Iller iFokus

Iller

Etiketter: fodergodis
Läst 10286 ggr
AmeliaH
0

Vart köper jag frysta möss/råttor?

Nu har jag varit för lat igen för att orka söka runt.

Men är det någon som bor i Stockholm som BARFar som vet vart man kan få tag på frysta möss och råttor att köpa? Och snälla säg inte att jag måste vara så grym att jag köper levande som jag måste döda själv innan de blir en festmåltid åt Estor.. (Är medveten om att det är olagligt att mata med levande föda.)

/Amelia

[Shaiya]
0

I djuraffärer, annonser, reptil forum m.m kan jag tänka mig.

Vet faktist inte till 100% men jag kan informera dig om jag hittar något bra ställe då jag själv letar lite BARF godis inom Stockholm. Skrattande

Madde
0

Genom burbolaget kan man köpa möss.

Jag mailade dem och fick svar. Fick även då med en lista på vad det kostade.

Kan vara något felstavat har bara kopierat texten.

PINKIS                       3:-  st   100 pack    300:-                                                                                                                                                                                              FAZIS                         3:-  st   100 pack    300:-

POPCORN                 4:-  st   100 pack    400:-

VUXEN                       6:- st   50 pack   300:-

STOR                          7:-  st    50  pack    350:- 

http://www.burbolaget.com/index.htm

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AmeliaH
0

1# Jo precis, så långt har jag också kommit. Men tänkte att det kanske fanns någon som visste en mer konkret affär dit man kunde gå för att inhandla mössen/råttorna. :)

2# Låter som lite väl stora förpackningar för min del  Men tack för besväret. :)

Saga85
0

Just råttor och möss (frysta) är inte alltför ovanligt i välsorterade djuraffärer. Visst är det billigare att köpa genom reptilmänniskor, men då blir det oftast storpack. Jag beställde ett tiopack (frysta) dagskläckta kycklingar genom Arken Zoo (de hade möss/råttor, men inte kyckling inne) och det fick jag ge 150 spänn för har jag för mig. På reptilsidor (t.ex. repti.net) kan man få kycklingar för 2 kr/st - fast då tror jag att det räknas med att köpa ett större antal.

Vill du ha enstaka är det nog bäst att gå till en djuraffär.

Aviendha
0

repti.net - där kan man ibland göra fynd då privatpersoner annonserar ut lite av varje.

AmeliaH
0

Då ska jag genast kolla upp de tipsen! Tack! :)