sjuk mitt i natten
nu sitter man alltså här kl.04.19 med Migrän och magont. Magont kan jag leva med, men MIGRÄN! satans påfund..
jaja jag vet sitta vid datorn när man har migrän e inte bra, man ska ligga ner och vila. Till alla dom som säger / tänker så säger jag abra, prova att ligga ner när det känns som om någon prsessar din hjärna genom en mangel :)
det värsta av allt är att jag ahr 2!! prov imorgon och jag kommer inte kunna gå på någon an dom.. hur mycket skolk är det inte att ha ont i amge och huvudet .l.
vansinnig.. kan inte ens koncentrera mej och sy på min sele..MORR
Usch vad jobbigt :(. Har aldrig haft migrän men vet hur jobbigt det är att bara ha "vanligt" huvudont. Att veta att man har prov man borde gå på lär väl knappast hjälpa kan jag tänka mig…
Vad är det för en sele du syr på?
nej det är inget roligt alls..jag har kronisk huvudvärk så läkarna har till och med letat hjärntumörer på mej eftersom jag ahr sån kraftig migrän ofta..
jag blir galen
varför e du vaken så här dags?

verkar vara många sjuklingar här inklusive mej…
hoppas du mår bättre snart:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#4 ok. Jag tror det är influensan på väg..önskar den kunde slå till direkt så jag kunde börja bli frisk..varför är du vaken då?
Sitter och skickar några filer till lite folk. Har sena vanor :).

Här vet vu hur det är att ha migrän. Jag har dock rätt lindrig. Spyr lite om jag har otur. Hjärnan känns som om den inte riktigt får plats i skallen och sådant. Min sambo har dock en allvarligare släng av migrän. Han kräver oftast sprutor för att det ska hjälpa att bli av med den. Inte skojigt.
Men ärligt, jag vet vad jag talar om. Och hur du klarar av att sitta vid datorn med migän förstår jag inte. Själv klarar jag inte av att sitta över huvudtaget, än mindre vid en dator när migränen slår till.
Ont i magen kan man leva med som du skrev. Fast det är inte skojigt det heller.
Hoppas du kryar på dig.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag syr en lite roligare sele som jag hoppas ska duga här hemma
det blir en leopardfärgad med guld/beiget kantband ;)
Sjutton vad folk det är här :)
Leopardfärgat med guld låter superläckert!
det kommer bli hur snyggt som helst..viltfärgad tös också :)
ja fy jag har också migrän, dock en hyfsat lindrig, om man nu kan säga att migrän e lindrig.. men oftast så blir jag illamående o som åsa skrev spyr om jag har otur… krya på dig…
jag ahr någon skum form av migrän..asso jag har jobbat med min migrän , spyr sällan men jag ahr sånn huvudvärk att det känns som om hjärnan e på väg ut genom öronen..huvudet är kanontungt och det hjälpe inte att sitta, sova eller dricka massor av vatten..
jag tror jag ahr för stark vilja för att inte sitta vid datorn. Vill inte bli besegrad av migrän

#12 Om du inte har migräntabletter så funkar Kaffe och Magnecyl (eller andra tabletter med acetylsalisylsyra). Alternativt Magnesyl coffein. Den kombinationen är extra effektiv mot lindrigare migrän. Skrev mitt specialarbete i gymnasiet om migrän så jag är lite av en fena på området… hehehe…
Har själv haft barnmigrän, som växer bort ju äldre man blir. Numer har jag bara nån gång i månaden mindre anfall, ofta i kombination med spänningshuvudvärk när man stressat eller slarvat med maten. Utlöses även av starkt och bländande vitt ljus samt starka dofter, men även av hormonsvängningarna varje månad. *suck*
13# det är precis så jag har haft det.. hade också barnmigrän när jag var liten..började vid ungefär 5 års ålder.. mamma trodde jag "fejkade" huvudvärk för att slippa skolan… :)
idag, dag 3 i hividvärk är det bättre men jag har fortfarande ont..ka ha det i ungefär en vecka..
ska nog prova att koka lite kaffe

#14> Ok, men då kan du glädja dig åt att med lite tur försvinner det med åren.
Min migrän var som värst i mellanstadiet, då jag blev klubbad säl 2-3 dagar/månad i migrän. Tyvärr var jag dessuotm känslig för de starka migränmedicinerna som gjorde mig helt groggy (fick hålla fast mig i stolen jag satt på). Så för min del har magnecyl och kaffe funkat bättre. Samt ett mörkt rum…
Jag är väl en av de få som går omkring med solglasögon en sån där mulen dag då himlen är vit av moln och därmed i mina ögon jättebländande. Värre med sånt ljus än med direkt solljus… hehehe…