Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 1131 ggr
Saga85
0

Äckligt äckligt ÄCKLIGT!

Spoiler: Ena huvudrollen i det här inlägget är en bit kycklingvinge som gavs i onsdags eller torsdags, men glömdes av.

Det hela började med Maja i fullt busryck. Blandade känslor - glad att det fortfarande är bus kvar i tanten, lite ledsen då jag inser hur vinglig hon börjar bli. Kastade runt Maja som sprang runt som en tok, gjorde utfall och bet allt utom mig. Jag drog tag i hennes prasseltunnel - och ut föll en skrumpen bit kycklingvinge. Just det, den ska ju slängas. Tog upp den och vad fick jag se - ett par äckliga FLUGLARVER!! Släppte den med ett skri och kollade in i tunnel - där var det ytterligare ett tjugotal små vita äckliga larver!! Gah, det äckligaste jag någonsin varit med om!

Tunneln ligger ute i trädgården under en korg. Har hoppat på den och dränkt in den i Myrr. Får se om jag tar in den och tvättar den i typ klorin eller något. De jävlarna ska DÖ! Eller så slänger jag tunneln. Gah, det kryper i mig!

Jag skyller för övrigt på min osanitära bror som bor i rummet bredvid. Han har en ovana att lämna matrester på sitt rum, och hade en spyflugeinvasion där för 1-2 veckor sedan…

Loveferrets
0

Fy va äckligt, förstår att det kryper i dig, jag hade nog tusan kastat den tunneln långt åt skogen o investerat i en ny ha ha ha

Aviendha
0
Musiken
0

Jag har varit med om precis samma sak! Forsta tanken var "hmmm.. tunneln luktar sunkigt, den behover nog tvattas", ut faller en kycklingvinge som kommit till liv igen… Skurade golvet med klorin, "luktagott-spray" och diskmedel, men det kanns fortfarande inte rent…

[Sephrenia]
0

Jag skulle ha flytt fältet och skrikigt på min karl att rädda mig ^^

HannaM
0

Oh en sån träffade jag på i kötthuset i somras. Ytdesinfektion är fina grejer säger jag bara.

UlrikaD
0

Det riktigt läskiga är när man hittar en sån liggande, krälandes mitt på vardagsrumsgolvet. Och man inser att den måste ha bott i en köttbit. Och var är köttbiten? Och var har illrarna lagt den? Och hade masken en kompis? Och var har de fest?

Det är då man sätter sig med benen hopdragna under sig och letar bostadsannonser på nätet!

Saga85
0

Ih, jag är inte ensam. Jag funderar bestämt på att införa köttförbud under varmare årstider. Tacka vet jag frukt och grönt - att hitta bananflugor är äckligt, men en fröjd i jämförelse!

Det positiva var att jag äntligen fick användning av min spraypenna med handdesinfektion. Det negativa var att mitt projekt Bli-Av-Med-Kryp-Noja kröp tillbaks till ih-stadiet!

Saga85
0

Fast jag kan ju erkänna att jag fortfarande känner mig smutsig. Har tvättat händerna med tvål, skrubbat i kokhett vatten tills de blev röda och öst på med handdesinfektion. Men det kryyyper fortfarande! Hur ska jag kunna sova när jag vet att det kröp larver på golvet snett nedanför min huvudkudde!!

Sara
0

Jag hade en himla massa sånna där småflugor vid en speciell blomma. Så lyfte jag på den och kollade under. Där var massor av minifluglarver.

Den blomman åkte ut fort som faan!

Sara

duholm
0

Vad gnäller ni om!? Det är ju liksom grats illermat! Tyckte det var en duktig iller som odlar egen mat! Bara dom äter upp det själv så!

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

HannaM
0

Äh, jag är nöjd med att det bara blivit en flugodling med anke på att jag helbarfar fyra illrar och det varit så varmt under sommaren.

Saga85
0

#9 Var glad att ingen iller hittade blomkrukan innan…ett golv fullt av jordlarvblandning…

#10 Hehe, såhär i efterhand kom jag ju på att jag kunde slängt ner larverna till sköldpaddorna. Illern verkade dock skeptisk - jag undrade ju lite varför hon dissat den tunnel.

[Sephrenia]
0

Jag började med att ge kött i petbox under de här tiderna alt mata i vappis hage!