Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 1651 ggr
Heidii
0

Iller till nybörjare

Hej!

Mitt namn är Heidi och jag blir 19 år i år och bor tillsammans i en tillfällig etta tillsammans med min sambo. Vi har en hund på ett år , blandning mellan Rottis och Dobberman och även 7 st gerbiler och en häst. Vi är helt enkelt djurälskare!!

Jag studerar och har ett år kvar, läser på ett naturbruksgymnasium inriktning; Djurvård, alltså allt från reptiler/gnagare till lantbruksdjur. Min sambo han jobbar just nu på en pizzeria.

Vi har för någon månad tillbaka sedan beslutat oss för att skaffa en illervalp. Nu är jag nybörjare, eller vi. Har aldrig haft iller förr, men har sen liten alltid sagt att jag ska ha en när jag blir stor :) .. Som vi då tycker så skulle det vara bäst att skaffa en just nu då vi har semester och har tid för illern.

Har du illern som skulle passa oss ?

Hör gärna av dig!

Med vänliga hälsningar / Heidi

UlrikaD
0

Rent spontant kan jag tycka att det är olämpligt att skaffa en illervalp när man bor i en etta tillsammans med hund och gerbiler.

Om hunden och illern inte går ihop så måste de delas på och det finns inte tillräckligt med yta för att båda sorterna ska må bra då.

Gnagare och iller är inte att rekommendera i samma rum, illrar är otroligt påhittiga och kan lätt komma åt smådjur ifall de ger sig attan på det och då finns det inga gerbiler mer.

Jag hade rekommenderat att vänta tills ni bor på ett annorlunda sätt med att skaffa valp.

Detta säger jag i egenskap av illerägare, smådjursägare samt uppfödare av både iller och smådjur.

Filippa-e
0

Jag håller med #1

Jag vill också gärna ha iller! Men just studerar jag o bor jag i en etta med studiebidrag i ett år till, med hund.

Jag väntar tills jag skaffat jobb o lägenhet med 2rum för att kunna dela på djuren om den ena eller andra blir trött o vill va ifred, o när jag lämnar dem kunna sära på dem med dörr o lås!

Om ni har hund borde ni först ta reda på va h*n tycker om iller, det ska jag göra.. er hund måste ju också trivas med illern eftersom den troligtvis/förhoppningsvis kommer få leva hela sitt liv med illern!

Lycka till :) (jag läste också djurvård i gymnasiet, svalöv)

Solo-amici
0

Håller med Ulrika. illern kommer till 100% vilja få tag och även lyckas, på era gerbiler.

UlrikaD
0

Den här tjejen har redan sålt gerbilerna, köpt iller, sålt illern, illern ifråga är nu inne på sitt fjärde eller femte hem. Som för övrigt är dotter till illern Wilja som det heller inte går så bra för.

Alltid bra när saker och ting är genomtänkta.

Solo-amici
0

Nää… fyf*n alltså :(

Madde
0

Ja men då låser jag tråden när den inte är aktuell längre.

Mvh Madde // Medarbetare

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer