Riktigt stark stank!
Hej, mollie är nu runt 6 månader. Och hon springer runt och är jätte pigg och glad, men hon springer runt och skunkar/fiser hela tiden, doften är jätte stark som kryper upp i näsan på en.
Är detta normalt för en iller ?
Uppskattar alla svar
Mvh sabina o johan
Våran är 4 månader och har börjat göra samma sak, men kulerna har vuxit hysteriskt på han samtidigt som detta började så det har nog med könsmognad att göra.. Håller med dig det luktar fasen asså 
Det är individuellt hur ofta en iller skunkar och det kan säkert öka vid brunst, men jag tolkar ditt inlägg som att illern skunkar väldigt ofta (hur ofta?) och att det är det i sig som är problemet? Det kan ju vara något som är knas med analkörtlarna. Eller så har du en "sådan" iller. Jag kan inte minnas att någon av mina skunkat mer vid brunst, men jag kanske haft tur?
Paulina

Några av våra har perioder när de skunkar lite extra, har inte upptäckt att de skulle må dåligt av de förutom att matte och husse ibland får tvätta kläderna lite extra.
#2 jag kan inte svara på hur ofta hon gör det, men när hon sover så luktar hon som vanligt. Men när hon är uppe så stinker det ordentligt och extra mycket när man busar. Haha jag kan inte svara på om du har tur eller ej
Själv så är detta våran första iller, så man blir ju orolig så fort man märker något.