Illerbebisar säljes.
Nu är dom lev klara dom små sötnosarna.
Dom finns i färgerna albino , vilt , pastell och en som jag inte riktigt kan säja färgen på .
Han är typ viltfärgad fast ljus med vita fötter o en tomte .
Ingen av dom har visat några bit tendenser .
Jag vacc inte eller chippar det får köparen göra själv.
Mammorna o pappan finns här .
Vi bor i Vallentuna norr om Stockholm.
Pris 2000kr st .
Ring eller maila för mera info.
Mvh Silla
Vita tassar + haklapp = tomte. Viltfärgad finns från allt till ljusgrå till nästan svart. Illern på bilden ser ut att vara en viltfärgad tomte eller möjligen en väldigt mörk pastelltomte. I vilket fall ser den ut att ha väldigt tydliga tendenser till att ljusna så den kommer nog inte behålla så mycket av sin färg efter ett par år.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tänker du veterinärsbesikta dem? Menar inte detta på ett dumt sätt men är det inte mer tryggt för både dig och köpare om dina valpar är vacc + chippade redan från början (inkl i ett högre pris då givetvis)? :) Många chippar, vacc, vet besiktar plus skickar med stamtavla, sjukdomshistorik m.m.
Nepp jag besiktar inte mina djur eller chippar eller vacc .
Detta får köparna välja att göra själva.
Jag har mina anledningar .
Inga av mina tidigare kullar har haft några fel , ingen har blivit sjuk eller bitare heller .
Så jag är nöjd med min statistik.
Farfar o farmor var även dom mina illrar .
Mammorna kommer från en uppfödare i ystad.
Tack för hjälpen med färgnamnet :)
En bild till på vilthane ..

#4 Fast om han är med på den bilden så är alla där ju viltfärgade.
Eller har du en kull till där han hör hemma?
På bilden har du 3 viltfärgade, 2 pastell och 2 albino.
Så som Ulrika skrev, har du fler kullar eller har du misstagit dig? :)
Hälsningar Malin
Det finns ju illerbebisar som är i mittenzoonen mellan silver och vilt men de har oftast en mycket svartare päls på benen och svansen än vad en viltfärgad tomte har. Och den här lille pälsisen ser bara viltfärgad ut med några vita täckhår på benen och en vacker tomteteckning :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nu finns det bara albino och viltfärgade kvar …
Tel 0703859935 Silla

Ååhh! Vill ju så gärna ha en albino! Måste tjata på karln här hemma lite!!

Ringer dig lite senare idag!

#11 Hoppas jag inte kliver på några tår nu, men skaffar du en valp nu när du har en sjuk iller hemma så får du antagligen ha dem i två olika läger. Det brukar aldrig gå bra och i vissa fall kan den sjuka illern faktiskt bli sämre. Vi är flera som gått igenom detta.

#12 Jag tackar för alla råd jag får. Som alla får av varandra här. Trampa på tår gör man nog ändå, varken bu eller bä. Är väl mest viktigt att man följer sitt egna hjärta. Det är väl huvudsaken.
Anledningen till att vi skaffar valp är just för att Zeke är så pass sjuk som han är. (nu är han ju otroligt pigg för att vara sjuk, men han ser hemsk ut, vi vet) och när det väl är dags för Zeke, som vi tror inte är långt kvar, så vill vi inte att Oliver ska bli ensam.
Valet var antingen att avliva båda två, eller att skaffa sällskap åt Oliver.
Och att avliva en alldeles frisk iller finns inte i min värld.
Så ligger det till.
Har upptäckt att det här forumet är fullt av folk som hoppar på en utan att ta reda på fakta o.s.v.
Jag har fått många många goda råd och flertalet påhopp.
Är tacksam för allt, faktiskt.
Både positivt och negativt.
Är lika glad ändå. :)

#13 Nej, varför i hela fridens dar skulle man ens fundera på att avliva en frisk iller? De dör ju som flugor ändå utan att man direkt behöver hjälpa till.
Det jag menade mest var att tar man hem en valp till en sjuk iller så kan det påskynda sjukdomsförloppet, tyvärr. Och det slutar med att man får ha två läger och konstant dåligt samvete för att man å ena sidan inte tillbringar tid med sin sjukling och å andra sida inte tillbringar tillräckligt med tid med sin valp.
Och det blir då inte lätt att vara Oliver. Han måste ju vänja sig vid nya valpen och umgås med honom, men då blir Zeke själv osv.
Var bara så jag menade…
#14 Så som jag haft det nu menar du.. Konstant dåligt samvete och nu har Pegasus blivit betydligt sämre sista veckan. Om det beror på en stressande valp i hemmet eller pga alla dessa sjukdomar han har kan jag inte svara på, bara spekulera i..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#15 Ja, precis och som jag själv upplevde sista två veckorna med Grizzly och Lurvas. Otroligt jobbig situation.
Finns fortfarande några kvar om nån är intresserad .
Endast en albinohona kvar nu.
Jag har satt ner priset till 1000kr för henne då hon är i trottsåldern nu .
Mkt stor tjej dock , har växt om mamman för länge sen :)