OT Molle-kisse
Många skriver ju och undrar hur det funkar med katt och iller tillsammans. Mina har ju funkat bra i stort sett ända från start.
För ca två veckor sedan fick vi hem ett nytillskott i form av en omplacerings katt. En stor röd kille på strax 1 1/2 år. Han har aldrig någonsin sett en iller förut.
När han kom var han dessutom helt full med öronskabb och ganska irriterad, vilket man ju kan förstå.
Första dagen var han väldigt avvaktande.

Vad härligt att det funkar så bra:) Riktigt stilig kille
Åh vad härligt! Det är så underbart när man ser hur fort det kan gå och vilka fina vänner de kan bli! Är han hos dig på heltid eller en jouris? :-)

Ja, Molle är jättefin. Och återigen en stackare som hamnat i kläm pga allergi, tidsbrist, avlivningshotad osv.

#4 Han är här för att stanna.
Däremot väntar jag hem några jourkissar som ska mellanlanda här medans de letar permanenta hem. Får väl se vad som händer då.
Väntar bara på en transportlösning. Som vanligt.
När jag bodde med mamma brukade Maggie hoppa upp på kattens nacke och bita tag där och hålla sig fast i pälsen (Långhårig perser.)
Katten var så trög och började bara springa med illern på sig, istället för att ge stryk tillbaka XD

Han är lite lustigt för han tycker illrarna är mycket mindre läskiga än mina andra katter.
#8 Han kanske är osäker om illern är en råtta man kan äta eller en katt? xD
Min systers hund (Storpudel) vill alltid äta Maggie, men när Maggie kommer fram och hälsar skiter hon på sig och springer iväg. (Maggie bet henne på näsan en gång)
Hemskt hur mycket katter som flyttar omkring. De kastas ut, avlivas och skickas runt. Usch :-( Vad är det för katter du får hem Ulrika?
Min kisse har fortfarande inte träffat en iller sedan hon åkte ifrån Jossan. Men hon fungerar ju finfint med råttorna, haha :-)

#10 Det är genom KKS, syskon på 5 månader ungefär. Men de är i Eskilstuna just nu och behöver till Göteborg. De har ungefär 1 vecka på sig innan de blir hemlösa.
#11: Jag har en vän som kör lastbil och han skall till Eskilstuna under veckan!! Jag ringer honom direkt i morgon bitti och hör om han kan tänka sig att köra!

#12 Vore ju toppen om han ska denna vägen.
#13: Han kör för något företag i Göteborg så det skall nog inte vara några problem. Är det något så skjuter jag till med lite pengar! Klart kissarna skall få hem. Jag hör av mig i morgon så fort jag pratat med honom!

#14 Vore ju toppen. Har mailat KKS, det är ju de som håller i det från andra ändan så det klaffar där också.
Jag ringde honom i morse och han skulle kolla upp saker och ting och ringa tillbaka! :-)
Han skulle ringa tillbaka i morgon.
Han ville veta när och vart han hämtar upp dem och om dom som har katterna har transportlåda.
Tid på dagen alltså, ursäkta.
Han åker på torsdag.

Jag har inte fått nåt svar ännu, ska skicka igen. Jag har absolut ingen aning om var i Eskilstuna de befinner sig nämligen. Det finns transportburar iallafall.
Tusen, tusen, tack för att du hjälper till.
#19: Det är en självklarhet! :-)
Låt mig veta när du hört ifrån dem!

#18 Har fått en person på hittekatter att sms:a tjejen på KKS som håller i det hela. Skulle du möjligen kunna ge mig dina kontaktuppgifter via PM kanske så hon kan kontakta dig direkt?
Jag kan möta upp i min ända när som helst.