illerhona omplaceres
Illerhona till salu
En 2½årig brun hona söker nu ett nytt hem akut pga flytt och tidsbrist. Hon är okastrerad och hade i år en kull med valpar som hon skötte bra. Hon är hund och råttvan, jätte trevlig och rumsren.
Är ni intresserade kontakta mig på: murgronansilleruppfodning@hotmail.com alt tel. 073-6764436 Honan finns i Stockholm.
Endast seriösa gör sig besvärade, det ska vara ett väl igenomtänkt köp!

hur mkt kostar hon ?
//Denise
precis. unrar samma sak… hur mycket kostar hon? och finns hon ens kvar?
#1 och #2 - Tror det är bättre att ni tar kontakt med Malin via hennes mail eller ringer henne om ni är intresserade.
Ett litet tips, att endast fråga efter priset upplevs sällan som seriöst. 
Mvh: Therese
#0: Berätta gärna hur det går med den här illerhonan. Hoppas att hon kommer till ett riktigt bra hem.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
ok det var kanske lite oseriöst att enbart fråga efter prisetr. Har även mejlat på den angivna adressen…får en omplacering i september och vill gärna ha sällskap till henne…
Honan finns kvar…inte hunnit svara på alla mail ber om ursäkt och hoppas få de gjort i helgen!
prisfrågor undanbedes, pengar är bara papper och hon är värd mkt mer än så hon söker ett kärleksfullt och PERMANENT hem som VET vad de ger sig in på när de skaffar en iller och inte senare kommer på " de har tänder o kan bitas om de blir arga" eller "de går inte 100% på lådan alla gånger" nä ingen iller är felfri de har sina perioder och i nya hem vet man aldrig riktigt hur de funkar i ny miljö o nya människor…Denna tjej är trevlig o bitfri o 100% på låda i sitt nuvarande hem, men vem vet hur hon blir i sitt nya?…hon är inte resvan men följer med ibland när matte åker på olika äventyr…
#6 lite konstigt ändå att man inte får fråga om priset då jag vet att endel människor inte vill betala för omplaceringar av ren princip… Hoppas hon kommer till det perfekta hemmet!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jossan, tror inte det var riktigt så som Therese menade ;-)
Bara som hon säger att man kanske inte ska fråga enbart om priset. Kan ju gärna fråga mer också.
Men jag hör ju till dem som av principskäl inte betalar för en omplacering, så jag fattar vad du menar ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
själv då skulle jag betala och har betalat för omplaceringar jag tagit, tycker det är en självklarhet. Betalade tom för min tokiga albino som inte gav med sitt bitande fören jag blödde…ovaccinerad, omärkt ja inget var gjort med honom inte ens hos uppfödaren men jag betalade glatt ändå :-) (jag viste tom att hon ja köpte han av fått honom gratis)…tokig kallar mej vissa…
För omplaceringar som man vet funkar bra i andra hem som ej blir problem o som är vaccinerade försäkrade osv, varför ska man inte betala för en bra färdig iller? det förstår jag inte…min andra omplacering ja tog var vaccinerad o försäkrad o ja betalade lika mkt som ja betalade för min första omplacering(fast de ville ej ha betalt)…jag skulle förmodligen betalat ännu mer om de krävt de, hon va ju bitfri o rumsren så varför inte?? lättare än en valp :-S
De som spelar roll är om de är yngre/äldre, vad som följer med dvs besiktigad, vaccinerad försäkrad osv och hur de funkar i andra hem…alla illrar anpassar sej inte bra till nya hem, de blir bråkigare eller olyckliga man vet inte om illern ej är resvan och van att flytta på sig. Mina t ex är väldigt resvana då jag pendlar det har gett ett resultat att de är jättelätta när jag har dem hos illervakt, de är vana att följa med över allt och träffa andra människor så om de kommer i nytt hu med nya lukter o nya människor funkar de ändå som hemma, fast till en början kan de slarva på lådan…
Nu är denna tjej inte min…jag hjälper bara till att omplacera henne, i sitt hem är hon en bra iller men hur hon funkar i andra hem vet vi ej. Vad matte vill ha har vi ej diskuterat men en mindre symbolisk summa skulle jag tro…hon behövs än kastreras och omvaccineras då hon inte han få 1års sprutan…
Jag skulle lätt betala för en bra omplacering! Så länge man kan erbjuda en stackare ett bättre hem så får det kosta vad det vill! Är bara galet när ägaren ser till att göra sig en "hacka" på en olycklig iller som kanske hotas av avlivning…
Jag tänkte bara med tanke på dom som inte omplacerar..
Förstår om inte det första man vill höra är: vad kostar illern? men man måste ju ändå få fråga om pris om det är så att illern verkar intressant.. Det var det jag tänkte på..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vet någon om hon är kvar eller har hittat hem?
efter så lång tid så har hon troligtvis hittat hem ;)