Örontvätt hjälp!
Jag vet att man inte ska tvätta för mycket för då går vaxproductionen igång ännu värre men hur är enklaste sättet att rengöra öroen? :)
Med tops brukar ja rengöra när ja väl rengör öronen på mina små..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Mina första 3 illrar har jag fått hålla i nackskinnet (samtidigt som resten av kroppen vilar i knät på mig) då dom hatar öronrens. En av dom fick alltid panik när jag närmade mig örat…
Med Marcello har jag "pillat" vid öronen ganska mycket och honom kan jag bara lägga i knät och hålla ett tag om huvudet och rensa.
Jag tar antingen en torr tops eller så funktar jag den väldigt lite. Man kan gräva ur lite från örongången men ofta räcker det med att man tar det som syns i ytterörat och precis i början av hörselgången.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tops med lite olivolja på är super bra =)
Är så glad för Turbo-Dampen älskar när man kliar han runt/på öronen så han bara njuter när man rensar öronen på han =P Kan verkligen rekomendera att pilla mkt runt deras öron så dem vänjer sig, då slipper man ju "brotta ner dem".
Tack för tipsen! Jag tror det kommer gå bra då han oftast strävar emot när han inte tycker om någonting men efter några sekunder förstår han att det inte finns någon utväg så det är lättast att vara snäll. :)
Det gör han när vi duschade honom och när vi pillar i öronen på honom, klipper klor m.m :)