Hur gör ni på nätterna?
Ja, hur gör ni på nätterna med era illrar?
Jag har honom springandes i hela lägenheten men om han blir jobbig stänger jag bara ut honom från sovrummet… 

Jag har sju illrar i sängen i omgångar så jag duckar väl så gott det går antar jag.
Oftast sover iallafall Molly eller Gwen nos mot nos med mig på kudden. Nalles plats är i knävecken. Erik sover gärna i ryggslutet.
#0 Låter som en bra strategi :-)
Våra får bo i tvättstugan på natten. Där har de flera sovplatser, och en del leksaker.
Vi stänger in matte om kvällarna så hon inte vandrar runt och stör oss
// Avienha, Phoenix & Camaro
Paulina
#1 Mysigt! Jag kan tyvärr inte ha mitt lilla monster i sängen än då han älskar att bitas under täcket eller helt enkelt när han blir uttråkad… Eller när man ligger på "hans plats". Får väl hoppas på att mitt monster börjar mogna snart så vi kan sova med honom… Han gör redan framsteg men det får han inte höra för då kommer han nog bli jobbig för att bevisa sig själv 
#2 Ja, det fungerar bra för oss och som jag sa till UlrikaD så gör han framsteg…. Har ingen tvättstuga så jag kan inte köra med din metod… 
#3 Smart att stänga in matte om kvällarna. Hälsa matte att det är en riktigt skön färg som hon har på sina "burväggar"! 
Jag har ett extra rum de sover i. Där har de filtar, hängmatta, sovpåse, puff, rör, leksaker, mat, vatten och toalådor. De brukar gå in och sova där på dagarna också även om grinden alltid är öppen då.
Sara
Vi har grind in till vårat sovrum som alltid är stängt. eftersom vi inte har möjlighet att damsuga under sängen så ofta så då skulle det inte funka om han bajsar där under och så.
+ att det är jäkligt skönt för katterna när dom blir less på honom :P
I think more things before breakfast than people think all day 
#5 Extra rum? Vad mysigt för dom! Min iller går bara under soffan (hans lilla sovplats) och där kommer inga jobbiga katter el hundar in under! 
#6 Nice! Själv har jag sängen rakt på golvet då sängramen gick sönder under en renovering. 

Här får dom inte vara i sovrummet under någon av dygnets timmar. Jag och ordning på kläder fungerar inte ihop så vi har högar på golvet därinne och jag vill inte riskera att trampa ihjäl någon som sover i en tröja. Sen är det skönt att kunna vädra därinne och få sova ostört. Så av rent egoistiska skäl så är sovrumsdörren stängd.
Är ni inte rädda att era illrar ska bajsa/kissa i sängen när ni ligger och sover? eller att ni mosar dom?
<3 ferrets is the life <3

#9 Ingen av mina illrar bajsar på sånna ställen. Lådan eller golvet är det som gäller. När jag sovit med illrar har det inte ens varit nära att bli illermos så de t har jag aldrig varit orolig för. Det enda som hänt är busbett under täcket och att man hamnar under motorvägen i bus.
haha, okej :P
Nä sängen skulle jag absolut inte vara rädd att han bajsade i.
Vi hade illrarna i sängen när vi bodde på förra stället och våran hona fortfarande levde. Men jag råder dig att sova "själv" om nätterna just för att slippa bli väckt och liknande. Det är nått jag saknar i den här lägenheten. Man kan inte stänga in sig så man slipper höra allt väser som dom små för när man ska sova.
Men men så är d att ha "ungar" hahaha
I think more things before breakfast than people think all day 
haha :D
Jag är inte ett dugg rädd att illern ska bajsa i sängen heller… Inte att mosa honom heller för den delen. Är van att försöka att inte mosa småttingar i sängen då jag brukade somna med min degu i sängen innan jag fick katt. 
Alltså.. Jag klarar av att sova med illrar, jag klarar ju av att sova mig igenom ett världskrig om det så ska vara och plockar helt sonika ner dem i sömnen (såtillvida de inte hänger fast en minut i foten - då måste jag ju vakna och plocka lös först) men en av de främsta anledningarna till att valphagen åkte upp var just bajs i sängen.
Aviendha låg jämt under lakanet/bäddmadrassen och var väl för lat för att gå ner så hon gick till närmsta hörn=huvudänden av sängen. Iofs på dagtid men jag orkar helt enkelt inte plocka bort gallret när jag sover, då är de ju helt galna av lycka att få hoppa i den och då blir det liite svårt att somna. Och det är inte kul att tvätta sängkläder, kuddar och madrasser för att illern är för lat för att hoppa ner till lådan! 
Paulina
#15 Usch vad jobbigt… Min lilla rackare får man aldrig ett "morgon mys" med då han vaknar,springer till lådan, gör sina behov och sen går tillbaka och sover… 
#14 Jag brukade inte somna med, men däremot vakna upp med en degu bredvid mig förr. Hon brukade kravla upp i sängen och boa in sig på kudden i mitt hår.
Illern vill inte direkt sova i sängen. Jag brukar lägga henne på magen eller bredvid mig oftast när jag ska sova, och hon ligger kvar allt från några minuter tills jag hunnit somna. Ibland blir jag dock väckt av en iller som drar/biter i mitt öra. Under täcket är hon dock helt bitfri numer så jag slipper dessa ankel- och tåbett. Då är det faktiskt bättre att hon fått smak på öron, där biter hon inte lika hårt. Hon har aldrig bajsat i sängen.
_No way! Yes way!
#16 Hon är inte som alla andra barn :P
Paulina
Vi har ibland dörren öppen till sovrummet men är dom jobbiga och högljudda så stänger vi ut dom där ifrån. De springer fritt i resten av lägenheten.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har aldrig någonsin haft en iller som har bajsat i en säng eller en soffa. Däremot har jag haft en som bajsat på vardagsrumsbordet och på fönsterbrädan. Pest eller kolera liksom.
min har en gång bajsat på matbrickan intill matskålen…
Det skummaste min pojke har gjort är att kissa i en vattenskål som jag satte en bit från soffan… Sen tänkte han dricka ur det efter en stund. Det var då jag märkte att "vattnet" var gult 
Okej, ja där ser man hur olika det är mellan alla illrar
#24 Ja det är ju så att alla illrar är olika. De är ju individer precis som oss människor och även vi är unika på våra egna sett - samma princip med illrar och alla levande väsen för den delen också. 

Mina sover utomhus. Ibland far de sova inne, men da far man rakna med att vakna femtielva ganger under natten av att de krafsar pa trosorna, krokodilrullar med ett stadigt tag i larflasket, har leviterat upp i taklampan eller forsoker slicka upp ogonlocken.
// Amanda
#26 Vilka busar du har. Min brukar också bli galen i lårfläsk, armfläsk och annat mjukt fett. Därför får han inte vara under täcket. Annars är jag lyckligt lottad att han är så pass lugn. 
Här springer dem överallt, fast toan är alltid stäng. Däremot vaknar vi flera gånger per natt pga av att det är en busig iller som kommer upp och vill leka under täcket, och kan då inte låta bli att ge ett kärleksnyp i tån. Så under natten här vaknar vi flera gånger och får kasta ner en iller om och om igen tills den envisa ger sig. Oftast vi i slutändan tyvärr, slutar med att vi ligger insnurrade i täcket och svettas så ingens ka kunna komma under där :)
#28 Känner igen mig med att ligga insnurrad i täcket.