Han låg på honom!!
Dexter (iller) låg och rullade sig under ett täcke som låg på soffan. Katten Dollar hoppar upp och går över täcket och helt enkelt lägger sig rakt på honom. Efter en stund ser man hur det rör sig under täcket och Dollar flyger upp i luften och stirrar storögt mot täcket. Ut från täcket far Dexter och attackerar den döda damsugaren, sen lägger han sig platt på marken och sen kör han en "krigsdans" mot fotpallen och sedan går han och sover bakom soffkudden.
Knasboll…
:) Var glad att det inte var nån större än katten som la sig på honom :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Klart jag är glad övet det :) Men katten väger 7kg och har en stoor rumpa så han kan nog i alla fall skada honom om han vill. Som tur är så är hela familjen (de större raserna, hund, människa) vana med att det KAN ligga något litet djur under dig när man sätter sig ner så man har ju lärt sig att vara extra försiktig.
Jätte läskigt när jag ska sätta mig ner på kökstolarna och katt flickan pront hoppar upp på stolen precis när man sätter sig ner.
Nej men den där lilla rackaren kan ta lite stryk! Han överbemannar ju våran schäfer blandis helt själv haha.
En ny del av "historian".
Klockan är 9 nu och nu tycker katterna och illern att jag sovit för länge. Vaknade av att katten försökte kväva mig medans hon jamade och gick över hela mig medans illern smög under täcket och bet mig. Riktigt försiktigt faktist!
Mina föräldrar lånar min hund över helgen så hon kan leka av sig och vi får koppla av. Sorgligt nog är det katten Pärla som får leka med Dexter nu istället. Men det tycker hon om.
Dexter vågar ju inte knappt röra sig när Dollar går över golvet (Han är ju bossen över djuren) men när Pärla kommer då ska det lekas! Ett tag tyckte jag lite synd om Pärla så jag sa helt enkelt till dom att varva ner, då la dom sig ner och bara låg och väntade ut tiden. Tyvärr så hoppade Pärla på honom och började leka med honom så hon vill helt enkelt leka. När dom blir trötta på att jaga varandra, brottas, bitas, hoppa på saker och varandra då lägger dom sig tillsammans i en hög tills dom fått tillräckligt med energi att fortsätta att brottas.
När får man se fler bilder då på hela familjen??
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har ni också en Dollar, roligt det har jag också, fast det är illern som heter Dollar o ingen katt :)
#4 Laddaren till kameran är borta, vi letar hela tiden efter den, ska ev köpa en ny laddare men om du vill kan jag skrapa ihop lite äldre bilder. :)
#5 Ja vi har en Dollar, fast som sagt en katt! :)