Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1682 ggr
FINE
0

Illrar i Solna!

Har vi några Solna illrar här?!? eller kanske i närheten?

Har STHLM några träffar, ser att folk i landet är bra på det…men har vi i STHLM något???! =)

AmeliaH
0

I Stockholm bör det finnas en hel del illrar, dock inte så vanligt att man stöter på dem när man är ute och promenerar. Jag bor i Stockholm men inte i Solna utan i Bagis. :)

FINE
0

Ah! Men då har vi någon i alla fall. =)

Ja, det är verkligen inte ofta man ser folk som är ute med dom.
Men trots att det var några år sedan jag hade en, så minns jag varför. Man var ju en gående cirkus. Något man kanske inte alltid kände för. ;)

Hur många illrar har du??

Sniffit
0

Det brukar vara några träffar under höst och vår, då oftast i samband med något expo men även anordnat av eldsjälar i hagaparken.

Vi har 4 st. pälsar ute i Jakobsberg.

FINE
0

Härligt! Vi får våran lilla kille nu i oktober.
Eftersom han blir själv den här gången, så är vi intresserade av ev. träffar. =)

Men då är det bara att hålla ögonen öppna då. =)

Sniffit
0

Absolut. Det brukiar annonseras här i samband med träffar och om det är något som ni orkar dra igång så brukar det alltid dyka upp ett gäng. Vi kommer iaf alltid komma i mån av ledighet, speciellt om det vankas kaffe;)

FINE
0

Haha perfekt! I´ll remember that!

Farwessa
0

Vi bor i Stuvsta med vår kastrerat tjej. Sedan finns det 2 uppfödare som kommer säkert att höra av sig. Och 2 andra illerägda tjejer .

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vi finns ju i trakterna, hehe.. Det är lilla (Atma) Evinrude som ska flytta till FINE och deras lilla familj! ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

cornel1a
0

Vi finns på södermalm , sofo Glad

Jag, Alexander och vår lilla Tyson

AmeliaH
0

#9 så mysigt. Brukar vistas lite i de trakterna ganska så ofta. ^^

FINE, just nu har jag bara lilla Estor. Tror nog att han skulle tycka det var kul att få leka lite med några illrar och inte bara de gamla tråkiga människorna han träffar var dag. :)

Loveferrets
0

#8, förlåt för ot men var tvungen att tillägga hur SÖT denna lilla valp e ha ha

cornel1a
0

#9 jaha!  vi brukar traska omkring i vitabergsparken och fika på det lilla cafét vid hundrastgården. senast vi var ute fick vi frågan: "är det där en hamster?" av personalen.  haha Tungan ute

cornel1a
0

#10 menar jag förstås. Skäms

mandariiin
0

Jag finns i rissne med 4illrar. Och blir det som jag vill så kommer atmas syster flytta hem till oss.

FINE
0

Är det sant?! Vad festligt…vilken av dom????

AmeliaH
0

cornel1a haha va roligt. ^^ då kanske vi stöter på varandra där någon gång. :)

mandariiin
0

#15 lilla Pyara flyttar hem till oss :)

FINE
0

Är det bestämt nu?! Vad roligt!!
Alltid kul att ha lite koll på var syskonen hamnar. Jag ska åka och hälsa på min lilla kille idag.

Farwessa
0

Och Dila brodern till Atma och Pyara kommer att flytta till oss.

mandariiin
0

japp, ringde kerstin igår och gav besked.

#19 det vet jag redan :P

kerstin har pratat väldigt bra om er båda när jag vart där. Flört

#18 nej, åker du utan mej….?! haha
vi kanske kan försöka ta oss iväg tillsammans någon gång i helgen/nästa vecka om kerstin har tid för oss?

FINE
0

#20 Absolut! Han hade blivit en riktig liten iller. Från den lilla ömtåliga korv han var första gången jag såg honom.
Jag tror dock att dom var upptagna i helgen. Men din lilla tjej var väldigt söt. Hon kommer passa in perfekt med dina andra illrar. =)

#19 Din lilla kille börjar bli karl…hans bollar börjar till och med synas. Små små…;)

KerstinL
0

I helgen är vi på SM i musutställning i Eskilstuna, jag ska döma Pet Class på söndagen ; ) Ska bli riktigt skoj!!

Cool

KerstinL
0

Här kommer en bild på lilla Dila som ska flytta hem till Farwessa

Cool

FINE
0

Söt! Har du tid idag får du gärna göra Evinrude till fotomodell! ;)

mandariiin
0

Då blir det inget besök till Tyresö i helgen. Men jag dyker gärna förbi någon dag nästa vecka, och då SKA Fredrik med. haha.

Har funderingar på om Pyara ska få namnet Luna här hemma sen….? Har alltid velat ha en iller som heter det, efter min hamster som dog för några år sen.  Samtidigt som jag tycker om namnet Pyara….. beslutsångest!

FINE
0

#25 Gör som jag, min ska heta Evinrude när han kommer hit. Men vill ändå behålla hans första namn så det blir som andra namn för honom.

Atma Evinrude ;)
Kan de bli bättre???

mandariiin
0

Pyara Luna, Luna Pyara. haha, det lät väldigt gulligt faktist….

FINE
0

Då röstar jag på Luna Pyara =)

mandariiin
0

Får höra vad sambon säger…. Han gav något hemskt förslag (som jag turligtvis glömde väldigt snabbt) när jag föreslog Luna. Så det kommer sluta med att han inte får vara med och bestämma som vanligt. haha

FINE
0

Haha…det låter som här. ;) Men som gammal racerbåts förare hade han verkligen inget emot förslaget Evinrude. ;)

Även om det inte var en båtmorot jag tänkte på.

mandariiin
0

haha, var det inte en båtmorot du tänkte på? haha…. :P

Jobin
0

Jag bor med mina tre i tensta nuförtiden. Så några på blå linjen är vi :)

[Shaiya]
0

Och jag bor i Haninge! 10 minuter från stockholm stad med min iller pojke…och lite andra djur! Skrattande

FINE
0

Roligt att vi ändå är några i närheten av varandra.
VI får ta och försöka träffas
Jag kommer som sagt att bara ha en iller sen…å han måste bara få träffa lite kompisar. =)

[Shaiya]
0

#34 Hehe, ja de skulle vi nog kunna göra. Iller Lekstugan! Där illrar i alla olika åldrar, storlekar och färger kan träffas. Som Gröna lund för illrar. Det skulle vara någonting. Skrattande

Farwessa
0

Nu kom jag på ett namn åt Dila. Först var det Loki (är rätt förtjust i skandinavisk mytologi) med sedan tänkte jag på Holly som bor redan hos oss låter inte alls skandinaviskt. Det tänkte jag på när jag jobbade på lager och packade choklad… "Y" eller "ee" skulle det vara i slutet på namnet… Och så plötsligt "Toffee" dök det upp nästan från ingenstans… Jag svär jag hade inte Toffifee chokladen framför mig.

Jevgeni tyckte att namnet var bra.

mandariiin
0

Toffee är jätte gulligt!

Haha, Haninge är helt andra stan från Solna ju Tungan ute men du är välkommen när vi väl drar ihop någon träff sen.