Beställ Ferret Complete
Alla som vill beställa FC.
Går bara att få tag i 7,5kgs säckarna.
Och dom kostar 31,50€ ungefär 290kr. Jag skulle bli glad om ni som vill ha kunde skicka euro, alltså växla innan ni skickar. Men om ni absolut inte kan så går kronor bra. (Men lägg isf med nån krona extra i växlingsavgift.)
Var inte 100% säkert att vi skulle få maten till Yran eftersom hon beställer den 1:a varje månad och det tar en vecka. Men får vi ihop till 150kg mat så kan hon beställa det när som helst och då får vi det till Yran. Annars Kommer det ju väldigt många träffar nu framöver så frakten blir nog säkert inget problem bara alla hjälps åt! Jag garanterar att alla får sin mat!
Iom att jag inte har pengar att lägga ut så gäller _pengar innan beställning.
_
Glöm inte att skriva hela erat namn i brevet och gärna adress för säkerhet skull.
**Pengarna måste skickas senast 12 februari.
**
**Min adress är:
**Emelie Christenbrunn
Öhbergsvägen 39
AX-22100 Mariehamn **(AX är viktigt, annars hamnar brevet i Lund)
**Åland, Finland
Ni som vill ha mat får gärna skriva det här eller per PM om det känns bättre, så jag vet vem som kommer att skicka pengar.
Se till och beställ mycket mat nu så vi får ihop till 150 kg! :)
Får vi ihop 20 säckar så har vi 150kg!

Jag vill ha en säck med mat och kommer skicka pengar till dig. Ska se om jag kan växla någonstans. Kan man skicka i vanligt brev eller ska man ta rekommenderat? Någon som vet vad det kostar..?
Nu vet jag inte hur jag ska få hit min mat men det verkar ju finnas många hjälpsamma personer här inne, så jag hoppas att det kan lösa sig. :)

Skicka i ett vanligt kuvert. Jag brukar stoppa pengarna mellan två lite hårdare papparsbitar så att det inte går att genomlysa. Och tejpa fast slantarna på mitten/insidan av ena pappret så att dom inte åker runt och känns på samma sätt.

*putt*

Ursäkta mig lite.. men eM, hur sjutton ska du få med dig 150 kg till illeryran??
#5 hon är ju bundis med stålmannen! ;)

Ensam i en bil! Är ju bara 20 säckaar ju!

Vi inga fler som vill ha?
Hmm jo men jag har lite svårt med transport tyvärr.. får se om jag kan klura ut nått…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag vill ha, har annars tänkt beställa per post, men det var ju väldigt bra pris av dig… Hur ska det komma till oss i katrineholm? vi ska inte på yran..

Robinsnel: Var ligger katrineholm?
www.eniro.se sök "katrineholm".. ca 15 mil under sthlm.

Men till sthlm får jag det alltid! Så tar du dig dit på en träff eller liknande så nemas problemas!
inte så ofta jag åker… Tror det blir lättast att beställa o få hem det till stan.
#13 Var beställer du det??
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Tottsi, fick ett PM av Sofie.. det fixar sig till den 10de!
Robin: Ja du gör ju som du vill. Detta är bara ett erbjudande.
#14 Zoobutiq eller direkt från TEBA.

Hur kan zoobutiq ha det när inta AMHS har det?!?!
#Vad är det för adresserna dit? Är det svenska företag?
Nej, det är tillfälligt slut hos dem nu. Men annars ska de ha det. zoobutiq.se tror jag
Hmm ok och du är säker på att dom får in det igen? hade ju varit bra om det var så men alla andra har ju slutat nu eftersom jag tror det är grossisten som inte importerar mer.. :S
oj! återigen har jag blandat ihop totally ferret o ferret complete! Ursäkta!
haha lite svårt att håll isär begreppen idag eller? hihihi

Ja, detta är alltså FERRET COMPLETE :)

Jag vill ha en säck! om man inte har euro, räcker det med 320 SEK kronor då? Täcker det växlingen?

kursen står i dag i 9.1785 så tänk på att dom tar mellan 50 til 100 kr för att växla vet inte om det finns forex på åland så smartast är nog att ge henne i evro och samtidigt så brukar man få det billigare om man växlar skälv i sin egen bank till en annan valuta.
-em- när vet du om du får i hop till 150 kg .
vi är i så fall intreserad av att köpa en 7.5 kg

Finns inger forex på Åland, men i värsta fall får jag åka över och växla :)
Jag vet det så fort alla som ska ha har hört av sig. Tror vi är uppe i 5 eller 6 säckar nu. Är det ingen som vill beställa 2? Då får vi ju snabbare ihop till 150kg!
Skulle var abra om Alla som vill ha en säck eller fler hör av sig så fort som möjligt!

okej vi tar 2 st 7.5 kg
då sänder jag dig 63€ sänder det på månadg i ett kuvär till dig

Jätte bra A-C!
Kom igen nu alla köp mat så att vi får i hop hela 150kg!
#28 jag tar oxå en säck!

Toppen!
Jag kan tänka mig att beställa 2 eller 3 säckar men jag måste veta en del saker först. hoppas det går bra att ställa frågorna här:
_ när kommer fodret?
_ kan det hämtas i stockholm så fort det kommit? alltså tror jag inte mitt schemma tillåter mig att åka till nån utställning
_ hur mycket ska man betala om man ska betala i kronor?
Gitzy undrade om det räckte med 320.-
_ Går det att sätta in pengarna på ditt konto? jag har faktiskt aldrig skickat pengar i ett brev.
_vad har fodret för BF "bäst före"?
tack på förhand!

jo jag ändrar mig jag tar tre sedan betalar jag för sarae oxå så det blir fyra från oss två o det blir 126€ sänder detta på måndag till dig . hör gärna av dig så vi vet att pengarna kommit fram

i_mattsson:
1. Fodret kommer i antingen i slutet av feb eller i början på mars beroende på hur många säckar vi får i hop.
2. Vi kan ordna så att fodret kan hämtas i Sthlm ja.
3. 320kr räcker, men det är billigare för er om ni växlar pengarna på forex.
4. Visst kan du lägga in pengar på mitt konto, men jag har för mig att det kostar 240kr i överföringsavgift iom att jag bor i ett annat land, så du går väldigt mycket back på det. Jag har själv skickat många gånger i kuvert så som jag förklarade ovan och det har alltid kommit fram.
5. Vet inte vad det har för BF, men iom att det är ett torrfoder så håller det någ ett bra tag. Min påse som jag köpte i höstas har BF datum: 9 september 07.

inga fler…? Kom igen nu är inte så långt till 20 mer
#24 hur många har du fått in?

8-9st
Jag skulle gärna beställa en säck.
Kanske kan skicka pengarna till AC och så skickar hon det till dig. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

japp det kan jag ta ska ju ändå sända till henne från mig o sarae så det är inga problem.

Jag ör intresserad, men det beror lite på när pengarna ska skickas. Så jag vet om jag hinner få pengar igen liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det står där uppr Åsa : )

hur många har du fått i hop nu

#40: Ouuups.
Förlåt mig.
Audiatur et altera pars

Ingen fara!

Nu har vi klivit över det magiska talet 10.. Så bara 9 säckar kvar nu folks!
oj 9 säckar är ju inte så mycket, vi är ju trots allt många illermänniskor här i sverige =)))

Ja jag menar det! Så får vi nu bara ihop dessa nio säckar så får vi maten i ett hui!

Hoppas jag hinner få pengar före den 12:e då ska jag också beställa några säckar. :-)
Audiatur et altera pars

Om jag får pengar innan den 12:e så vill jag också beställa.
Sarae:Hur får du dina säckar till Göteborg?
Jag kan tänka mig att köpa 1 eller 2 säckar om det går att få dem till Göteborg.

Ja.. nu verkar vi vara flera stycken som på något sätt behöver få maten till Göteborg.. Någon som har en plan? 
Jag ska själv inte till Yran. Men jag kan köra och hämta påsarna en bit bort om någon kan få dem en bit hitåt. Jag har sällan vägarna förbi ex Stockholm. Däremot Halmstad och Borås, eller andra städer här i trakterna. :)
Jag ska neråt göteborg den 30 mars så det kanske skulle kunna vara ett alternativ.
Inget jag kan lova på rak hand, men jag ska undersöka det.

#50: Men klarsferrets bor ju vid Borås, så det låter väl som en möjlig väg. För ner till klarsferrets brukar ju många åka med jämna mellanrum ;-)
Audiatur et altera pars

Ja, A-C kan du tänka dig att ta Göteborgarnas säckar?

Om det går att lösa att få säckarna till Göteborg eller i närheten vill jag beställa två säckar.

Är det någon som kan få ner säckarna till Göteborg? Nån från Sthlm som ska ner eller nån där nerirfån som ska upp?
Hur gör vi nu när Iller Yran är inställd???
Vi kan åka till Åland och hämta hem Ferret Complete. Men då kommer vi lägga på resekostnaden fram och tillbaka. Och då slår vi ut det på alla säckar Fc som är beställda. Några som tycker det är intressant?
Det är helt ok för mig. =)
Nu har vi räknat lite, Blir det 20 säckar så blir det 30 kr extra för varje påse. Det är betydligt mycke billigare än att skicka dom.
ja det är inte mycket. Men åker ni utan illrarn??? hihi
Nej det är det ju inte. Nej det kan vi inte ha om vi ska ha med oss 20 säckar mat, det blir lite trångt då.

Vilken insats SofieManne! Jag betalar självklart transporten om ni tar er dit!
Vi kan ta med oss säckar till träffen i Gbg den 25 Mars. Och sen ska vi ha en träff i Nyköping ändra den 31 Mars eller den 14 April. Och självklart blir det säkert fler träffar som vi kommer åka på och kan då ta med säckarna.
jag vill hemskt gärna ha en säck!
Jag vill också ha en säck. Nyköping är ju inte långt bort.. Gäller samma betalningssätt fortfarande? Alltså skicka med post till åland?
Vi tänkte göra så här. Att ni gör som eM skrivit. Och när ni får säckarna betalarna ni 30 kr till oss per säck ni beställt. Blir lite lättare då. Men betalar fortfarande till eM eftersom det ska vi euro.
ok det är ju smart. =)) när tar ni en tripp över till åland???

Oj vad bra Sofie & Manne! Då får vi ses igen.. hehe. Jag flyttar fram skicka datumet till den 16 februari så att alla har chansen att få säckar.

Nu när jag räknat alla som ''kanske'' ska ha säckar har vi skrapat ihop 18st! Men det beror lite på om ni som skrivit.. jag vil kanske ha också ska ha. Kan ju inte säga säkert hur många säckar innan jag har kuverten här hemma.
#67 Ja vi ska dit på Lördag och sen får vi ta en sväng dit när maten som alla har beställt har kommit. Blir ju innan träffen i Gbg.
#68 Japp, du får stå ut med oss två gånger inom bara några veckor.

Toho vad glad jag blir! Tur att nån vill komma och häls på till den lilla holmen och mig!

16 februari låter bra. Då hinner jag få pengar. ;-) Så då vill jag ha åtminstone en säck. Kanske blir det en till. Men säkert en säck i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

Okej vad bra Åsa :)

*putt*

Nu har jag fått pengar av vissa. Men skulle vara bra om jag får veta vilka som tänker skicka osv iom att det är många fler som har sagt att dom vill ha en säck..
ojoj em! förlåt! jag har glömt att medela dig att jag avvaktar med min säck, eftersom yran inte blev av …hoppas att de e ok ;)

Sarae: A-C har redan meddelat mig. Men Sofie och Manne har lovat köra ner säckarna till Göteborg för bara 30kr/extra säck i frakt..
Det kommer tyvärr att bli dyrare per säck. Färjan kostar 150 kr mer och det är längre väg för oss att åka än det va beräknat från början. Men ju fler vi är som beställer ju fler säckar att slå ut summan på. Kommer med mer exakt summa när vi vet hur många säckar det blir.
Jag idag har skickat pengar för 3 säckar.

Jätte bra! Nu gör vi så att bara jag fått pengarna innan den 1 mars för då beställs maten. alltså om ni senast skickar pengarna den 22 februari så får den som vill ha mat.
#80, 1 mars menar du väl??

Tack :) Ändrat..

Kan ju också meddela till er som beställt nu att ni kommer även att kunna beställa mera om det behövs till träffen den 19 maj.

Hej! Oxå intresserad av Farret complete…

Okej, men nu gäller det inte att vara intresserad utan ni måste bestämma er :)

*puttar*

**Rikki
Gitzy
Madde
Kitty
Åsa
i_mattsson
**Ingen av er som ska ha ivf?
jag får vänta till nästa gång.

Okej. Det blir till träffen!

Jag vet inte hur jag ska få hem säcken. Så där kommer problemet.
Audiatur et altera pars

Förlåt att jag inte skrivit. Massa strul med jobb och sjukdom så mina pälsar för nöja sig med Vitalin. Tyvärr!

Inga problem.
Ingen som ska från Sthlm till Gävle?
Elin och Johan kommer ju kanske på våran träff den 14 April. Dom åker ju till Gävle

Ja, då yran inte blev av så får vi stå över. Hoppas på nästa gång
Vi ska upp den 3:e mars ev.. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Till den 3:e Mars hinner inte maten komma. Vi åker och hämtar det som är beställt den 10 Mars. Vi kommer ha med säckar till träffen i Gbg den 25 mars och sen kommer det att kunna hämtas på våran träff den 14 April och så åker vi ju på en del träffar runt om. Och självklart får man komma och hämta sin mat hos oss när man vill om det skulle passa bättre

Det blir en lång väntan på maten. Så jag får tyvärr avstå denna gång.
Audiatur et altera pars

finns det inge stora billiga, bra säckar att köpa häromkring då? den vi köper kommer i 700g och är ganska dyr. en sån äter dom ju på en vecka :\

skrellet: Dom har slutat med FC i skerige så tyvärr.

Kan meddela att jag har fått pengar för 6st säckar.
Och till er som beställt:
Sofie & Manne hämtar säckarna den 10 mars.

Oj, blev det bara 6 st! Det som var så många som var intresserade innan.. Jag är i allafall glad för att få min säck!
Är det bara 6 säckar vi ska hämta så blir det 130 kr per säck för vår resekostnad.
*putt*

Har ni beställt mat ännu ellerr hur ligger landet?
Jag är intresserad om det fortfarande finns möjlighet`till det.
Carpe Diem
Jag tror eM redan har beställt. Tror hon gjorde det 1 Mars.

Japp maten är beställd, men den som vil kan beställa mat till träffen 19 maj och då måste jag ha fått pengar före den 1 maj. Kommer att lägga upp en tråd om det så småningom.