Jobbig natt
*muttar* satans iller…
Igår kväll kom min barndoms kompis över och allt var bra, tills på kvällen. Illern springer emot henne, hon börjar skrika och springa runt och triggar upp honom. Han blir både halvrädd, irriterad och mycket road - När han försöker skrämma henne får han ju den reaktionen han vill ha.
Hunden springer efter illern och ska börja underhålla honom för att rädda min kompis och illern börjar springa runt hyperaktivt i hela huset, har aldrig sett honom med samma beteende förut, hoppas det är sista gången han blir SÅ jobbig som han var igår kväll.
I alla fall, när vi sover har vi normalt sett dörren lite öppen men denna gång hade vi dörren stängd då min kompis tyckte det var läskigt med illern, han ser ju ut som en grävling och grävlingar är läskiga på TV.
I alla fall, han springer runt, biter hundar, oss och allt han kommer åt. Varje gång jag försökt ta i honom har jag fått ett bett i handleden som han håller fast vid, när han förstod vad han precis gjort sprang han och gömde sig under skrivbordet. Sen kommer han ut och ska gulla i sängen, jaa jätte gulligt. han kryper under täcket och både jag och min pojkvän får sig ett par nyp. Slutar med att jag säger nej, tar upp honom och ställer honom på golvet. Världens jobbiga natt med allt han haft ner, bitit m.m och så fort vi somnade så blev det rally över sängen, HOPPA på ansiktet på oss eller helt enkelt smyga sig nära och bita, sen springa iväg.
Tillslut hoppar katten ner från garderoben, brottar ner honom och håller honom ner tills han lugnat sig *min lilla hjälte* Då går illern och lägger sig några timmar, vaknar av att jag känner någon liten mask som ålar sig I täcket och försöker väcka oss med små bett. Till slut tar jag ut honom från påslakanet och lägger honom på bröstet och börjar klappa honom sakta. Då somnar han, ÄNTLIGEN!!! Sen vaknar hunden och vill ut, då börjar terrorn och ska ut i resten av lägeheten, när han kommer ut så springer han en runda, äter och sen går han och lägger sig i sovrummet….. Måste vara svårt att vara iller… Juste, han kom på en hemlig förmåga, han kan öppna dörrar…
Nu är han lugn i alla fall och sover ut för att kunna terrorisera oss snart igen.
Gulligast är nog att han VET att han gjort fel när han biter oss. Oftast när han biter oss och vi fräser till så springer han och gömmer sig på toaletten, sen kommer han tillbaka och ger oss massor med pussar och gos, sen får han DAMP ryck och fortsätter med det han höll på med innan hehe.