna jag fått med mig hem..! Spännande värre Skrattande

Faxlin
0

Skrattande Ja, det vore en syn för gudarna om du kom hem med en råtta istället för sniddas. hihi. Ser det framför mig hur du sitter på tåget hem med vad du tror är snoddas. En tjej kommer fram och berömmer dig för din fina råtta, Tessan blir lite stött över att hennes nya pälsmask blir kallad råtta. Men väluppfostrad som hon är så ler hon bara åt tjejen och låtsas om som ingenting. Väl hemma kastar hon sig in på iller i fokus och berättar att denna dumma tjej kallade snoddas för råtta. Visar glatt upp ett nytaget kort på din vän. Tystnaden blir kompakt. Alla i iller i fokus ser att det är en råtta. Vem ska berätta den sorgliga nyheten för Tessan?
Ingen, alla berömmer för en lite ovanlig iller med ovanlig färg. Och Tessan är glad och bekymmerslös tills hon hamnar på första iller utställningen och inte får komma in med sin råtta där. Risken för att den ska bli uppäten är för stor. Nu inser Tessan att hon är lurad och stackars Therese får sina fiskar varma. Och alla andra på iller i fokus klarar sig.

fniss, nu spårade jag ur igen.  *suck* dags att slå på en film och försöka låta kroppen vila trots att jag inte kan sova.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Haha, Malin köpte tre nya tröjor till illrarna. De måste dock sys till lite för att passa ordentligt. Men texterna var så bra så. Bella har nu fått en tröja med texten: Älska din nästa, börja med mig.
Kiara har en som det står: Ser jag ut som jag bryr mej?
Nikitas kommer jag ine ihåg, och Malin har den på sitt rum. Nikita är ju hennes iller (anser hon).

Japp, nu får jag väl fortsätta titta på film då och ni andra får ha det så bra. Ska försöka knäppa kort på vildarna med tröjorna på.

Audiatur et altera pars

*L*
0

#44 haha den var bra! sitter och garvar :) Flört

tessa
0

Åsa: *asg* jag skrattar så att tårarna rinner och min goda kanelbulle håller på att hamna någonstans där den absolut inte gör någon nytta! Skrattande

Dina "berättelser" är störtsköna!

Faxlin
0

Vad bra att jag lyckas roa er. Flört

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Jag tycker inte att djur skall ha kläder. Och skulle aldrig tvinga någon av mina illrar att ha en tröja el liknande. Mer än möjligtvis i några ögonblick medans man tar ett dumt kort eller så. Skrattande

Madde
0

Här är ett kort på benjamin när han har en t-shirt på sig.

Han fick ha den på sig när han hade riktigt mycket sår i nacken. Var det enda som gjorde att han fick läka ifred. Xander och Benjamin bråkade konstant i över 1 månad när han kom hit. Men med tröja på fick han vila och sen blev det bra mellan dem.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Nettan
0

Madde..

Hur sjutton fick du tröjan att stanna kvar?
Har du sytt den själv?
Isåfall hur?

Jag är så trött på Iors sår i nacken.

Madde
0

T-shirten är från Ahms-illertorg.

Sen så fick benjamin ha sitt sele på sig. Det tog 2 veckor innan såren i nacken vara borta. Men under tiden så bråkade dem inte lika mycket. Skulle aldrig tvinga våra illrar att ha tröjor på sig. Men det var ett nödfall. För såren och skorporna var riktigt fula och stora.

Här är en bild där man ser selet.

Faxlin
0

Som sagt jag använder kläder för att knäppa kort, eller om det är något annat som kräver det. I maddes fall med bitsåren är det en bra hjälp. Om man har en iller som är fryssen så är det också ett bra kompliment om man behöver ut med dem.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag använder som sagt bara kläder i nödfall eller vid fotografering som med benjamin på den här bilden.

Faxlin
0

*Asg* Gud i världen vad söt han var i den tröjan. Var har du fått tag på den?

Audiatur et altera pars

Madde
0

Den fick vi med när vi köpte criss. Det var tjejen som ägde illern som hade stickat den. Men den är riktigt klumpig. Men jag kan visa den sen så får du se. =)

Faxlin
0

Ja, den vill jag se i verkligheten, och få knäppa några kort på mina töser i den. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag tror dem kommer drukna i den. Den satt rätt slimmad på benjamin. Dem andra var för små för den stickade tröjan.

Har ju även en ny liten käck sak att ha på illrarna som jag köpte på träffen i viskafors. Som klars hade gjort.

Faxlin
0

haha, den var också häftig. Måste ju bara leta reda på mina saker också och se om jag kan få ihop något roligt att visa er.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hur går det åsa har du hittat några av dina kläder till illrarna. Är ju kul och se korten. =)))

Faxlin
0

Hmm, ja ärligt jag har hittat ett par av deras assosiarer men det mesta var deras tomteluvor och julhalsdukar. Men ett par andra också. Ska försöka få dem lite samarbetsvilliga. De är inte lätta att knäppa på mina illrar, de samarbetar inte ens med vetegroddolja.

Audiatur et altera pars

Shelby
0

Jag virkar egna… typ strumpor med frambens-hål. Brukr bli fint

Faxlin
0

Shelby tycker det är en jättesöt tröja du gör. tyvärr funkar jag och virknålar inte alls ihop. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

här är Roxxy som är mankekäng för vinter garderoben

klarsferrets
0

här är stakarn i gen dessa två är tagit i november då vi sydde upp en liten vinter kolition till dom som behövde

klarsferrets
0

sorry jag får inte upp denna bild som jag försöker med

Madde
0

#66 Vill du ha hjälp med att lägga upp bild Klarsferret? I så fall kanske jag kan hjälpa dig. =)

[Luna]
0

va söta :D

smulan fick med sig en tröja när jag fick henne. men den är aldrig anmänd :)

[tiiia]
0

jag var helt säker på att jag lagt upp bilder i den här tråden, men tydligen inte så jag gör väl det nu istllt :)

Så här kommer lite bilder på kläder som jag sytt åt dior 

Dior i sin halloween kostym (ståldior) (samma dag som den syddes, långt innan halloween)

[tiiia]
0

Dior i sin polotröja (endast för foto)

[tiiia]
0

Dior i sin vinterjacka (endast när det är mkt snö)

[tiiia]
0

Dior i snön i vinterjackan

Faxlin
0

haha, vilka underbara bilder tiiia.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Mina illrar HATAR fleecejackan som jag köpt åt dom. Om man lägger den på så vägrar dom använda frambenen och det ser ut som dom blivit förlamade. Tacka vet jag min luva bättre än alla kläder : )

knas
0

Är det bara jag som tycker det är lite förnedrande att klä upp djur…

Jag gissar att dem inte skulle välja kläder om dem själv hade ett val

sarae
0

Jag klär faktikst inte mina djur egentligen…de kläder jag har till illrarna är bara "ha objekt" som nån gång åker på för fotografering. Men mest ligger de i en låda som jag kan ta upp å titta på ;) Enda undantaget är på vintern när det är riktigt kallt…då kan de få ha på sig en stickad tröja..men bara om de vill..de kan lätt krypa ur den om de inte vill ha den på. Men e det riktigt kallt brukar de vilja ha den på. Men jag håller med dig…te.x alla dessa hundar med stövlar å klänningar å allt vad det är..hemskt!

babsan
0

åh, vad fina kläder ni gör =) Bab´s hatar kläder, men är det väldigt kallt på vintern får hon ha dom på sej ;)

knas
0

Jag har en fråga det har väll med kläder indirekt…

Kan man gå promenader på vintrarna eller får dem förskylning då? Jag såg en bild där en iller var ute i snön =P

Man kanske måste fluffa upp dem med varma kläder då…

babsan
0

#79   det går bra att vara ute i snön, illrar är ju trottsallt vilda djur från början o vissa är det fortfarande, men om det blir jätte kallt typ 20-30 minus sätter ja på Bab´s en tröja.:)

knas
0

Borrar dem ner sig i snön sådär yber gulligt?

babsan
0

#81  jupps, iallafall Bab´s hon leker mullvad :P

knas
0

Mullvad powah!!! =D

Sara
0

# 79 Visst kan de vara ute i snön och busa precis som Babsan skriver men för att få en varm och gå päls så måste de ut i kylan regelbundet redan när det börjar bli kyligar på hösten.

Sara

knas
0

har du typ en kattlåda som e fylld med jord så bab får gräva?

Då kansme man kan undvika att dem inte försökre riva upp blomkrukorna =)

Miss-Me
0

jag håller på att göra en varm tröja till Miley för det börjar redan bli kallt och när vi e ute och går så börjar miley frysa så hon får sitta i min jacka:)

League
0

Ronja vägrar att gå ute på vintern om hon inte har nåt på sig.

-Men mamma!!! Jag fryser ju annars! Och om jag inte får ha en tröja på mig, så får du fanimig bära mig!

Och så sitter hon stilla i snön och bara tittar på mig.. men arga ögon. Men så fort hon får på sig en olle/varm tröja så knatar hon på och är lycklig =)

Totte har bara haft flytväst på sig några gånger, han ser bögig ut… i tajt, orage dräkt som sitter över HELA kroppen. Han ser ut att tänka: -Jag KAN faktiskt simma, mamma!

[kjamtessa]
0

Förkläde är bra att ha så man inte spiller på pälsen ;)

(en liten skämt bild, hittade förklädet på vinden på en gallal docka.)

LeeLoo
0

#88 haha så sött! Glad

babsan
0

#88 naw vad gulligt =)

[kjamtessa]
0

Tackar :D Men här är nisse i en Söt lite sak..

Norrskenets
0

#70 vilken underbar polotröjja, hur har du gjort den? den ser ju jätte varm och bra=)

Själv har jag fått tag på en liten rygga som passar min tös perfekt.Har inte testat att ha på henne den när hon varit ute och gått

flamingooo
0

ska man verkligen ha kläder på dem??.. är lite tveksam till sånt när de gäller djur.. jätte gulligt o allt åsnt.. hittade super fina kläder på nån sida men de e väl bara om de fryser?? och gör de det så ofta??

JossanH
0

#3 är det tröjor som du hade med i lotteriet på yran för en massa år sedan? för jag vann en sån där då! o dexter hatade den när jag provade haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

Braindead
0

Beställde illerkläder från ferret coture.

Fick dom i fredags men inget som passa.

Storleken var rätt, men frambenen bara gled ur direkt.

Så när jag sytt till dom blir det fina bilder!

Norrskenets
0

#95 kul att se bilder hur det vart, har funderat att beställa därifrån men tycker det verkar så svårt med storleken=)

Primarosen
0

HJÄLP!!

SÅ söta alla är =) JAg håller på att sticka en tröja till mollie, med 5 stickor och jag fattar inte hur man gör hål till hennes små tassar och fram benenObestämd Är det någon som vet, jag har provat göra knapp hål men dom blev för små och mollie bara la sig ner hehe. Så jag behöver tips hur man gör lagom stora hål Glad

sotlynx
0

Ta med till jobb så visar jag dig! ;D

mille09
0

Varför har man kläder på illrar? Är det för att dom fryser på vintern eller bara för att vi tycker dom är söta i det ? Tungan ute

<3 ferrets is the life <3

Vattunalle
0

Mina grabs har kepa då vi är extra fina på kort Cool

Vattunalle
0

Och reflexvästar har domCoolså vi syns ute i mörkret

Vattunalle
0

bild 2

Vattunalle
0

Måste fixa en nykomlingen till Lill-babs oxå som för stunden är helt utan. Men hon syns väldigt bra ute pga att hon är vit/brun. Men då snön kommer blir det ju helt tvärtom Oskyldig

Vattunalle
0

Oskyldig

Primarosen
0

Jag gjorde hål till hennes framben på annat sätt. Men hon kan inte gå i den, sen när hon har hasat sig fram så är den av och då lägger hon den i sin puff.

Primarosen
0

Titta bakbenen

Primarosen
0

sen hjälper jag henne lite,

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.