Krånglar att lägga in bilder :(
Försöker lägga in lite bilder men får fram den här texten hela tiden. Vad är felet? Bilderna är i JPEG format.
Server Error in '/' Application.
=========================================
Maximum request length exceeded.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Web.HttpException: Maximum request length exceeded.
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[HttpException (0x80004005): Maximum request length exceeded.]
System.Web.HttpRequest.GetEntireRawContent() +11138087
System.Web.HttpRequest.GetMultipartContent() +72
System.Web.HttpRequest.FillInFormCollection() +245
System.Web.HttpRequest.get_Form() +119
System.Web.HttpRequest.get_Item(String key) +51
Se.iFokus.Community.Util.RequestSessionContext.SetMessageId() +113
Se.iFokus.Community.Util.RequestSessionContext.ContextBeginRequest(Object sender, EventArgs e) +193
System.Web.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +80
System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +171
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3603; ASP.NET Version:2.0.50727.3082
Har du testat att förminska bilderna?
_No way! Yes way!

Vet inte hur man gör
Största bilden är 4.81MB
#2 Där lär du ha problemet. Nu vet jag inte om/vad för bildredigeringsprogram du har, men i Microsoft Photo Editor är det bara att välja "Bild" (i menyn längst upp) - "Ändra storlek". Funkar likadant i Paint. Vet inte om det blir någon skillnad i kvalité när de sparas som mindre bilder, så om du tänkt göra något med dem kanske det är bäst att spara som kopior och behålla originalet.
Jag brukar förminska bilden till hälften, brukar funka för mig.
_No way! Yes way!

Funkar även att högerklicka på bilden och välja redigera. Eller att öppna bilden i paint och välj "ändra storlek". Jag brukar förminska till 20 ungefär.
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

#3 och #4 Okej, ska försöka. Paint har jag iaf:)
Måste bara få dela med mig av dessa bilder:D

Det funkar!:D
Tråden heter: Modell för en dag - bilder