iller aktivitet:D
Jag tänkte att jag skulle fylla en låda med något som illrarna gillar att gräva i men jag vet inte vad!?!?
har någon nåt tips?;)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jord, det är riktigt intressant. sedan kan man även använda lera kulor. Dessa köper du hos din trädgårdshandlare till bästa priset.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kallt vatten, isbitar, o lite gurkbitar ;)
Fick en leverans som var packad med chips
testade att lyfta i en iller och det var väldigt lyckat dom älskade det
men en varning dom är tillverkade av plast och går lätt isönder så dom kan fastna i en hals eller liknande
ett annat tips är att lägga 2-3 "pling"-bollar under en handduk på golvet.. det tycker toxi är jättekul… :P
katt leksaker brukar inte heller vara fel. min gamla iller älskade boller som lätt när man rörde dem eller en mus som piper. det var såååå roligt =)
Jag slänger ner 3-4 st. "pling"bollar i en plastback.. Det blir rally i backen, jag lovar ; )
Sen lägger vi alla nallar i backen varje gång vi städar, full fart, gömma alla nallar, spring, spring…. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Blomjord!
Fast jag rekomenderar att ha den utomhus på en balkong eller nåt.
Sara

jag hade tänkt att bygga en låda av plexiglas med ändast en rund ingån ca 10 cm i diameter, sen fylla den med något som inte skitar ner typ jord men det får heller inte vara farligt typ frigolit lr liknande packningsmaterial. har sett med ris men jag är osäker på om mina illrar skulle sätta sej och käka det.

Frigolit tror jag är livsfarligt… Även torrt ris känns ju rätt läskigt.
Läste i nån annan aktiveringstråd om något material (liknande frigolit) som vid kontakt med vatten smälte. Skulle alltså inte kunna fastna i magen om de mot förmodan svalt det… Var nån aktivitetstråd som var uppe förra veckan. (ev var rådet på engelska… hmmm).

kom på nu att jag kanske skulle kunna ta någon slags stor kornig sand bara dom inte tror att det är toan:P
#9 Åh jag vet vad du menar! Det är sånt där som är gjort av majsvete eller någotsånt.

men tänk om illrarna tycker att det är gått o käkar upp det istället? kan ju inte vara så bra det heller:(
#12 Nej det är ju sant. Men man kan ju alltid testa att kolla om de äter sånt. Man vet ju aldrig.
Varför inte använda tidningspapper?

jo det skulle man ju kunna prova:P

har funderat på om det skulle kunna fungera med toa pellets? lr om de tar det för toa då?hhm..:P